Eindejaarslijstjes: Het populairste commentaarduo van 2021

maandag 6 december 2021 om 20:00
Eindejaarslijstjes: Het populairste commentaarduo van 2021

foto: Cor Vos

Eindejaarslijstjes

In de maand december blikt WielerFlits traditioneel terug op het afgelopen wielerseizoen met de reeks Eindejaarslijstjes. Wat waren de hoogte- en dieptepunten van het afgelopen jaar en welke renners verdienen nog een eervolle vermelding voor 2021? Iedere werkdag is er een nieuwe lijst met bijbehorende poll. Vandaag peilen de populariteit van commentaarduo’s.

Wil je de tussenstand of uitslag van de Eindejaarslijstjes-poll bekijken? Check dan elke dag de Instagram Stories van @WielerFlits!


NOS

Bij de NOS houden ze naast duo’s ook van trio’s. Tijdens de Tour de France namen analisten Maarten Ducort en Stef Clement om beurten het stoeltje bezet naast hoofdcommentator Joris van den Berg, die voor het tweede jaar op rij de uitzendingen van de drieweekse door Frankrijk mocht begeleiden.

Herbert Dijkstra & Maarten Ducrot

Vanwege chronische rugproblemen zit dat er voor Herbert Dijkstra niet meer in. Zijn fameuze Franse kastelenboek bleef dus dicht, wel kon hij afgelopen april het Limburgse heuvelland boek uit de kast pakken, want bij de Amstel Gold Race vormde hij weer het vertrouwde duo met Ducrot.

Voor de vrouwenkoersen mikt de NOS op Danny Nelissen en Roxane Knetemann, die dankzij het groeiend aantal televisiekoersen steeds vaker te horen zijn.

Sporza

Sinds 2016 peilen we ieder jaar de populariteit van de wielercommentatoren. Eén man stond sindsdien altijd op de hoogste plek en dat is Michel Wuyts. Samen met José De Cauwer vormt hij al jarenlang een succesvol commentaarduo bij de uitzendingen van het wegwielrennen. In het veldrijden is Paul Herygers zijn vaste kompaan. Maar aan beide gevierde samenwerkingen lijkt een einde te komen. Wuyts moet vanwege zijn pensioengerechtigde leeftijd de VRT verlaten. Of hij op een andere sportzender terugkeert is nog niet bekend.

José De Cauwer vormt al jarenlang een populair duo met Michel Wuyts

Zijn opvolger voor de grote rondes is Renaat Schotte, die de afgelopen jaren al geregeld bij andere wedstrijden het commentaar verzorgde met De Cauwer.

Dankzij de explosieve groei van tv-uitzending van vrouwenwedstrijden zijn Ruben Van Gucht en Lieselot Decroix een bekend en gewaardeerd duo geworden. Echter eindigt ook deze samenwerking. Decroix combineerde haar tv-klus met het ploegleiderschap bij de vrouwenploeg van Jumbo-Visma. Vanaf volgend jaar gaat ze voltijds aan de slag bij de Nederlandse Womens WorldTour-ploeg.

Op Sporza-radio is tijdens de Tour de France nog altijd Christoph Vandegoor dé man. Dit jaar had hij iedere week een andere co-commentator naast zich zitten. Nieuw dit jaar waren de onderonsjes met de tv-uitzending. Op de rustige momenten in de koers hadden ze vanaf locatie een kruisverbinding met de televisiecollega’s die in Brussel zaten. Met name het duo-schap met Sven Nys viel op social media in de smaak.

Eurosport

Wie de Giro d’Italia wil kijken kan niet meer om Eurosport heen. De sportzender, die zichzelf de Home of Cycling noemt, heeft de exclusieve uitzendrechten van alle koersen georganiseerd door RCS Sports. Tijdens die Italiaanse koersen zijn Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon het kolderieke duo dat uitgebreid de tijd neemt om veel randzaken (zoals al het gedierte langs de route) te bespreken, maar ook de koerssituatie.

Karsten Kroon is een van de vaste stemmen bij Eurosport

Andere bekende combinaties zijn Jan Hermsens en Bobbie Traksel, en voor de vrouwenkoersen Nick Stöpler en Iris Slappendel.

