Dylan Groenewegen toe aan rust en stapt uit BinckBank Tour

vrijdag 16 augustus 2019 om 17:30
Dylan Groenewegen toe aan rust en stapt uit BinckBank Tour

foto: Cor Vos

Dylan Groenewegen stapt uit BinckBank Tour. De sprinter van Jumbo-Visma is toe aan rust en gaat niet meer van start in de laatste twee etappes.

Groenewegen slaagde er deze week niet in om een ritzege te behalen in de WorldTour-koers door Nederland en België. In de sprintritten was hij niet opgewassen tegen de Ier Sam Bennett en de Colombiaan Álvaro Hodeg.

Na drie ritzeges op rij voor Bennett kwam de 26-jarige renner vandaag tekort in de door Hodeg gewonnen rit. Groenewegen moest genoegen nemen met een zevende plek. “Na een aantal intensieve weken, waaronder de Tour de France, gaat Dylan naar Spanje om uit te rusten en zich voor te bereiden op de slotfase van het seizoen”, meldt Jumbo-Visma in een tweet.

Wat het wedstrijdprogramma wordt voor Groenewegen, die wel een rit wist te winnen in de Tour de France, is momenteel nog niet duidelijk. Eerder werd wel al bekend dat hij niet van start gaat in de Ronde van Spanje. De BinckBank Tour gaat zaterdag verder met een korte tijdrit (8,4 kilometer) in Den Haag. De BinckBank Tour eindigt zondag op de Muur van Geraardsbergen.

Dit artikel delen:

27 Reacties

debarreman 16 augustus 2019 om 17:35

Verstandig.

kelderfan 16 augustus 2019 om 17:51

Dat lijkt mij de juiste conclusie. Eerst maar op vakantie.

Dr. Corné 't Glansarm 16 augustus 2019 om 17:59

Aan het eind van het jaar zijn er genoeg B-koersen in het Verre Oosten waarin Groenewegen en zijn sprinttrein weer onverslaanbaar en van WT-nivo lijken

Sagan=hulk 16 augustus 2019 om 18:05

Met de Tour Of Guanxi kom ik aan 1 koers en voor sprinters is dat zeker geen B koers. De tijd dat TJV naar Hainan trekt voor overwinningen ligt gelukkig al achter ons.

Ajvenema 16 augustus 2019 om 19:06

Tsja, zelfs na een val doet ie mee voor podium en zelfs winst in de tour, dan ben je behoorlijk van WT-nivo

BMCSLX01 16 augustus 2019 om 19:35

Gebruik van het woord ‘nivo’ doet mij altijd denken aan een betrekkelijk niveau.

Wat een quatsch! Heb je de sprint vandaag wel gezien?

john 16 augustus 2019 om 17:59

Lijk me verstandig dat hij volgend jaar vakantie pakt de hele maand Juli

debarreman 16 augustus 2019 om 18:27

Dag John, mislukt in het leven en je dacht “laat ik mijn kans hier eens wagen”?

SnellePelle 16 augustus 2019 om 19:01

@debarreman
Kudos voor je opmerking!

Sagan=hulk 16 augustus 2019 om 18:04

Tour Of Britain en nog wat Belgische eendagskoersjes als programma neem ik aan. Daar zal hij de absolute topsprinters niet tegenkomen en zal zijn trein het makkelijker hebben, dus kan hij best nog wat overwinningen boeken. Van Der Poel zeker en Ewan, als die meedoet, lijken me de enige mogelijke topsprinters in de Tour Of Britain.

Marik 16 augustus 2019 om 18:04

Parijs-Tours is ook een mooie koers om op de palmares te hebben.
Ik vond de editie die Erik Dekker won nog steeds 1 van de mooiste wedstrijden ooit. Vooral omdat Mart Smeets zijn medevluchter helemaal stijf schold omdat die niet overnam.

Hollow Knight 16 augustus 2019 om 18:17

Paris-Tours is veel te zwaar voor deze wel heel erg beperkte renner, tenzij ze het parcours van verleden jaar weer veranderd hebben.

