Egan Bernal gaat direct naar Giro, slaat Tour of the Alps over

dinsdag 13 april 2021 om 18:43
Egan Bernal gaat direct naar Giro, slaat Tour of the Alps over

foto: Cor Vos

Egan Bernal gaat zonder voorbereidingswedstrijden naar de Giro d’Italia. Dat bericht van Velonews is door zijn ploeg INEOS Grenadiers bevestigd aan Cyclingnews. Bernal stond aanvankelijk op de planning voor de Tour of the Alps van volgende week, maar hij kiest toch voor een voorbereiding in Colombia.

Sinds Tirreno-Adriatico heeft Bernal geen wedstrijden meer gereden. Omdat zijn rugblessure, waarvan hij vorig jaar last had in de Tour de France, weer opspeelde, keerde hij terug naar zijn thuisland Colombia. Naar verwachting reist de 24-jarige klimmer – na een gedetailleerde voorbereiding op hoogte – pas een week voor de Giro d’Italia terug naar Europa.

Bernal is de beoogde kopman van INEOS Grenadiers in de Giro, die op zaterdag 8 mei begint in Turijn. Ook staat hij op de planning voor de Tour de France als helper voor kopman Geraint Thomas.

De Tourwinnaar van 2019 is niet de enige klassementsrenner die zonder voorbereidingskoers naar Turijn trekt. Ook Mikel Landa en Remco Evenepoel zullen pas in de Giro hun eerstvolgende kilometers maken.

Dit artikel delen:

12 Reacties

madeinstars 13 april 2021 om 19:02

Dat ziet er toch allemaal niet zo best uit hoor, voor Bernal.

Krakowic 13 april 2021 om 19:15

Wordt een groot vraagteken hoe hij aan de start zal verschijnen. Maar de voortekenen lijken me inderdaad niet gunstig.

lo squalo dello Stretto 13 april 2021 om 19:27

Jammer, hopelijk komt dat goed want qua talent zou ik hem niet per se onder Pogacar zetten.

josi 13 april 2021 om 19:43

Blijkbaar een trend. Roglic rijdt ook al geen voorbereidingskoers voor de Tour.

paul s 13 april 2021 om 19:56

Zoiets hoorde ik ook, rijdt Roglic de Dauphine niet??

madeinstars 13 april 2021 om 20:23

Alleen bij Roglic is het een bewuste keuze omdat hij altijd heel goed is direct van hoogte. Bij Bernal is het meer van moeten, omdat zijn rug niet oké is. Dus ik weet niet of je dan van een trend kan spreken…

Turtlehead 13 april 2021 om 22:32

Nou, dan kan Roglic iig ook niet op zijn plaat gaan.

trivium 13 april 2021 om 23:10

Interessant! Een suggestie die ik vorig jaar na de tour ook enkele malen in podcasts voorbij heb horen komen. Dat soort podcast wijsheden blijken dus ook gewoon door te dringen tot het beleid van TJV.

Titaantje 13 april 2021 om 23:13

De twee renners die ik vooraf als topfavoriet zou aanwijzen dus allebei zonder koersritme hier. Ik denk dat Evenepoel het koersritme wel gaat missen, vooral voor de hardheid om het 3 weken vol te houden. Persoonlijk vind ik het sowieso raar dat zo’n jonge jongen zonder enig koersritme sinds Augustus 2020 nu in een 3 weekse ronde wordt gezet. Waarom niet lekker naar de OS toewerken via Romandie en wat andere rondes oid, dit is roofbouw op het lichaam.

Zelfde geldt voor Bernal. Als je rugproblemen hebt, kan je toch beter eerst eens 1 ag of 1 week ipv 3 weken gaan koersen.

Met dit nieuws is Yates mijn topfavoriet gevolgd door Buchmann en Vlasov.

fietsvriend 13 april 2021 om 23:46

Waarom moet je, ook nog eens midden in een pandemie, helemaal terug naar Colombia als je rugproblemen hebt? Hebben ze daar speciale rugpijn-pleisters?

Bazzz 14 april 2021 om 08:25

Ik dacht dat Carapaz kopman was in de tour.

Headlines

Materiaalzone

Populair