VTM

Zonneveld is tegenwoordig ook commentator bij VTM

Bij de Vlaamse commerciële zender VTM heeft Jan Suykens het commentaarstokje overgenomen van Merijn Casteleyn, die de wielermedia verlaten heeft. Dit jaar vormde hij tijdens Milaan-San Remo een gloednieuw commentaarduo met Thijs Zonneveld. In het veldrijden heeft hij met Niels Albert een erkende ex-prof naast zich.

Dit artikel delen:

93 Reacties

lo squalo dello Stretto 6 december 2021 om 09:02

Wuyts & De Cauwer, altijd

Covadonga 6 december 2021 om 19:04

Zeker geen Wuyts. Wel de Cauwer met een willekeurige andere commentator.
Ik heb het echter het afgelopen jaar het meest op Eurosport gekeken (wegens ontlopen van Wuyts), maar Vanbelleghem is ook niet mijn favoriet.

Helaas kan ik niet stemmen op het duo De Cauwer – Kroon. Geen stem van mij dus.

Koers 6 december 2021 om 09:19

Wuyts en De Cauwer met hun kennis voor het klassieke werk en zo nu en dan tijdens een grote ronde. Kroon en Van Belleghem voor wat broodnodig geouwehoer tijdens de meerdaagse koersen. Ergens is de vaste rubriek ‘wat voor koek heb jij?’ toch wel weer interessant. Doet een beetje aan als ‘wat heb jij erop?’ van Jiskefet.

De commentatoren kunnen er weinig aan doen, maar ik vind het wel schijt irritant dat de ES commentatoren, sinds ze thuis werken, steeds door elkaar heen praten vanwege de vertraging. Om daarna beiden stil te zijn om de ander te laten spreken.

Marik 6 december 2021 om 09:23

Sinds vorig jaar is mijn favoriete duo veranderd. Waar het altijd Michel en José waren, werd dat vorig jaar Karsten en Jeroen. En ook dit jaar hebben die laatste 2 mij niet teleurgesteld. Ik vind het heerlijk om naar hun geklets te luisteren. Het zijn allebei betweters en dan leidt vaak tot mooie situaties. Wat betreft Wuyts, die is helaas 2 jaar te lang doorgegaan.

iLLan 6 december 2021 om 13:04

@Marik, ik kan het niet beter verwoorden! Ongemerkt is het geleidelijk veranderd, maar ik ervaar het precies zoals jij het verwoordt.

Arema Pro Cycling Team 6 december 2021 om 09:25

Iemand recept van oliebollen?

JensVdB 6 december 2021 om 09:30

Michel en José zijn gewoon de beste

Massimo Bataille 6 december 2021 om 09:33

Vorig jaar was er veel frustratie wegens Wuyts, maar ik vond het dit jaar echt beter. Waar hij vorig jaar Van Aert en Evenepoel bijna goddelijk aansprak, was het nu terug aanvaardbaar.

De cauwer blijft natuurlijk de koning. Zo’n kennis en praatvaardigheid vind je nergens.

Fast Freddy 6 december 2021 om 09:34

Ik vind Kroon grappig, relaxed en deskundig. Hij kan een uitzending volkletsen zonder dat het irritant wordt èn voegt wat toe.

bswinkelss 6 december 2021 om 09:35

Was altijd wuyts en de cauwer voor mij. Maar nu toch echt karsten en jeroen.

Romāns Vainšteins 6 december 2021 om 09:41

Kroon is wat mij betreft de fijnste persoon om naar te luisteren tijdens live-verslagen vanwege zijn constant sluimerende desinteresse en gevoel voor relativiteit en humor.
Vanbelleghem daarentegen vind ik een opgefokte nerd met sociaal bord vd kop, ook nog eens met paradepaardjes en voorkeuren. Ze lijken elkaar wel te mogen dus de uitzendingen zijn te doen. Qua stem en tempo bevalt de hier zo verfoeide Joris me wel prima en ook het gezoetvooisde geleuter van Ducrot en het verongelijkte gezeur van Clement sluiten er wel goed op aan.

Wuyts en de Cauwer kijk ik nooit vanwege geen TV abonnement en geen zin/kunde mbt linkie-proxie streamshizzle, te veel moeite.

Ik ben niet iemand die hysterisch raakt van er naast zittende commentatoren, hun gepraat is omlijsting en koers lezen kan ik net zoals jullie zelf wel af.

Alfons Haavers 6 december 2021 om 09:53

Opgefokte nerd, dat gevoel heb ik ook bij Jeroen ja. Daarom kijk ik enkel Eurosport als het op Sporza niet wordt uitgezonden.

