Emotionele Cecilie Uttrup Ludwig: “Beter dan dit wordt het niet”

dinsdag 26 juli 2022 om 17:01
Emotionele Cecilie Uttrup Ludwig: “Beter dan dit wordt het niet”

foto: Cor Vos

Cecilie Uttrup Ludwig pakte in de Tour de France Femmes de mooiste overwinning uit haar carrière, door met een fabelachtige inspanning op de slotmuur in Épernay Marianne Vos van zich af te schudden. In het flashinterview hield de Deense kampioene het niet droog. “Ik denk dat ik nog niet besef dat ik Marianne Vos op zo’n aankomst heb geklopt.”

“Gisteren was een vreselijke dag. We verloren Marta Cavalli en ik verloor ook heel wat tijd. Maar we behielden allemaal onze vechtersmentaliteit. Vandaag wisten we dat het heel zwaar was en dat ik voor de winst kon gaan als ik goede benen zou hebben. Maar om dat echt te doen en een tourrit te hebben in deze kampioenstrui; beter dan dit wordt het niet.

“Ik denk dat ik nog niet besef dat ik Marianne Vos op zo’n aankomst heb geklopt”, vervolgt Uttrup Ludwig tussen haar gelukstranen door. “Ik zat in de laatste bocht niet in de beste positie, maar ik ben gewoon blijven vechten… Wat een overwinning, man! Deze is voor het hele team. Ze hebben het geweldig gedaan gisteren en ze zijn in me blijven geloven. Ik houd van jullie!”

Uttrup Ludwig laat haar emoties de vrije loop – foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

19 Reacties

Dutch Smartie 26 juli 2022 om 17:06

Ze jankt nog steeds.

0
Brabander 26 juli 2022 om 17:07

En jij jankt daar nog steeds weer over ;)

0
vanSpringel 26 juli 2022 om 17:12

Er is in ieder geval verschil tussen mannen en vrouwen. 1 daarvan is de uiting van emotie. Die zijn bij de meeste vrouwen niet in te houden.
Live en let die.

0
Maillot à Pois 26 juli 2022 om 17:15

Nou ja, ook niet bij alle vrouwen.
Julie De Wilde reageert meestal nogal laconiek en down to earth, Lotte Kopecky ook.

0
Alucard 26 juli 2022 om 17:24

Cecilie is sowieso hyperemotioneel. Niks mis mee, ze voelt alles gewoon heel sterk. En dan is het alleen maar gezond dat ze dat ook oprecht en spontaan uit. Ik mag haar wel.

0
Brabander 26 juli 2022 om 17:28

Ik vind haar ook wat ‘over the top’ hoor. Maar volgens mij is het wel echt. En bovendien geen gruize muis, maar een heus ‘character’ in het peloton

0
Dutch Smartie 26 juli 2022 om 18:02

Als je alleen maar jankt dan ben je character en als je niet jankt en veel emoties toont ben je een grijze muis

0
Brabander 26 juli 2022 om 18:24

Nu leg je mij woorden in de mond ;)

0
Michiel 26 juli 2022 om 18:45

Is ook zo Smartie. Deels aan ons mannen te danken https://www.youtube.com/watch?v=EJ4CgqxvXiI

0
Guushovd 26 juli 2022 om 20:54

Alucard, je verwoordt het goed.

0
C de Vries 26 juli 2022 om 17:26

Zij zorgt voor leuke interviews.

0
Roosje 26 juli 2022 om 17:35

Oprechte emotie. Heerlijk toch.

0
Alfred Issendorf 26 juli 2022 om 17:47

Die Denen zijn nu eenmaal een apart volkje. Het zou me niets verbazen als Cecilie Cort gaat overtreffen qua overwinningstaferelen. Ik zal mijn fantasie maar niet de vrije loop laten, we zullen het een dezer dagen wel vernemen.

0
Michiel 26 juli 2022 om 18:03

Dikke huilon

0
Pizzi 26 juli 2022 om 20:30

Mocht je nog een portie Cecilie willen: https://www.youtube.com/watch?v=c5WZopdBXGo&t=3s (Matt Stephens The Cafe Ride Episode 9 – Cecilie Uttrup Ludwig) :

0
Guushovd 26 juli 2022 om 20:51

Ja, heerlijke aflevering

0
Guushovd 26 juli 2022 om 20:50

Fan van CUL, wint zelden, maar geweldige renster, en heerlijk puur (mogelijk iets te voor haar gezondheid, maar het is altijd iets).

Wel verbaasd dat ze dit na gister kon, maar prachtige overwinning.

0
De Siepel 26 juli 2022 om 22:45

Eens, ontwapenend en adrem. Open blik en geen blabla verhaal of obliglate opmerkingen. Top.

0
Kannibaal 26 juli 2022 om 20:51

A Cecilie Uttrup Ludwig interview a day keeps the doctor away. Heerlijke vrouw.

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone