Enric Mas: “Groot voordeel om met twee renners in de top-5 te staan”

vrijdag 19 juli 2019 om 20:34
Enric Mas: “Groot voordeel om met twee renners in de top-5 te staan”

foto: Cor Vos

In het spoor van Julian Alaphilippe deed ook ploegmaat Enric Mas uitstekende zaken in de tijdrit van de Tour de France. De Spanjaard reed de negende tijd en daarmee ging hij voorbij aan Egan Bernal en Emanuel Buchmann in het klassement. Ook nam hij de witte trui over van Bernal.


“Ik ben erg blij met mijn resultaat vandaag en ook met dat van Julian”, reageerde Mas na afloop. “Ik ben trots op de witte trui: vanaf nu wordt het een strijd tussen Egan Bernal en mij voor het jongerenklassement. Bij Deceuninck-Quick Step kunnen we vanaf vandaag meerdere kaarten spelen. Het is een groot voordeel om twee jongens in de top-5 van het klassement te hebben.”

“Wat de gele trui betreft willen we die zo lang mogelijk verdedigen. Ik denk dat Julian de gele trui kan houden tot aan Parijs. Hij heeft hem een keer verloren en vervolgens teruggepakt. Dat laat zien hoe goed hij is.” Voor Mas kwam een droom uit met de witte trui. “Top-10 halen in Parijs is mijn doel. Voor nu zijn we in een uitstekende positie en ik ben erg tevreden met onze koers.”

Dit artikel delen:

8 Reacties

VerstandOpNul 19 juli 2019 om 20:45

Zouden deze twee dappere mannen de Ineos-trein onder druk kunnen zetten?

Kingstown 19 juli 2019 om 22:17

Nee.

rennerske 19 juli 2019 om 23:03

Nee, maar de tactiek zal in ieder geval voor morgen wel aangepast dienen te worden. De inzet van de beproefde Ineos-trein zal, wanneer Alaphilippe in het wiel mee naar boven tuft, waarna de kans bestaat dat de gele trui in de slotkilometer nog wat secondes pakt, herzien moeten worden.

dikkechaap 19 juli 2019 om 20:46

De andere klassementsmannen moeten zorgen dat ze Mas bijzonder goed in de gaten houden. Als die nog meer tijd pakt kan Flip daarvan profiteren.

Samlambeej 19 juli 2019 om 20:52

Ineos werkt heel berekend. Ze weten dat je niet in 1, 2, 3 een minuut pakt. De eerste serieuze van 5 bergritten moet er nog aankomen maar ik denk dat ze niet lang gaan wachten om tijd proberen terug te pakken. En wie moet dan het moordende tempo opleggen om Julian eraf te wippen? Ze zullen rap aan Bernal toe zijn.

GroeneTrui 19 juli 2019 om 21:01

Wel een uitzonderlijk zicht om Quick Step nu plotseling met 2 man in de top 5 van de Tour te zien staan. Normaal gezien associeer je de ploeg vooral meet kasseien en sprints en nu en dan eens een uitschieter in de Giro of Vuelta zoals met Uran en Mas maar nu gewoon met 2 renners in de top 5 van de Tour. Benieuwd hoe ze het gaan aanpakken.

Monsalve 19 juli 2019 om 21:09

Na morgen weten we waarschijnlijk echt hoe de kaarten liggen

Peter Lippens 19 juli 2019 om 21:56

dat heb ik hier gisteren ook al gelezen … ;)