Departementshoofd niet optimistisch over doorgaan Parijs-Roubaix

maandag 22 maart 2021 om 09:20
Departementshoofd niet optimistisch over doorgaan Parijs-Roubaix

Ter Illustratie - foto: Cor Vos

Update

Het is maar de vraag of we dit voorjaar een titanenduel tussen Mathieu van der Poel en Wout van Aert te zien zullen krijgen in Parijs-Roubaix. De regio Hauts-de-France, waarin aankomstplaats Roubaix ligt, moet voor vier weken in lockdown. Parijs-Roubaix staat op 11 april op de agenda.

Vanaf vrijdag om middernacht gaan 16 departementen in Frankrijk opnieuw in lockdown. Dit zal minstens vier weken duren en dan komt de eerstvolgende editie van Parijs-Roubaix wellicht in het gedrang. De inwoners van de departementen moeten binnen een straal van tien kilometer rond hun woning blijven.

Ook worden niet-essentiële winkels gesloten. De maatregelen gelden onder meer voor de regio Hauts-de-France, de regio van Parijs-Roubaix. Ook vorig jaar werd de kasseienklassieker afgelast vanwege de coronamaatregelen. Het is nu afwachten of er speciale ruimte komt om de koers toch te organiseren op 11 april. (18 maart, 19.38 uur)


Update – Departementshoofd niet optimistisch over doorgaan Parijs-Roubaix

De prefect van de regio Hauts-de-France, Michel Lalande, vraagt zich af of Parijs-Roubaix op de geplande datum 11 april kan worden gehouden. Hij uitte zijn twijfels in een uitzending van France Bleu Nord.

“Ik geef jullie een antwoord als de tijd daarvoor rijp is, maar op dit moment kunnen jullie het wel raden”, vertelde Lalande. Toen hem naar zijn optimisme werd gevraagd, antwoordde de prefect: “De hemel ziet er nu minder blauw uit.”

Dit artikel delen:

103 Reacties

WernerFranke 18 maart 2021 om 19:42

Na Luik dan maar?

guyremgabdel 18 maart 2021 om 19:58

zopas hier ook in het journaal gemeld. Ook hier bij ons in B stijgen de besmettingen spectaculair. Enkel het aantal vaccinaties per dag daalt, helaas. Is de Ronde de laatste kasseiklassieker van het voorjaar ?

Romāns Vainšteins 18 maart 2021 om 20:09

Gaan we nu dat gedoe van jou met B, F, I etc weer krijgen?

peervaneynthoven 18 maart 2021 om 20:29

ook het aantal testen! ooit gehoord van %? of blijf je je laten gijzelen door halve (misleidende) informatie over alleen dit aantal?

Limal 18 maart 2021 om 20:58

Fout Peer, de realiteit (Belgische cijfers) is als volgt:
– Tussen 8 en 14 maart werden dagelijks gemiddeld 48.400 tests afgenomen. Dat is 10 procent meer dan de week ervoor. Er wordt meer getest.
– Tegelijkertijd stijgt het aantal positieve testen op het totale aantal met 0,7% naar 6,8 procent. Er is dus meer virus in omloop.
– Het aantal gemiddelde besmettingen per dag is niet meer zo hoog geweest sinds 22 november.
– vier weken geleden lagen er 315 mensen op intensieve zorg, momenteel zijn dat er 534.

Er is geen reden tot paniek als we weer wat beter de afstands- en hygiënemaatregelen respecteren, maar mensen zoals jij drijven de cijfers weer omhoog.

vanSpringel 18 maart 2021 om 21:00

Het C-virus (en net als alle andere virussen) zijn net als een wielerpeloton. Na het nemen van een kasseienstrook zijn er weer velen gelost.

Krakowic 18 maart 2021 om 21:11

Het China-virus? Je lijkt Trump wel vanSpringel.
Zonder dollen, zorgwekkende situatie. Laten we hopen dat de koers een uitzonderingspositie behoudt. Was dit niet ook het geval rond Strade Bianche? Die ging ook gewoon door, laat het ons hopen.

peervaneynthoven 18 maart 2021 om 22:50

@Limal.”maar mensen zoals jij drijven de cijfers weer omhoog”: Kennen wij elkaar kerel? Lijkt me niet! Ik heb slechts aangegeven dat sec het noemen van het aantal besmettingen wat wel of niet verhoogd is altijd in relatie moet worden gezien/vermeld met (tenminste) het aantal testen.En dat meldde de poster niet.

guyremgabdel 18 maart 2021 om 23:39

Geen paniek heren, op deze site kan je alles volgen voor ons land (ook aantal testen)
https://www.info-coronavirus.be/nl/
Bij ons gaan alle klassiekers voorlopig gewoon door én op hun initieel parcours (dus geen plaatselijke rondes).

nickdt 19 maart 2021 om 15:39

@Limal

Nogal logisch dat er meer besmettingen zijn als er meer getest wordt. Wil niet zeggen dat er meer virus is.

ssj 22 maart 2021 om 11:38

@Peer, goed punt: beide zaken moeten worden gezien.

Overigens werkt het sec kijken naar %positief ook niet. Groep die zich laat testen is namelijk geen willekeurige steekproef.. Dit zijn allemaal mensen met klachten.

FDJ 22 maart 2021 om 12:46

Peer, dat meer laten testen en dus meer positieve testen is een kul argument dat enkel wordt gebruikt door ontkennersclubjes.

Dat er meer wordt getest komt in Nederland vooral doordat kinderen tot 12 jaar ook worden getest sinds kort. Behalve het RIVM wist iedereen dat kinderen ook gewoon drager en verspreider zijn.

Dat percentage waar je mee schermt is totaal niet interessant. Het feit is dat er de laatste dagen gemiddeld meer dan 7000 positieve tests worden gemeld. Weet je wat dat heel simpel betekent? Dat als dat 7 dagen zo doorgaat er per week 49.000 mensen zijn die besmettelijk zijn en mogelijk al verspreid hebben. Als dat exponentieel blijft groeien heb je een gigantisch probleem.

De ziekenhuizen stromen ook weer voller. En dan zijn er sinds een tijdje mensen die met bepaalde hulpmiddelen sneller naar huis kunnen, maar alsnog zijn zij heel ziek.

De cijfers zijn veel en veel te hoog en dat is grotendeels te verklaren door de verkiezingsstunt van open scholen.

David Janssens 22 maart 2021 om 13:08

“ontkennersclubje” klinkt echt weer als een term gebruikt door van die arrogante betweters die denken dat ze alles weten omdat ze TV kijken en dat alleen daar de echte waarheid wordt verteld. In werkelijk ontkennen veel leden van het “ontkennersclubje” het bestaan van dat virus helemaal niet, sterker nog: het bestaat en al veel langer dan alle betweters denken. Het verschil is alleen dat er voorheen geen aandacht aan geschonken werd. Maar opeens wordt er paniek gesticht, en waarom? Dit virus is overduidelijk GEEN killervirus, er vallen geen mensen massaal dood en voor ruim 99,5% van de mensen is het volstrekt ongevaarlijk. Erg vergelijkbaar met griep, waar wij ook jarenlang mee hebben geleefd. En wel zonder paniek. Maar nee, het gaat niet eens over doden nu. Nee, we hebben het over “besmettingen”. Veelal besmettingen vastgesteld met een een test die daar niet voor bedoeld is en in partytenten op parkeerplaatsen (dit in plaats van de klinische omgeving die vereist is). Maar besmettingen zeggen helemaal niets. Alle paniek is dus volslagen overbodig, enkel politici blijven geloven in geselecteerde experts die hen enkel de zwartste scenario’s voorhouden. Enig perspectief of gevoel voor realiteit is totaal verdwenen. En dat wordt mede in stand gehouden door de betweters die anderen verwijten schuldig te zijn aan “de stijgende cijfers” en staan te juichen als de politie vreedzame demonstraten in elkaar loopt te meppen. Laat je oogkleppen eens vallen en kijk naar de echt relevante cijfers en wat er echt gaande is!

FDJ 22 maart 2021 om 14:57

@DavidJanssens Voordat je ene hele tirade afschiet met informatie van een bedenkelijk niveau: Je kent ook de percentages longcovid patiënten?

Ik heb nog nooit zoveel mensen zo ziek zien worden van de griep om mij heen kan ik je melden. Een groot deel van deze voorheen supergezond begin dertigers is maanden na corona nog lang zichzelf niet en heeft ook geen zicht op het feit of het volledig herstellen gaat.

Corona is geen griepje. Echt niet.

ssj 22 maart 2021 om 15:24

Waar komt dat 99,5% “volstrekt ongevaarlijk” vandaan? Van de mensen die het overleven zijn er namelijk genoeg die er zeer lang last van blijven hebben. En echt niet alleen diegenen in risicogroepen (incl. overgewicht wat voor groot deel v/d Nederlandsers geldt).

FDJ 22 maart 2021 om 16:25

@ssj uit de campagne van Thierry en Wybren.

Ragnar Danneskjold 22 maart 2021 om 16:30

Longcovid…
Dat zijn al die dertigers die in 2019 al een burn-out hadden en het nu aan de covid wijten.

ssj 22 maart 2021 om 17:08

@fdj, zelfs dan. Bij andere cijfers doen ze of aan “cherry picking” of ze interpreteren t verkeerd (zoals aantal doden door covid onder de 65 (?) die keer 10 bleek te zijn)

VespavanBern 18 maart 2021 om 19:59

Nee toch.

Ik heb wel liever geen Roubaix dan wel Roubaix maar zonder finish op de wielerbaan. Dat dan wel.

fringale 18 maart 2021 om 20:00

Slecht nieuws voor zij die hun zinnen gezet hebben op de Ardense klassiekers, want als MVDP en WVA bij afgelasting van P-R, hun focus gaan verleggen…

Wheely 18 maart 2021 om 20:05

Een lokale omloop in het Bos van Wallers dan maar. :/

Limal 18 maart 2021 om 21:15

Misschien ook een onverharde sectie over de mijnterrils inlassen – goed voor de veldrijdende klassieke renners ;-)

Sven.99 18 maart 2021 om 20:08

Echt hoelang blijft deze onzin doorgaan. Het gaat al ruim een half jaar goed met het organiseren van wedstrijden. Geef de mensen wat vertier deze tijd

ChefSpijker 18 maart 2021 om 20:20

Niemand zegt ook dat de koers afgelast is/wordt. In Nice kon er juist niet gereden worden omdat er géén lockdown meer was, in Italië wordt er juist gereden op plaatsen waar wél een lockdown is. Dit kan uiteindelijk nog alle kanten op.

Sven.99 18 maart 2021 om 20:24

Vorig jaar was deze regio anders zeer streng en is uiteindelijk P’R helemaal niet doorgegegaan. Dus dat is zeker niet uitgesloten.

Limal 18 maart 2021 om 21:03

Je kan de situatie van vorig jaar, toen alles nog nieuw was en er niet getest kon worden, natuurlijk niet vergelijken met nu. Op één jaar tijd hebben we enorm veel bijgeleerd over hoe om te gaan met dit virus.

Sven.99 18 maart 2021 om 23:49

Ik bedoel ook het najaar

Limal 19 maart 2021 om 07:33

Juist. Vorig najaar was er wel net die Tour geweest waar er soms te veel volk op elkaar gepakt stond op de cols, maar ik hoop dat zowel het publiek als de bevoegde instanties ondertussen hebben bijgeleerd. Ijdele hoop?

Romāns Vainšteins 18 maart 2021 om 20:10

Ze zullen eventueel Roubaix wel kunnen verplaatsen naar het weekend na Luik

peervaneynthoven 18 maart 2021 om 20:31

misschien kunnen ze Roubaix verplaatsen naar het ‘Zuiden’

Merlinappa 18 maart 2021 om 20:12

Dit moet toch gewoon door kunnen gaan? Bizar dat in Frankrijk voor de Tour en Parijs-Nice alles moet wijken, maar dat Roubaix toch een soort achtergesteld kindje is..

ProfrondeZevenbergen 18 maart 2021 om 23:23

Wat geheel terecht is.

Maar dat is mijn mening omdat ik Parijs Roubaix de minste klassieker vind.

Limal 19 maart 2021 om 07:28

Ik verklaar uw mening nietig, ProfrondeZevenbergen, want zoals iedereen weet is P-R de béste klassieker ;-)

Merlinappa 19 maart 2021 om 08:01

De een-na-beste, de Strade staat met stip op 1 natuurlijk.

VespavanBern 22 maart 2021 om 14:03

@profrondezevenbergen, figuren als jij zijn een belediging voor de sport.

Deel Koeper 18 maart 2021 om 20:30

Er is geen verbod op buitensporten en er werd dit jaar al door lockdown-gebied gereden in Frankrijk, ik verwacht geen problemen.

Probleem vorig jaar was ook dat ze daar te vroeg de stekker uit Parijs-Roubaix hebben getrokken, had perfect kunnen plaatsvinden. Gaan ze niet opnieuw doen.

En als de situatie dan toch te ernstig is om het te laten doorgaan en ze gaan het uitstellen, dan gaat dat toch wel veel verder zijn dan het weekend na Luik, want op zo'n korte tijd gaat de situatie niet veranderen.

djerkson 18 maart 2021 om 21:59

Mja, alle kleine koersen in Frankrijk gaan niet door anders. Ik vrees ervoor eerlijk gezegd.

chasse patat 18 maart 2021 om 20:33

Het zou vooral sneu zijn voor de vrouwen. Nu moet de koers waar veel vrouwen al zo lang op hebben gewacht weer in de ijskast.

David Janssens 18 maart 2021 om 20:52

Ja hoor, daar gaan we weer! Wanneer gaan de mensen nu eindelijk eens in opstand komen tegen deze overtrokken ongein? Het heeft lang genoeg geduurd nu!

Turtlehead 18 maart 2021 om 20:56

edit wf: niet doen

@redactie: als jullie boven- en onderstaande complottheorieën, onwaarheden en zéker off-topic nonsens-opvattingen laten staan, dan hoef je van mij ook niet de moeite te nemen om mijn duiding daarvan te censureren.

Het is erg jammer als die koers niet door zou kunnen gaan. Meer kun je hier met fatsoen niet over vinden op een wielersite.

vanSpringel 18 maart 2021 om 21:05

De maatschappij in NL heeft gisteren laten weten met de vele stemmen op de VVD hoe angstig de mensen zijn geworden. Ik ben me sinds een jaar bewust hoeveel mensen er in angst leven met die ‘onderbouwde’ adviezen van onze overheid. Had ik nooit gedacht dat zoveel mensen zich laten vertellen wat goed voor hun zou zijn. Zelf lezen geeft een stuk rust, althans bij mij dan. Een jaar geleden was ik thuis ook bezig elke dag een paar keer alle deurklinken met speciale reinigingsdoekjes schoon te maken, totdat er meer info beschikbaar komt over hoe een virus zich gedraagt. Iets van alle tijden. Kan nog wel een tijd doorgaan maar daar krijgen we de bange leute onder ons niet meer in het spoor.

SnellePelle 18 maart 2021 om 21:38

David,

Groeten aan Thierry!

Monsieur Bendy 18 maart 2021 om 23:06

Volledig mee eens David en mr v Springel. Wanneer dringt het eindelijk eens bij mensen door, dat dit virus niet meer weggaat en dat we gewoon door moeten gaan met leven, met covid. Voor hetet influenza(griep)virus bestaat ook een vaccin , desalnietttemin overlijden hier jaarlijks duizenden mensen aan. Met covid zal dit vermoedelijk niet anders zijn.
Moeten we dan maar doorgaan met mensen opsluiten en alles failliet laten gaan… ?
Helaas heeft de verk.uitslag ons laten zien dat mensen nog altijd enorm bang, naief en helaas ook niet al te slim zijn.

tdola 18 maart 2021 om 23:37

@monsieur bendy
Mensen opsluiten? Als we dat zouden doen zouden de besmettingscijfers wellicht vlotter dalen.
En tot op heden zijn er minder faillissementen dan pre corona.

