Dylan Teuns (Israel-Premier Tech) niet naar Vuelta met oog op WK

dinsdag 9 augustus 2022 om 08:22
Dylan Teuns (Israel-Premier Tech) niet naar Vuelta met oog op WK

foto: Cor Vos

Dylan Teuns zal niet deelnemen aan de Vuelta a España. De Belg die begin augustus per direct overstapte van Bahrain Victorious naar Israel Premier Tech rijdt de Tour of Britain, met oog op het WK in september. Dat meldt ploegleider Rik Verbrugghe in La Capitale.

De nieuwe RIDE is nu verkrijgbaar!
Gravel, kasseien, modder, zand, met tassen, zonder tassen: dat zijn de thema's van de nieuwe RIDE die eind september verschijnt. Bestel nu ons najaarsnummer online en krijg hem binnen enkele dagen thuisbezorgd. Bestel hem hier

Bij de aankondiging van de transfer van Teuns werd er meteen gesproken over een deelname aan de Vuelta. Verbrugghe, ploegleider bij Israel-Premier Tech, komt daar nu op terug. De winnaar van de Waalse Pijl zou zijn debuut gaan maken in de Tour of Britain, dat 4 september van start gaat.

Geen koers in augustus met andere woorden. Het herbekijken van het programma van Teuns heeft te maken met het WK in Australië, eind september. “We gaan ervan uit dat hij voor de wegrit wordt geselecteerd”, vertelde Verbrugghe in La Capitale. Na dat WK wordt de focus van Teuns verder gelegd op eendagskoersen. Het seizoen afsluiten zou hij in oktober doen, in de Ronde van Lombardije.

Ook geen Ben Hermans in Vuelta
Naast Teuns was ook Ben Hermans een van de kandidaten voor een deelname aan de Ronde van Spanje. De 36-jarige Belg kent een seizoen gevuld met pech en wil eerst focussen op herstellen. “Hij is aan de beterhand, maar we gaan geen risico’s nemen door hem meteen een grote ronde te laten rijden”, aldus Verbrugghe.

Dit artikel delen:

16 Reacties

ssj 9 augustus 2022 om 08:42

Opvallend. Dacht dat hij punten moest pakken. Neem aan dat punten op het WK niet voor de ploeg gelden?

0
Cochise 9 augustus 2022 om 08:59

Toch wel. Maar in drie weken Vuelta zou een type als Teuns vermoedelijk geen groot puntenaantal verzamelen. Zijn degelijke Tour (3x top 10 en 19e in klassement) bezorgden hem bv maar goede 100 punten. Na de combo tour-vuelta zou hij waarschijnlijk ook de frisheid missen om nog te scoren in de latere eendagswedstrijden waar hij veel meer punten kan pakken.

0
Mac-S 9 augustus 2022 om 09:21

Bij Israel-Premier Tech gaan ze ervan uit dat Froome de Vuelta wint, dus ze hebben de punten van Teuns helemaal niet nodig ;-)

0
De Dikke Dromedaris van Diemen-Zuid 9 augustus 2022 om 09:30

Zou Teuns winnen op het WK dan levert dat Israël 600 punten op. :-)

0
Maillot à Pois 9 augustus 2022 om 10:27

Ik vond het sowieso al vreemd Teuns naar de Vuelta te sturen, als ze hem haalden voor het puntengewin.
Maar Tour of Britain vind ik ook een rare keuze.
Ik had hem altijd naar Canada gestuurd, daar heeft hij echt kans op scoren en zijn er veel punten te verdienen. Ook geen slechte aanloop naar het WK, Van Aert en anderen doen het ook zo.

0
ssj 9 augustus 2022 om 16:18

Wel gek dat je punten die je behaalt bij een landenwedstrijd meeneemt naar je ploeg. Kan een gekke dynamiek opleveren als renners van Israel/Lotto/Movistar/… niet voor hun land rijden maar voor de puntjes… Dit is er altijd wel een beetje maar nu wordt het nog meer aangemoedigd (zie discussie omtrent Evenepoel vorig jaar)

0
zietemgaan 9 augustus 2022 om 10:08

Het gespin rond Teuns blijft vreemde bokkesprongen maken: Teuns, de man voor het middengebrgte gaat niét naar de Vuelta, wat hem op het lijf geschreven zou moeten zijn, en wél naar het vlakke sprintersWK? Smokescreens volop :)

0
bswinkelss 9 augustus 2022 om 10:10

Hier is helemaal niks vreemds aan. Op het WK en de najaarsklassiekers zijn simpelweg een stuk meer UCI punten te krijgen. Een heel logische en verstandige beslissing van de ploeg. Teuns kan zo meer dan 600 UCI punten voor ze pakken dit najaar

0
zietemgaan 9 augustus 2022 om 10:12

Het zou logisch zijn als het WK hem lag, en denk je nu echt dat de Belgische nationale ploeg Teuns gaat laten rijden voor puntjes voor Israël?? Verder: welke najaarsklassiekers liggen Teuns dan, beter dan de gemiddelde Vuelta ritten? Ik zie enkel Lombardije, maar dat is toch wel echt zware koek.

0
bswinkelss 9 augustus 2022 om 10:20

Plouay, Quebec, Montreal, coppa toscana, coppa sabatini, memorial pantani, trofeo matteotti, coppa agostoni, emilia, bernocchi, varesine. En zo kan ik nog wel even doorgaan

0
Maillot à Pois 9 augustus 2022 om 10:28

Wat BSwinkels zegt, ik zou hem altijd naar Canada sturen als ik Israel was

0
Alfons Haavers 9 augustus 2022 om 10:34

Vlak sprinters-WK? Met 4000hm?

0
Panache 9 augustus 2022 om 12:13

Emilia oké, maar ik zie Teuns niet echt scoren in Canada (en al helemaal niet op het wk).

0
Stabanger 9 augustus 2022 om 15:27

Canada en de Italiaanse najaarsklassiekers liggen hem minstens zo goed

0
zietemgaan 9 augustus 2022 om 10:31

bswinkelss: akkoord, alleen niét het WK

0
LeoR 16 9 augustus 2022 om 12:50

Nogal een vreemde titel, die leest zowel als:
– Hij gaat naar de vuelta, maar niet om zich op het WK voor te bereiden.
– Hij gaat niet naar de vuelta, omdat hij zich wil voorbereiden op het WK.

Het is blijkbaar optie 2 :)

0

Headlines

Populair

Materiaalzone