Dylan Groenewegen: “Laatste keer Kemmelberg schoot ik in de kramp”

zondag 25 maart 2018 om 19:14

Dylan Groenewegen kwam er in Gent-Wevelgem niet aan te pas. De sprintkopman van LottoNL-Jumbo was vooraf een van de favorieten, maar na de laatste beklimming van de Kemmelberg zat hij in geslagen positie. Hij werd uiteindelijk 93e op meer dan vijf minuten van winnaar Peter Sagan. “Ik had wel goede benen, alleen de laatste keer van de Kemmel schoot ik in de kramp”, zegt hij na de voorjaarsklassieker tegen WielerFlits.

“Het was een pittig koersje”, aldus Groenewegen direct na afloop. Na de Kemmelberg herstelde hij snel, “maar toen was de eerste groep ook weg. We weten allemaal dat ik mij niet op deze koersen toeleg en dat ik heel hard aan mijn sprint werk. Dit is geen echte sprinterskoers en dan hoop je dat je kan overleven, maar vandaag was dat net niet. Op naar woensdag.”

Dan staat Dwars door Vlaanderen op het programma voor Groenewegen. Daarna richt hij zich op de Scheldeprijs, een van zijn hoofddoelen dit voorjaar.

Bekijk het volledige interview voor de reactie van Groenewegen over zijn status als favoriet en over de aanstaande Dwars door Vlaanderen.

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

19 Reacties

Lalsacien 25 maart 2018 om 19:24

Volgende keer beter!

kelderfan 25 maart 2018 om 19:24

Dylan Groenewegen heeft misschien in Dwars door Vlaanderen een betere kans om erbij te zitten.

Nibs 25 maart 2018 om 19:29

Voetjes weer netjes op de grond

Natrix maura 25 maart 2018 om 19:38

Heeft het zin om als sprinter met een goeie knecht samen op 10 km voor zo’n Kemmel te demarreren en er dan rustig overheen te peddelen?

jessevdalen 25 maart 2018 om 19:44

@natrix was het maar zo simpel om weg te rijden….

RaketVuist 25 maart 2018 om 19:53

@Natrix
Op de playstation zou dat idd een hele goeie tactiek zijn.

mus van de maasstad 25 maart 2018 om 20:21

Inderdaad natrix. Had hij dat maar geprobeerd.

Oh wacht….

WernerFranke 25 maart 2018 om 20:35

Als je volledig verkrampt en op vijf minuten binnenkomt als mede-favoriet, had je misschien niet zo’n goede benen.

horsm 25 maart 2018 om 20:54

Medefavoriet?

dazzler2120 25 maart 2018 om 21:00

@wernerfranke als je volledig verkrampt en ziet dat je de groep niet meer kan bijhalen, kan je 2 dingen doen: vol gas doorgaan en op 1 minuut binnen komen, of rusten/rustig aan doen en je krachten sparen voor de volgende koers.

Romāns Vainšteins 25 maart 2018 om 21:02

Ik zie dit toch echt als een massaspurter en geen klassieke man, volgens mij hij zelf ook.

Jungle Man 25 maart 2018 om 21:44

Poppel is idd meer complete wielrenner

Sebas 25 maart 2018 om 21:50

Komt wel … G-W gaat hij sws aankunnen in de toekomst. Vond persoonlijk iets te snel en te veel berusting in het interview.

assen 25 maart 2018 om 21:58

Groenewegen misschien meer een type Kittel?
Matig renner maar supersprinter? Als ie zo goed wordt als Kittel dan mag ie al in zijn handjes knijpen!

tvm 25 maart 2018 om 22:11

Ik vind hem eerder vergelijkbaar met Greipel: alleen in topvorm de heuvels goed kunnen verteren.

AZH 25 maart 2018 om 22:24

Laat deze jongen lekker gaan sprinten. Wat Touretappes bij elkaar fietsen. Hij is kijken inziens 1 van de beste drie sprinters van het moment. Laat hem daar lekker opnfocussen.

Samlambeej 25 maart 2018 om 23:10

Groenewegen geeft zelf aan dat hij zich wil doorontwikkelen voor de klassiekers. Komt heel zelfzeker over. Dat vind ik prima. Trouwens Démare is toch ook met die ontwikkeling bezig? De Ronde? Nee dat nooit maar er zijn nog zat klassiekers (Frankfurt, Plouay, …) waar hij zich kan op richten. Op het eerste zicht zou ik zeggen dat er bij die imposante beenhespen van hem nog een paar schelletjes vanaf kunnen.

stoempen op de pedalen 26 maart 2018 om 00:38

De bowlingbal heeft de ronde van Vlaanderen gewonnen bij de beloftes, dat is Kittel denk ik niet gelujt

ghostwriter 26 maart 2018 om 13:00

@AZH
Dat doet hij toch ook? Hij staat inmiddels al op vijf overwinningen dit jaar. Dat hij zichzelf daarnaast uit wil dagen om te proberen om zich ook tot een redelijke klassiekerrijder te ontwikkelen lijkt me alleen maar goed. Als het mislukt is dat jammer maar zolang het niet ten koste gaat aan zijn explosiviteit geen probleem. Ik vind het mooi dat hij gisteren niet passief heeft gekoerst maar zelfs op een gegevenmoment in de aanval ging.

Headlines

Materiaalzone

Populair