De jaren gaan stilaan tellen bij Wuyts en De Cauwer, maar voor mij is er toch nog niemand van de nieuwe generatie die hen benadert.

Al kan ik me de frustratie over de bij momenten egocentrische Wuyts wel inbeelden.

Het vreemde is dan weer dat ik De Cauwer naast andere commentatoren vaak wat minder vindt. Hij heeft dan de neiging om veel te lang door te bomen, waar Wuyts hem wel (vrij bot weliswaar) op tijd en stond het zwijgen op kan leggen.

NOS kijk ik eigenlijk nooit, wordt daar überhaupt nog veel koers uitgezonden?

nickdt 6 december 2021 om 09:58

Ja Joris bevalt mij ook wel (Meer dan Dijkstra), qua stemtempo. Als hij ook zijn wielerkennis iets meer opkuist, kan dat wel eens een goede worden tijdens de Tour voor de NOS.

Wheely 6 december 2021 om 10:08

Treffende omschrijving wel van Kroon, zal niet echte desinteresse zijn want passie heeft hij wel maar hij zal zich er zeker niet druk om maken.

Jeroen past eigenlijk zo tussen alle andere opgefokte nerds op dit forum. Niets mis mee.

Mijn favoriete duo.

thorsen 6 december 2021 om 10:43

In het begin kon ik die Jeroen echt niet hebben, veel te opgefokt. Met Kroon ernaast is het prachtige luister TV. Jeroen neemt het te serieus, Kroon net niet serieus genoeg en dat maakt voor leuke televisie.

LucasR 6 december 2021 om 11:46

“Vanbelleghem daarentegen vind ik een opgefokte nerd met sociaal bord vd kop, ook nog eens met paradepaardjes en voorkeuren.” Helemaal mee eens ja. Kroon vind ik heelgoed te pruimen, maar naar die Babbelbelg kan ik echt maar heel even luisteren. Gelukkig is het Engelse commentaar op Eurosport stukken beter, zo niet het beste commentaar wat je kunt krijgen.

Derierre de la course 6 december 2021 om 09:42

Ik vind Clement op de NOS nog steeds een aanwinst, zeker tijdens de tijdritten. Geeft altijd iets meer inside info. Ik vind hem allen niet de commentator om 3 weken koers vol te lullen. De afwisseling afgelopen zomer was aangenaam.
Bovenaan staan voor mij van Bellegem en Kroon alleen wordt je schijtziek van die reclames op Eurosport.

Franco Ballerini 6 december 2021 om 10:17

Het blijft me verbazen dat er onder de wielerliefhebbers zoveel weerstand is om voor een paar tientjes de Player aan te schaffen. Reclamevrij en heel veel extra wedstrijden. Het abonnement wat ik als laatste de deur uit zou doen.

platteprijs 6 december 2021 om 10:30

@Franco, waarom zou je het Amerikaanse Discovery financieren. Dit supercommerciële concern zal blijven streven om zo veel mogelijk geld te verdienen en dus zo veel mogelijk wielrennen of uit te zenden vol met reclames of achter een betaalmuur. Daarnaast betaal je met een abonnement in feite dubbel, want je betaalt je provider al.

Franco Ballerini 6 december 2021 om 10:47

@platteprijs: welk concern er achter zit boeit me niet, zolang ik waar voor mijn geld krijg en dat is hier meer dan het geval. Dat dubbel betalen zie ik niet helemaal. Ik heb bijvoorbeeld geen Eurosport 2 in mijn pakket, en daarnaast bieden ze veel koersen aan die überhaupt niet op TV worden uitgezonden. Als de nood aan de man komt gooi ik nog eerder mijn TV abonnement de deur uit dan de Player. Naast sport kijk ik vrijwel geen TV.

platteprijs 6 december 2021 om 10:52

@ Franco, met dubbel betalen bedoel ik Ziggo of KPN en dan nog een keer voor de Player (net zoals je dat misschien ook voor Netflix of Prime doet).

Wheely 6 december 2021 om 10:57

Dan betaal ik vanaf nu ook helemaal NERGENS meer voor!

EducationSecond 6 december 2021 om 12:28

Haha. 4 euro per maand en je kan alles overal kijken waar je maar wilt. Dat kan bij mijn TV provider niet hoor. Eurosport laat ik zelfs doorlopen in de periode dat ik niet kijk, zo goedkoop is het. 1000x beter dan wat je moet betalen om fatsoenlijk voetbal of F1 te kijken.

