Einde seizoen Nairo Quintana door breukje in knieschijf

donderdag 15 oktober 2020 om 08:35
Einde seizoen Nairo Quintana door breukje in knieschijf

foto: Cor Vos

Het seizoen van Nairo Quintana zit erop. De kopman van Arkéa-Samsic blijkt namelijk een breukje in de knieschijf van zijn linkerknie te hebben. Quintana zal spoedig onder het mes gaan.

Blijkbaar heeft de Colombiaanse klimmer de Tour de France (waarin hij zeventiende werd in het eindklassement, red.) uitgereden met deze blessure. In aanloop naar de Tour werd hij in eigen land namelijk aangereden door een automobilist. Daarbij liep hij een knieblessure op. Ook in de Tour zelf kwam Quintana ten val, waarna hij wegzakte uit de top van het klassement.

“Mijn linkerknie heeft een breuk in de knieschijf, en die moeten we zo snel mogelijk opereren om volgend jaar weer sterk te kunnen zijn met het team”, aldus Quintana op social media. “Het herstel van mijn knie is niet makkelijk gegaan, na mijn valpartij in de Tour die volgde na de val in Colombia.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

Jungle Man 15 oktober 2020 om 08:43

…en inmiddels is er weinig nieuws omtrent de invallen in de hotelkamers van arkea…

Pepsifranck 15 oktober 2020 om 09:41

Jawel, doordat hij de hotelkamer uit vluchtte kwam hij ten val en liep hij een knieblessure op.

Chasse_patate 15 oktober 2020 om 08:44

Wat een hoop klassementsmannen die uitvallen zeg.

Bernal, Kruijswijk, Evenepoel, Yates, Quintana, Thomas. Gaat lekker zo.

Bazzz 15 oktober 2020 om 12:08

Evenpoel heeft nog nooit een klassement gereden, dus die kan je beter buiten beschouwing laten

Emergo 15 oktober 2020 om 16:13

Evenepoel: Ronde van Polen !!!

MIG 15 oktober 2020 om 09:15

Gezien het hele beperkte programma dat het peloton in het algemeen en Arkea in het bijzonder nog rest, betekent dit niet gewoon dat Quintana niet start in De Panne?

Unpaved 15 oktober 2020 om 09:21

Excact zijn seizoen was al voorbij..geen Vuelta op programma..

SolitaryShell 15 oktober 2020 om 09:24

Ook in de veldritten zal hij dus niet te bewonderen zijn :(

Dolfy 15 oktober 2020 om 09:30

Je hebt nog de Ronde van Guatemala, wie weet zouden ze daar gaan rijden.. ;)

Chris Van Uden 15 oktober 2020 om 09:28

Tja na je 40e krijg je nu eenmaal makkelijker blessure's.. ;)

Domestique 15 oktober 2020 om 12:21

Hehe

achja 15 oktober 2020 om 09:47

Breuk in knieschijfje

Olly 15 oktober 2020 om 10:23

+1 hahaha

harretje 15 oktober 2020 om 11:54

misschien moeten die colombiaanse artsen die kruidendrankjes even laten voor wat het is en investeren in wat modernere technieken zoals rontgenfoto’s?

kan me voorstellen dat als een bouwvakker wat last van zijn knie heeft die niet meteen door de hele scan en foto rataplan getrokken wordt, maar toch niet een profwielrenner? die fietst hier dan weken mee door?

jooprioolpijp 15 oktober 2020 om 12:07

dit lijkt me meer een berichtje om, zonder op de invallen tijdens de TdF terug te hoeven komen, aan te geven dat hij zich voorlopig niet laat zien. Tot de val in de TdF en de terugval daarna leek hij verrassend weinig last van dit kennelijk eerder opgelopen breukje te hebben.

storm-biker 15 oktober 2020 om 13:16

Zal toch eerder in de Tour gebeurd zijn dan bij die val van ervoor? Dat is al zo lang geleden, dan is de boel toch alweer (verkeerd) aan elkaar gegroeid.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair