Dylan van Baarle: “Ik ben echt voor de ploeg in de Tour”

vrijdag 5 juli 2019 om 17:22

Dylan van Baarle staat aan de vooravond van zijn eerste Tour de France met Ineos. In 2018 werd hij nog buiten de selectie gehouden. De Nederlander denkt dat ze toen nog niet goed wisten wat ze aan hem hadden. Inmiddels heeft hij voldoende bewezen voor een plaatsje.


“Ik heb niet veel anders gedaan dan vorig jaar. Ik heb hard getraind, ben op hoogtestage geweest. Misschien ben ik nu ietsje beter”, vertelde Van Baarle voor de camera van WielerFlits. “Nu weten ze wat ze aan me hebben. Vorig jaar wisten ze niet hoe goed ik bergop kon rijden. Ik heb ze een klein beetje verbaasd op Tenerife tijdens de hoogtestage.”

Hij verwacht niet dat er kansen komen om voor eigen succes te rijden. “Nee, eigenlijk niet. Ik ben hier echt voor de ploeg, dus ik hou er geen rekening mee. Weliswaar weet je nooit hoe de koers gaat lopen, maar het is niet de intentie. In de Dauphiné was het ook niet de intentie om voor die ritzege te gaan, maar kreeg ik uiteindelijk toch de groene vlag.”


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

9 Reacties

Geit in mijn Kelderman 5 juli 2019 om 17:37

Toch ergens wel tragisch. Zo’n team met allerlei extreem getalenteerde renners, wereldtop in hun eigen niche, die allemaal hun ballen eraf moeten draaien in de Tour voor een kopman. Het is misschien te begrijpen, maar het maakt de sport er niet leuker op.

ghostwriter 5 juli 2019 om 20:08

Inderdaad, Van Baarle is duidelijk afgevallen om een betere klimmer te zijn maar daar heeft hij zelf helemaal niets aan aangezien het hem alleen maar minder maakt als klassiekerrijder.

trickstuff 5 juli 2019 om 23:08

Gevalletje waan van de dag?
Van Baarle won een paar weken terug nog een mooie rit, juist omdat hij een betere klimmer is geworden.

Mwielerfan 6 juli 2019 om 08:11

Van baarle wereldtop noemen is wel een wensdenken. Bovendien komt ie als ie lichter is makkelijker bovenaan op de klimmetjes. Zijn resultaten zijn tot nu toe niet behaald door bij de beste 3 vooraan te zitten op de grootste belangrijkste klim. Als je dat kan heb je overal meer kans tegen Sagan gva enz

heuvelcolombia 5 juli 2019 om 23:36

@Geit in mijn Kelderman, veel renners die moeten knechten in de Tour krijgen in andere wedstrijden ook wel een kansen voor zichzelf. En dat er in een wedstrijd waaronder de TdF niet 196 kopmannen rijden die voor zichzelf vind ik juist mooi aan de sport.

Arry1337 5 juli 2019 om 23:54

176

RodyTur10 5 juli 2019 om 23:59

Van Baarle moet zich niets aantrekken van ploegorders. Zo’n keurslijf werkt sowieso niet. Lekker erin knallen en dan kan hij denk ik best een etappe winnen.

Rico. 6 juli 2019 om 07:51

Idd, die ploeg van hem heeft nog nooit wat gewonnen met die ploegentactiek van ze. Niks van aantrekken!

the student 6 juli 2019 om 08:35

Ga jij je ook maar eens niks aantrekken van de aanwijzingen van je baas. Hoe lang heb jij dan nog een baan?