Grand Slams krijg je er nog eens bij, die ik ook graag volg. Geen idee wat “het Amerikaanse Discovery” is, maar ik geef ze mijn geld graag. Als ze 2x zoveel gaan vragen geef ik het ze ook.

Derierre de la course 6 december 2021 om 14:17

Ik wist eerlijk gezegd niet dat dat abonnement zo goedkooop was.

ChefSpijker 7 december 2021 om 00:47

EducationSecond >>> Voor F1 hoef je niet veel meer kwijt te zijn ;) 60 euro per jaar via F1 TV. En heb je nog meer content ook dan op Ziggo (of volgend jaar Viaplay).

EducationSecond 7 december 2021 om 09:04

Thanks chef, die kende ik nog niet. Misschien eens overwegen voor volgend jaar!

Beer 6 december 2021 om 09:50

Wuyts-De Cauwer op de weg.
Wuyts-Herijgers in het veld.
Hands down.
Ik ga Wuyts missen, al zijn Schotte en Vannieuwkerke ook wel ok als commentator. Van Gucht zegt me veel minder.

Franco Ballerini 6 december 2021 om 10:13

Favoriete duo is duidelijk: Wuyts en de Cauwer. Slechtste duo is lastiger. Zowel Hermsen/Traksel als Dijkstra/Ducrot zijn afschuwelijk. Maar gelukkig wordt daar niet naar gevraagd.

mackie 6 december 2021 om 10:18

Kroon en de babbelbelg voor mij als duo. Met name het inzicht van Kroon geeft wat mij betreft de doorslag. Zag b.v. al heel snel dat MvdP op instorten stond in de beruchte T_A rit en in de Giro zag hij ook al eerder dingen aankomen als de doorsnee wielercommentator, die eigenlijk alleen maar reageren op wat ze op tv zien, Wuyts ziet/zag dat vroeger vaak ook, maar steeds minder

VerstandOpNul 6 december 2021 om 10:25

Het koersinzicht van Kroon inderdaad, echt razendknap. En daarbij een aangenaam onderkoelde/relativerende houding.

Massimo Bataille 6 december 2021 om 12:33

Kijk eigenlijk maar zelden naar eurosport ( buiten de italiaanse koersen). Maar heb nog nooit het gevoel gehad dat Kroon zo’n expert is.
En bij de Giro van vorig jaar sloeg hij toch wel volledig de bal mis met Kelderman. Waarschijnlijk zorgde zijn oranje bril voor wat verwarring.
Neen ik hoor ze persoonlijk niet zo graag bezig

Comments 6 december 2021 om 10:32

Ik kon vroeger Wuyts wel pruimen. Maar tegenwoordig heeft hij regelmatig n valse ondertoon in zn commentaren. En dan nog Jose voor schut zetten kan echt niet. Kroon is lekker ruim in zn denken.

Michelangelo 6 december 2021 om 10:36

ik ben altijd wel fan van karsten kroon. Redenen zijn hierboven genoemd. En die babbelbelg nemen we er dan maar bij.

Wuyts en De Cauwer zijn over hun houdbaarheidsdatum heen. Goed dat ze Wuyts weghalen. Prima stemgeluid en onderdeel van de zaterdag/zondagmiddag, maar Wuyts is eigenlijk net als Mart Smeets in zijn laatste jaren: het draait om hemzelf en mooie zinnen, maar te weinig over de koers.

Zelf ben ik wel gecharmeerd van Eurosport Duitsland. ik weet niet wie ze daar altijd neerzetten, maar daar is het commentaar veel minder nationalistisch, ze zien veel. Maar je moet er wel Duits voor verstaan.

Verder dit jaar enkele goede cocommentatoren gehoord. o.a. Bert de Backer, Sven Nys. Die zijn echt bezig met wat er in de koers gebeurt. Zet daar een hele goede commentator bij, en ik heb een nieuw favoriet duo…

Meeste verbeterwerk zit wat mij betreft in de dameskoers. Daar moet het eerste goede duo nog neergezet worden. Al moet ik zeggen dat Ine Beyens dat niet slecht doet.