Zwak trouwens om op te geven, toevallig net nadat alle vlakke etappes gedaan zijn.

Er zouden veel minder vlakke koersen moeten zijn. Dit soort renners verdienen de roem (en het geld) niet. Trouwens zijn vlakke etappes ook veel gevaarlijker (en saaier) dus des te meer reden om ze niet meer te organiseren.

Emergo 17 augustus 2019 om 11:33

Een hollow reactie.

xistnc 16 augustus 2019 om 18:31

Jammer dat hij het niet kan opbrengen om nog twee daagjes verder te gaan om zondag te knechten voor De Plus en Teunissen.

Viktrodriguez 16 augustus 2019 om 18:39

Groenewegen als knecht lijkt me vrij nutteloos. Zeker gezien het geaccidenteerde parcours zondag.

Overigens kan hij beter ook gewoon wat kilo’s afvallen. Hij is normaliter al niet mager, maar Jan Ulrich leek als prof na de winter een anorexiapatiënt in vergelijking met deze Groenewegen.

xistnc 16 augustus 2019 om 18:52

Eerste honderd km bidons halen en jasjes terugbrengen kan iedereen. Ook mijnheer #11.

KnightBiker 16 augustus 2019 om 21:45

@viktor Rodriguez – dat zijn allemaal spieren, en die heeft hij nodig! ( voor Het klimmen niet ideaal, maar daar trains hij Ook niet voor. )

Coen68 16 augustus 2019 om 18:56

Neemt terecht rust. Seizoen is al geslaagd. Zit tegen aantal overwinningen aan tov vorig jaar. Komt van alle sprinters het best over de bergen. Kan veel meer dan sprinten, zie 2 en 1 rvv bij beloften en waaier etappe paris nice dit jaar. Gaan we nog veel van horen! Veel spier, weinig vet.

RemyM 16 augustus 2019 om 20:04

Uhhh Viviani? Heb je de Tour wel gekeken?

SnellePelle 16 augustus 2019 om 19:07

Snap sowieso niet dat hij de Binckbank tour gestart is. Nog nooit een heel gelukkige combi geweest. Aardig wat tourcrits gereden na een lastige tour.

TJV dacht wss dat Dylan de overwinningenteller tov Deceunick wel even ging gelijk trekken. De honger van Dhr van Eerd was nog niet gestilt.

Nu weet Jos 1 ding zeker: hij kan was premie geld in de zak houden voor zijn Dakar tripje.

Hollow Knight 16 augustus 2019 om 19:36

DQS zit al aan 58 overwinningen, TJV nog maar aan 40… Hoezo gaan ze dat even gelijk trekken?

SnellePelle 16 augustus 2019 om 20:08

Ik overdrijf soms als een huilende puber, het is beeldend bedoelt.

Wil ermee zeggen dat er commerciële ipv sportieve afwegingen gemaakt lijken te zijn.

Snap je hem zo beter?

xistnc 16 augustus 2019 om 20:30

Soms, ja?

ti-raleigh 16 augustus 2019 om 19:56

Erg verstandige keuze. Hij mist wss effe een stukje geloof in zichzelf en motivatie na een enigszins teleurstellende Tour, want de gele trui was zijn grote doel dit jaar. Effe rust pakken om dit te laten zakken.

dumoman 17 augustus 2019 om 09:52

Wat een zuur gezeik weer van een aantal reaguursels; een paar jaar geleden hadden we niet eens een sprinter van topniveau, maar goed als je niet alles wint dan ben je snel afgeschreven. Ik vrees voor MvdP, de eerste heeft ie gisteren al verloren…..

Jean Dumas 17 augustus 2019 om 10:01

Sprinten is een aparte discipline.

Samlambeej 17 augustus 2019 om 11:08

Campenaerts is suf omdatie nie genoeg knecht, Coquard is een lafaard omdatie nie buitenom gaat en Groenewegen is arrogant en geen 'teamplayer'.

Jaah, je krijgt hier al 'ns wat te leze.

Headlines

Materiaalzone

Populair