Emotionele Degenkolb: “Iedereen zei dat ik klaar was na dat ongeluk”

Door , zondag 15 juli 2018 om 16:41
Emotionele Degenkolb: “Iedereen zei dat ik klaar was na dat ongeluk”

foto: ASO

John Degenkolb kon zijn emoties nog net in bedwang houden na zijn Tourritzege in Roubaix. De Duitser van Trek-Segafredo beschikte na een hectische kasseienetappe over de beste sprint van een koptrio. “Dit is pure blijdschap, echt waar. Ik jaag al heel lang op deze overwinnng. Het is heel moeilijk om uit te leggen”, beschrijft Degenkolb zijn gevoel in het flashinterview.

“Het was een heel lastige strijd de hele dag”, geeft hij aan. “Dit is een zege voor de ploeg. We hadden een plan om uit de problemen te blijven en dat lukte heel goed. Het was ongelooflijk.”

Opgedragen aan overleden vriend
“Dit is een heel grote overwinning sinds lange tijd. Ik ben door veel moeilijke momenten gegaan… Dat was echt een moeilijke tijd”, blikt Dege terug op zijn zware trainingsongeluk toen hij nog voor Sunweb reed. Daarnaast verloor hij recent een goede vriend. “Ik ben zo blij om deze zege op te dragen aan een van mijn beste vrienden. Hij is vorige winter overleden. Zijn naam is Jörg, ik beschouw hem als mijn tweede vader. Deze is echt voor hem.”

“Iedereen zei dat ik klaar was na dat ongeluk, maar ik zei nee. Ik wilde nog een grote zege boeken voor hem. Het was een zwaar ongeluk en het is gelukt. Er is geen manier om het nog dramatischer te maken”, sluit hij af.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Raafje 15 juli 2018 om 16:45

Het is hem écht gegund

roykeulers 15 juli 2018 om 16:45

Mooi. Verdiend!

JaBo 15 juli 2018 om 16:49

Mooi hoe sport en emotie samen komen. Verdient gewonnen.

leegloper 15 juli 2018 om 17:04

We hadden hem toch niet massaal afgeschreven? Maar de verwachtingen waren wel getemperd. Mooi dat hij zo is teruggekomen. En die blijdschap bij zijn ploeggenoten ook. Echt mooi. Gaat lekker met Trek. Stuyven en Mollema waren ook goed. Skujins rijdt ook lekker deze Tour.

John Bidon 15 juli 2018 om 17:21

Voor een echte massasprint is hij idd afgeschreven. Gisteren in laatste 500 – 200 meter hield hij 3 keer zijn benen stil in semi gevaarlijke situaties. Maar aankomsten zoals vandaag zijn perfect voor hem. De snelheid heeft hij nog, helaas is er angst ingeslopen. Maar deze is dik verdiend.

Frits des Jeux 15 juli 2018 om 17:41

Wie gunt het deze man niet? Prachtige emotie!

oscarito1908 15 juli 2018 om 17:44

Deze symphatieke Duitser gun ik het van harte.

Romāns Vainšteins 15 juli 2018 om 17:45

En TREK had van tevoren zo’n kutteam he, kijk de ploegaankondiging er maar op na.

venus 15 juli 2018 om 17:59

Prachtig, het is hem gegund!

Jalabertje 15 juli 2018 om 18:00

John is back!

Romāns Vainšteins 15 juli 2018 om 18:04

Beetje EBH – stijl, talent slijt wel maar vergaat niet. Zat uiteraard wel gebeiteld met een gedreven, gele van Avermaet en een ‘#nietdenkenmaarrammen Lampaert.

penta 15 juli 2018 om 18:08

Topper, en echte winnaar.

stoempen op de pedalen 15 juli 2018 om 18:20

Sympathieke vent die je het gunt

jsprunk 15 juli 2018 om 18:59

Inderdaad ontzettend gegund voor deze topper!

assen 15 juli 2018 om 19:12

Blij voor m. Lijkt me ook een leuk team, echt een vreemdelingenlegioen. :-)
Bollentrui en een etappe, en een Bauke in vorm.

Headlines

Materiaalzone

Populair