Edit redactie: Sommige opmerkingen hoeven niet

Romāns Vainšteins 6 december 2021 om 13:56

‘Maar je moet er wel Duits voor verstaan’

Hoezo?

platteprijs 6 december 2021 om 10:40

De Cauwer en Schotte, ondanks dat ik ze in deze samenstelling dit jaar weinig heb horen optreden. Ik luister graag Kroon, maar Belleg is te veel Belg. Hij weet veel te weinig over het Nederlandse wielrennen en dat vind ik opvallend omdat Vlaamse wielercommentatoren daar meestal juist veel van afweten. En hoe vaak worden Nederlandse oud-wielrenners niet bij Sporza uitgenodigd. Niks van dit bij Belleg. Bovendien vind ik het een vreemde vogel, Romans geeft daar een mooie omschrijving van. In zijn afscheidsjaar heeft Wuyts zich toch herpakt en het was beter dan in 2020. Ik denk echter dat we hem gaan missen, tenminste als je Sporza kijkt. Want het gaat er niet beter op worden. Het naar voren schuiven van Van Gucht en Van Nieuwkerke gaat een domper worden. Prima presentatoren maar ongeschikt als commentator. Hopelijk gaat de grote Sporzabaas dat op tijd inzien.

Romāns Vainšteins 6 december 2021 om 11:20

Daarnaast is Vannieuwkerke even goed een nationalist en vingerwijzer maar dan van het type ‘verhuller’ die het overal een beetje doorheensijpelen laat. Dan is ‘weer een Belg!! Weer een Belg!!!’ wanneer Wuyts tijdens een vuelta sprint Cort voor Keukeleire aanziet een stuk oprechter en daarmee pruimbaarder.

Alfons Haavers 6 december 2021 om 11:51

Vannieuwkerke zit dan wel weer kniediep binnen bij het team van Matje, met soms de meest schaamteloze pogingen om als manager van Gianni Vermeersch zijn poulain onder de aandacht te brengen.

Zal wellicht toch even een koerswijziging betekenen t.o.v. de onder een WvA-dekbed slapende Wuyts.

Romāns Vainšteins 6 december 2021 om 11:59

Haha, ja? Vannieuwkerke 'manager' van Vermeersch? Why?

Streekgenoten of zo?

Alfons Haavers 6 december 2021 om 12:12

Min of meer streekgenoten ja, maar Vannieuwkerke en Vader Vermeersch gaan ook way back.

Met bv. dit soort geintjes als gevolg: https://kw.be/nieuws/opinie/karl-schrijft-een-brief-naar-gianni-vermeersch-op-het-bk-moet-je-maar-eens-laten-zien-hoe-goed-je-bent/.

De Pyreneeënritten in de Tour kunnen Karl gestolen worden als Gianni meerijdt in de Antwerp Port Epic haha.

Daarnaast is Vermeersch ook veelvuldig aanwezig aan de tafel van Karl of in reportages van Vive le vélo, hoewel het toch ook maar 1 van de vele Vlaamse subtoppers is.

Ik vind het allemaal uiterst dubieus voor een ‘onafhankelijk’ journalist van de staatsomroep, maar Karl combineert zijn job als VRT-journalist al zijn hele carrière lang met links en rechts zakkenvullen in het wielermilieu.

Overigens vind ik hem als studiopresentator veruit de beste die ze hebben bij de VRT, daar niet van. Als commentator laat hij zich soms wel wat te veel meeslepen door emoties, ik denk maar aan het op antenne kwaad worden op ‘shadow’ Pozzato.

Romāns Vainšteins 6 december 2021 om 20:36

Das straffe kost Alfons.

Ik kan me wel voorstellen dat je in zo’n situatie belandt maar laat dan tenminste vd vorm en schijn dat managerschap vallen, zou ik zeggen. Vannieuwkerke maakt daar niet het verschil of zo.

Laura 6 december 2021 om 11:17

Sebastiaan Timmerman. heerlijke emotie in zn verslag.

Dikke Man 6 december 2021 om 11:23

Ik heb niet het idee dat er iemand is hier die wielrennen op VTM kijkt. Thijs Zonneveld past dan ook in het rijtje Iserbyt, DSM, Matthews, Evenepoel, Zoetermeer, PatLef, Van Wilder, Cant en Beigië dus we zullen niet veel gemist hebben.

