Enric Mas droomt nog altijd van eindwinst: “Ik blijf knokken tot Madrid”

maandag 5 september 2022 om 17:02
Enric Mas droomt nog altijd van eindwinst: “Ik blijf knokken tot Madrid”

foto: Cor Vos

Remco Evenepoel gaat na vijftien etappes nog altijd comfortabel aan de leiding in de Vuelta a España, maar Enric Mas – de nummer drie in de voorlopige rangschikking – droomt nog altijd van de eindzege. Dat liet de Spaanse klimmer tijdens de derde rustdag weten op een persconferentie.

In het klassement is het verschil tussen Evenepoel en Mas na de zware bergritten van zaterdag en zondag geslonken tot twee minuten. De Belg ligt nog altijd in pole position om de Vuelta te winnen, maar Mas heeft de hoop nog niet opgegeven. “Ik ben kalm en nog gemotiveerd voor de derde en beslissende week van de Vuelta. Het podium of misschien wel meer, dat blijft door mijn hoofd gaan. Maar tegelijkertijd ben ik voorzichtig. Er komen nog moeilijke dagen.”

“Er kan nog veel gebeuren en misschien worden er in de slotweek wel bepaalde allianties gevormd, die bepalend kunnen zijn voor het klassement. Remco doet het nog steeds goed. Hij was de sterkste, maar in de voorbij etappes liet hij toch wat zwakte zien. Hij heeft alleen nog wel een mooie voorsprong in het klassement en dat geeft hem misschien ook wel een mentaal voordeel en een zekere rust.”

Roglič en Evenepoel: de twee grootste uitdagers van Mas – foto: Cor Vos

“Aan de andere kant, we hebben in twee etappes wel een minuut goedgemaakt. Wie zegt dat we dat ook niet de komende dagen kunnen doen? Misschien is dit wel mijn jaar, al bots ik met Evenepoel en Primož Roglič (tweede op 1m34s van de rodetruidrager, red.) wel op twee sterke tegenstanders. Roglič heeft de ervaring, Remco is de jonge uitdager. Het zal een interessante week worden.”

Dit artikel delen:

17 Reacties

de adelaar 5 september 2022 om 17:47

Dan had ie zaterdag wel een stukkie harder de slotklim op mogen rijden. Zoals ie niet meewerkte met MAL was tenenkrommend.

3
De zeekomkommer van Zevenbergen 6 september 2022 om 06:23

Maar dat kon hij wel.

1
Mooie Sjors 5 september 2022 om 22:38

Als je nie rapper ken, ken je nie rapper.

-1
Ronellenfitsch 5 september 2022 om 17:05

Klinkt alsof het woord eindwinst alleen door de koppenmaker erin is gezet, maar Mas het zelf niet uitgesproken heeft? Natuurlijk zal Mas nooit ‘eigenlijk is derde al beter dan ik had verwacht’ uitspreken, ook al denkt ie het wel …

1
Poeksel 5 september 2022 om 17:54

In dit geval lijkt de kop me best te verdedigen vanwege "Het podium of misschien wel meer, dat blijft door mijn hoofd gaan."

0
Jean Dumas 5 september 2022 om 17:19

Wie denkt dat ie derde wordt, wordt vierde.

1
De zeekomkommer van Zevenbergen 6 september 2022 om 06:22

Mas gaat niet winnen, dat bleek afgelopen zondag wel. Heeft geen winnaarsmentaliteit. Rijdt liever niet mee zodat een ander niet wint.

1
Stabanger 5 september 2022 om 17:12

Remco kan een slechte dag hebben

maar Mas of Roglic kunnen ook nog tijd verliezen

dat de beste moge winnen!

0
hjjanssen1973 5 september 2022 om 17:16

Ik dacht gezien te hebben dat Mas gigantische daalproblemen had in de Tour. Daarom had ik hem uit mijn ploegjes gelaten. Allemachies…

0
Shinzawai 5 september 2022 om 17:36

Gezien het resterende parcours geef ik Mas weinig kans om de Vuelta nog te winnen, maar het is goed om te zien dat hij zich herpakt heeft na een teleurstellende Tour.

0

De concurrenten voor het podium gaan het de huidige Rode truidrager de resterende week tenen-tergend lastig maken. Het schijnt (heb ik gelezen) dat de Movistar-ploeg een ‘plan’ op de plank hebben liggen, zondag a.s. ter betreding in het rood op het podium te staan.

0
Herwig Dergent 5 september 2022 om 23:34

Misschien maakt de huidige Rode truiidrager het de andere podium kandidaten wel tenen-tergend lastig .

Ps
Je moet niet alles geloven wat je leest!

0
De zeekomkommer van Zevenbergen 6 september 2022 om 06:24

Ik denk dat hij het plan van Movistar met een knipoog bedoelt Herwig.

0
Albeijing Feeniks 5 september 2022 om 17:19

1 minuut 30 vind ik geen comfortabele voorsprong. 3 minuten + noem ik comfortabel. Game on.

-2
Albeijing Feeniks 5 september 2022 om 17:22

Realistisch gezien maakt Roglic de meeste kans om deze Vuelta te winnen. Punt.

-3
Wildebert 5 september 2022 om 18:06

Mijn realisme voelt anders. Kan het mis hebben, maar voorlopig heerst Evenepoel en zakt er zeker nergens doorheen. En weet verder een meer dan behoorlijk tempo op te leggen (zonder steeds om zich heen te loeren a la Dumo). Gekoppeld aan een ijzeren kop en je hebt de ingrediënten voor een winnaar. Zie hem nergens meer verslappen.

3
Ronellenfitsch 5 september 2022 om 18:08

Met die . Punt. maak je wel duidelijk dat je jouw realisme niet met argumenten kunt onderbouwen …

1

Headlines

Populair

Materiaalzone