Dylan van Baarle achtste in Gent-Wevelgem: “Denk dat ik in de Ronde finale kan rijden”

zondag 28 maart 2021 om 20:19
Dylan van Baarle achtste in Gent-Wevelgem: “Denk dat ik in de Ronde finale kan rijden”

© Cor Vos

In de beginfase was Dylan van Baarle niet alert genoeg, waardoor hij de eerste waaier miste. Maar verder reed hij een beresterke wedstrijd. De Nederlander van INEOS Grenadiers hoopt zondag in de Ronde van Vlaanderen wel de finale te rijden. “Ik voel me goed. Ik denk dat dat mogelijk moet zijn.”

“Je weet waar het op de kant gaat. Dan moet je alert zijn. Voor de rest kan je in Gent-Wevelgem vooraf weinig plannen maken”, vertelde Dylan van Baarle in Wevelgem na de finish. “Ach, je moet ook wat geluk hebben af en toe. Dat had ik vandaag niet. En ik moet beter gefocust zijn bij de start. Vanaf kilometer nul. Dat was ik niet helemaal. Dat uurtje minder slapen doet ook wat met je.”

“Ik zat er niet bij in die eerste waaier en dat is mijn eigen fout, maar ik heb daarna wel mijn best proberen te doen om er nog iets moois van te maken.” Van Baarle reed in de finale nog weg uit de eerste achtervolgende groep, naar en voorbij de eerder ontsnapte Turgis en werd achtste. “De conditie is goed. Ik ben fit, ik voel me goed. Ik denk wel dat ik volgende zondag in de Ronde van Vlaanderen de finale kan rijden. We moeten elke kans grijpen.”

Van Baarle gaf nog aan geschrokken te zijn van de positieve coronatests in het peloton, waardoor zowel Trek-Segafredo of BORA-hansgrohe niet van start konden. “Tuurlijk. Je hebt het niet helemaal zelf in de hand en dat maakt je toch een beetje bang voor de komende wedstrijden. Maar je kan alleen naar jezelf kijken en zorgen dat je gezond blijft. We hebben een hotel voor ons alleen (in Deurle, red), we zien niemand, als we trainen stoppen we nergens. Meer kan je niet doen.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Benzardi 28 maart 2021 om 20:47

Als ik de ritten kijk waar van Baarle aan de start is, vind ik hem altijd 1 van de sterkste.
Maar hij zit bijna altijd verkeerd en daarom rijd er achter, in plaats van voor.

Al zal ik hem wel opschrijven voor de ronde van Vlaanderen.

Arry1337 28 maart 2021 om 21:10

Dan ben je toch de afgelopen edities van de ronde van Vlaanderen vergeten, waar hij zowat een abonnement heeft op de aanval in de pre-finale.

Kijk bijvoorbeeld de editie met de val van Naesen, Sagan en van Avermaet. Daar is hij net gelost en komt hij nog langs rijden.

xistnc 28 maart 2021 om 20:53

Zijn vorm is uitstekend. Hopelijk krijgt hij een keer wat bruikbare ploegmaats in steun zoals Rowe en desnoods Kwiatkowski en Moscon. Ik vrees dat Pidcock nog wat te licht is voor het echte werk.

Toen de waaiers ontstonden werd gemeld dat Ineos de aanstichter was. Dat was een moment om te hopen op een mooie Dylan-dag. Uiteindelijk bleek alleen Golas mee.

Cochise 28 maart 2021 om 23:38

Kwiat, Moscon en Narvaez liggen alle drie met breuken in de lappenmand. Had anders een sterk blok kunnen zijn met deze Van Baarle in blakende conditie…

S. Morgenstern 28 maart 2021 om 20:54

Denk ik ook! Kopmanschap wel afgedwongen dit weekend. Weinig van zijn ploeggenoten gezien.

Romāns Vainšteins 28 maart 2021 om 21:05

Oersterk doch niet per se erg vernuftig renner voor deze koersen. Finale halen zeker mogelijk.

sjoerdtjen 28 maart 2021 om 22:24

Eens! Al denk ik niet dat vernuftig het goede woord is. Hij heeft geen wapens in een finale (tot nu toe). Geen sprint, geen echte punch of geen timing… Wellicht iets dat net als Opperheld Mollema wel kan groeien (timing en hardheid).

Chippen 28 maart 2021 om 22:09

type dat het ooit wel eens zou kunnen afmaken in een mooie kasseiklassieker, mits hij deel uitmaakt van een blok met meerdere speerpunten

wat bij ineos dus onwaarschijnlijk is, je ziet nu al dat pidcock veel geschikter zal zijn voor de klimklassiekers en het beter in die richting kan zoeken

nickdt 28 maart 2021 om 22:21

Dus Dylan kan beter naar Jumbo gaan, naast Van Aert.

Wheely 28 maart 2021 om 22:25

Ik vond hem bij Cannondale in combinatie met Langeveld wat dat betreft beter tot zijn recht komen. Zaten ze vaak met zijn tweetjes in de finale al dan niet door te anticiperen.

Gilberto 28 maart 2021 om 22:58

Dat zie jij echt niet ‘nu al’ van Pidcock….

Olly 29 maart 2021 om 08:16

Ik hoop van harte dat hij een dikke vis pakt een keer. Komaan Dylan!!

Headlines

Materiaalzone

Populair