Klein Verzet 6 december 2021 om 11:28

Ik twijfel tussen Renaat & De Cauwer, Wuyts & De Cauwer, Wuyts & Herrijgers … en, jawel Jeroen & Thijs. Bij het veldrijden wordt door Wuyts elke minuscule verstoring uitvergroot tot een hyperbool van universele proporties, waarna Herrijgers de draad weer oppakt en terug de modder in. Thijs Al samen met Jeroen Belleghem (of is het van) zijn ook een genot van techniek, alias infotainment ter Lering en Vermaak.

Al met al, kan ik niet kiezen, maar sowieso:

Michel, we gaan U missen, man.

.

Bruud 6 december 2021 om 11:56

Ik kijk wanneer het kan het liefst op Eurosport, maar dan met het Engelse commentaar. De presentatoren van GCN zijn vaak vakkundig, hebben goede koerskennis en ook nog een flinke dosis humor. Ook nemen ze zichzelf niet zo serieus als sommige van de NL/BE duo’s. Vaak hebben ze ook nog een iets neutralere kijk naar de Nederlandse en Belgische teams/rijders.

Murcia 6 december 2021 om 12:07

Op 1 Renaat en de Cauwer
Plek 2 is voor Babbelbelg en Kroon
En op 3 Nelissen en Knetemann

De allerslechtste is Traksel met in zijn buurt de shorttracker Joris en de Ivo Niehe van Vlaanderen, Ruben van Gucht. Die laatste lult alles dicht en ipv commentaar maakt hij er een talkshow van. Deze drie zijn ook in een duo met maakt niet uit wie volstrekt incapabel. Mij een raadsel waarom de VRT niet de alleskunner Vangramberen op de veldritten kon of wilde inzetten.

De Cabybara van de Conradkade 6 december 2021 om 12:25

Vangramberen vind ik inderdaad een goeie. Benieuwd wat er achter zit dat Ruben boven hem verkozen is. Al zie ik op termijn Vangramberen ook Karl opvolgen als studio presentator.

Alfons Haavers 6 december 2021 om 13:11

Vangramberen vind ik heel goed in de rol van interviewer of in het journaal, of bv. om de uitzending vanuit het veld te coördineren.

Maar ik vind hem ook iets kleurloos hebben. Het is allemaal erg keurig en betrouwbaar, maar er zit ook wel weinig schwung of humor in. Ik weet daardoor niet of hij echt geschikt is als commentator.

Kan best zijn dat hij dat ook kan, maar daar heb ik nog geen bewijs van gezien. Als live-commentator moet je de strijd in de koers toch ook in de huiskamer kunnen brengen en moet er echt leven in zitten wat mij betreft.

Als studiopresentator lijkt hij me in ieder geval een goeie opvolger van Karl tijdens de klassiekers inderdaad.

Al Phila 6 december 2021 om 12:21

Ik mis de namen van Thijs van Amerongen en Sanne van Paassen. Niet dat ik ze op de eerste plaats zou zetten, maar een Paul Herijgers is wel ‘verkiesbaar’.

Medicijnman 7 december 2021 om 08:04

Sanne van Paassen hebben ze met opzet vergeten denk ik. Het is nl lullig als je als “jongedame” 0 stemmen krijgt

De Cabybara van de Conradkade 6 december 2021 om 12:23

Jammer dat Lieselot Decroix stopt. Vond ik prettig om naar te luisteren.

EducationSecond 6 december 2021 om 12:25

Sporza natuurlijk voor de deskundigheid. Grote eendagskoersen kijk ik altijd bij Jose.

Grote rondes bij Karten en Jeroen. Die kunnen de tijd heerlijk volkletsen. Ideaal voor op de achtergrond, en ik erger me nooit.

NOS vind ik niet te pruimen, met name Herbert niet. Maargoed, de NOS is denk ik ook voor ander publiek, het soort wat alleen kijkt als er een Nederlander favoriet is + de Tour. Voor de wielernerds hier past Sporza en Eurosport beter denk ik.

Afijn, op Karsten en Jeroen gestemd. Heb ik het meeste lol aan beleefd, en Karsten kan de boel ook heerlijk relativeren. Daar houd ik nu eenmaal van.

IlPirata 6 december 2021 om 12:30

Eurosport player fan hier, Kroon en Jeroen zijn vermakelijk en informatief. Maar in het verleden ook genoten van De Cauwer, de beste in mijn beleving, als duo samen met Renaat Schotte.
Misschien dat Stef Clement nog verder kan groeien als commentator.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair