Dylan van Baarle hoopte op betere samenwerking in de sprint

vrijdag 24 maart 2017 om 18:52
Dylan van Baarle hoopte op betere samenwerking in de sprint

foto: Sirotti

Dylan van Baarle was vandaag de beste Nederlander in de uitslag van de E3 Harelbeke. De renner van Cannondale-Drapac sprintte in Harelbeke naar een negende plek. Achter hem werd zijn ploeggenoot Alberto Bettiol tiende.

“Ik had vertrouwen opgedaan in de sprint van woensdag (achtste, red.). Ik had misschien meer gehoopt dat we elkaar zouden helpen. Ik voor hem of hij voor mij. Daar baalde ik even van”, zegt hij voor de camera van WielerFlits.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

15 Reacties

karper 24 maart 2017 om 19:04

Wel de enige NL’er van enig niveau vandaag….

glenn485 24 maart 2017 om 19:05

Ik snap eigenlijk op zich wel dat Bettiol gewoon voor zichzelf gaat sprinten als het om een sprint voor een 7e plaats gaat.

Arry1337 24 maart 2017 om 19:09

Karper, heb je Langeveld gemist?

karper 24 maart 2017 om 19:11

Nee, wel gezien maar die was niet mee op de Taaienberg…. Dylan wel.
Enfin, vond het trouwens geen leuke editie. Ik zie het somber in voor het spektakel volgende week zondag.

klootje kriekeljon 24 maart 2017 om 19:17

Moet jij ook doen Dylan, lekker voor jezelf rijden en naar een andere ploeg volgend jaar. Je bent de sterkste van de ploeg.

karper 24 maart 2017 om 19:18

@TT: idd. De klimmer-/rondeploeg lijkt me redelijk in orde. In de sprint zijn er ook mogelijkheden maar in het klassiekerwerk…..drama op dit moment…

huis31 24 maart 2017 om 19:46

Dylan moet anticiperen volgende week. Zorgen dat hij weg is voordat Sagan, Gilbert en GvA gaan. Dan kan hij net als vorig jaar een finale rijden.

Terpstra was trouwens ook op niveau vandaag. Alleen zat net als Van Baarle gevangen in de tactiek.

karper 24 maart 2017 om 20:19

Klopt. Terpstra lag in het gras doordat Bauwer viel… Overigens ook Vanmarcke

assen 24 maart 2017 om 20:38

Klassiekers worden er niet leuker op. Een super-Sagan, een super-Etix… Mee eens dat je als subtopper maar vooruit moet zitten. En dan maar hopen dat je van Etix een slechte sprinter meekrijgt, zoals Terpstra.

Thijs E 24 maart 2017 om 21:10

@Dylan: prima gereden, maar er staat een sponsornaam op dat petje, aan de voorkant

Turtlehead 24 maart 2017 om 22:27

Ik snap het niet: hij had toch prima zijn ploeggenoot kunnen helpen? Of… bedoelt ‘ie dat niet :)

Goed zo, vraag maar om leiderschap, Vanmarcke lijkt ff exit, pak je kans. En volgend jaar pleite.

jorryt 24 maart 2017 om 23:30

Ach nog maar 24, die krijgt nog kansen genoeg.

vlek 24 maart 2017 om 23:51

Van Baarle heeft zich deze week heel stevig bij de (sub)top voor dit werk gevoegd; buiten de toptien klasseringen was hij tijdens de koers ook gewoon bij de sterkste op sleutelmomenten. De knieklachten na zijn valpartij in de Omloop lijken hem gelukkig niet meer dwars te zitten en maken nu mogelijk dat er nog wat rek op zijn vorm zou kunnen zitten. Op naar een mooie uitschieter in de komende koersen!

Leukefans 25 maart 2017 om 00:44

Bettiol is zo’n renner die zonder dat iemand er aandacht aan besteed overal heel mooie uitslagen rijdt, ze zouden bij Cannondale misschien beter eens wat vaker zijn kaart trekken, die zou dan zomaar eens serieus kunnen doorbreken! Maar goed, bij die ploeg is het wel vaker ieder voor zich, dat is natuurlijk niets nieuws…

Shinzawai 25 maart 2017 om 01:04

Met steun van Bettiol had Van Baarle de mannen voor hem (Colbrelli en Boonen) vast ook niet geklopt, dus prima dat beide heren voor hun eigen top-10 plekje gingen.

Headlines

Materiaalzone

Populair