Dat de verkiezingsuitslag zou laten zien bang, naïef of niet al te slim is dus op basis hiervan niet te zeggen (of je moet doelen op de fvd stemmers?).

Je beseft hopelijk dat er met covid vele malen meer patiënten ziekenhuis zorg/ic zorg nodig hebben in vergelijking met influenza.
Dat is het grootste probleem. En dat zijn niet alleen maar 80 plussers.

wielrenner 19 maart 2021 om 07:09

De zwakke, kwetsbare groep is bijna gevaccineerd, dus in principe kan alles weer open! Maar ja als de mensen in Nederland massaal op de VVD stemmen….

Limal 19 maart 2021 om 07:24

@wielrenner, ondanks dat bijna alle hoogbejaarden en een deel van de risicogroep al gevaccineerd is beginnen de ziekenhuizen en IC’s toch stillaan weer vol te lopen in België. Met jongere mensen dan voordien, die ook sneller achteruit schijnen te gaan. Het ziektebeeld is wat veranderd met de Britse en andere aggresievere varianten.

Monsieur Bendy 19 maart 2021 om 10:37

@Tdola.
Natuurlijk is door covid de druk op de zorg vele malen groter. Onderschat echter het influenza virus niet. In het winterseizoen van 17/18 zijn bijna 9000 mensen hieraan overleden (ondanks vaccinatie) en was de druk op de zorg behoorlijk groot. Dhr Gommers heeft zelfs nog opgeroepen de IC-capaciteit te gaan vergroten, helaas heeft de uiterst capabele en betrouwbare heer Rutte, deze nog wat verkleint in de jaren daarna. Herkiezen die man!
Wat trouwens nog veel stuitender is, is dat sinds het begin vd pandemie er niet 1, ik herhaal niet 1 IC-bed bij gekomen is. Dat terwijl alle bedrijven kapot gaan en mensen opgesloten worden in hun huizen, maar het meest logische doen, ho maar. Herkiezen die man!

Ragnar Danneskjold 22 maart 2021 om 11:31

Heel goed David en enkele anderen. Gelukkig zijn er nog steeds mensen met gezond verstand!

Limal 18 maart 2021 om 21:06

Er is geen enkele indicatie dat een verstrengde lockdown ook weerslag zou hebben op een sportwedstrijd als P-R. Zéker niet op P-R, dat bijna volledig een godsverlaten niemandsland doorkruist.

Monsieur Bendy 18 maart 2021 om 23:09

Mee eens limal. Helaas heeft dit gegeven niet kunnen voorkomen dat de koers vorig jaar in zowel april als oktober is afgelast. En de treurige constatering is dat overheden en de overgrote meerderheid vd bevolking, 6 maanden later niet heel veel wijzer zijn geworden.

Verweggistan 18 maart 2021 om 21:07

Die donkere wolken mogen blijven, maar die Corona mag wel eens weggaan.

Romāns Vainšteins 18 maart 2021 om 21:42

Dat Corona krijgt straks met mooier weer, precies zoals afgelopen jaar, weer een trap vd kl*ten en in de herfst zijn we allemaal platgesporten.

peervaneynthoven 18 maart 2021 om 22:54

platgesporten? Astra-Zenica?

orlando dani 18 maart 2021 om 21:50

Dit gaan ze ons toch niet weer aan doen, hebben die mensen geen gevoel

KennyKlimmen 18 maart 2021 om 22:43

Er wordt ons al genoeg door de neus geboord…

*is een woordgrap.

vanSpringel 18 maart 2021 om 22:52

Plus 1 (+1)

Limal 19 maart 2021 om 07:25

Au! :-)

skylimit 18 maart 2021 om 23:31

Die lockdowns hebben echt hun nut bewezen, (dus niet). Tijdelijke nutteloze maatregel, waarmee het virus niet verdwijnt, alleen even onderduikt, om naar 4 weken weer even hard terug te keren. Beleidsmakers hebben in een jaar tijd niets geleerd, blijven paniek en angst zaaien. Ik vraag mij soms met enige vertwijfeling af hoe en waar mensen nu nog een besmetting kunnen oplopen. Hebben die dan geen enkel benul van wat ze doen en waar zij heen gaan en wat daar eventueel de gevolgen van kunnen zijn ?
Voor die X% aan besmettingen moeten de rest van bevolking al een jaar lang “bloeden”.
Het wordt na ruim een jaar toch tijd dat dit omgedraaid gaat worden.

tdola 18 maart 2021 om 23:41

Mensen lopen besmettingen op omdat er Mensen zijn met klachten(of zelfs positief getest) die zich niet aan de adviezen houden. Dat icm de jeugd die ook besmettingen overdraagt aan bijv ouders.

Vaccinatie is the way out..

Gilberto 18 maart 2021 om 23:51

The way out of what…. ?

tdola 19 maart 2021 om 03:33

Uit de corona crisis

AdZ 19 maart 2021 om 08:02

Misschien is je taalgebruik aan het einde wat grof, maar voor de inhoud …

Posterix + 1

Posterix 19 maart 2021 om 08:20

Helemaal gelijk @AdZ…
Nergens voor nodig dat einde, even edit gedaan

josemanuelfuente 19 maart 2021 om 08:58

Posterix +1
Compliment ook aan het Belgisch wielerpubliek, die bleven woensdag allemaal netjes thuis, daar kunnen de Fransen nog van leren!

Ragnar Danneskjold 22 maart 2021 om 11:41

Bedankt Posterix, voor het kapot maken van de gehele samenleving.
Bedankt Posterix, voor de verwoeste levens.
Bedankt Posterix, voor het eenzame sterven van ouderen.
Bedankt Posterix, voor het zaaien van angst bij kleine kinderen.
Bedankt Posterix, voor de laars in het gezicht.
Bedankt Posterix, jij deugt, slaap zacht.

skylimit 18 maart 2021 om 23:54

@tdola vaccinatie voor degene die daarvoor kiezen, de kwetsbare en degene met een broze gezondheid. The way out zal het zeker niet zijn, aangezien het niet bij 2 vaccinaties zal blijven.
Hopelijk komt er snel uit een uitgebreid onderzoek bij welke bloedgroep c.q. mensen met bepaalde genen, immuniteit, het virus nauwelijks kans heeft.
Al zal daar vanuit de pharmacie industrie misschien geen behoefte aan zijn…
Vaccineren mensen ….en minimaal 2x, want 1x is niet effectief genoeg…en daarna waarschijnlijk jaarlijks…. Ik hoor de kassala blijven rinkelen, ping, ping.

Geen gezeur, lekker fietsen van Parijs-Roubaix jongens en meisjes, zodat ik heerlijk op de bank kan kijken.

tdola 19 maart 2021 om 03:42

Ik denk en hoop dat een hele hoop mensen een jaarlijkse prik ervoor over zullen hebben om uit deze corona ellende te komen.

Met pokken, tetanus, mazelen, rode hond enz (op wat anti vaxxers na) zijn we zo immers ook verder gekomen. En daar hoor ik ook niks over kassa Ping !?
Ik ben zeker geen fan van de farmaceutische industrie, maar in deze zijn we zeker afhankelijk van ze,

En je kan heel wat vaccinaties zetten (kosten vaccin rond 10-20euro op dit moment) voor een opname van 1 week in het ziekenhuis, maar dat wordt andere discussie, lol.

En ik hoop ook van harte dat Parijs Roubaix doorgaat (wellicht in AGR stijl).

AdZ 19 maart 2021 om 08:06

Wat een onzin Skylimit! Ben je ook zo faliekant tegen de jaarlijkse griepprik, die jaarlijks enkele miljoenen keren wordt gezet?

Ragnar Danneskjold 22 maart 2021 om 11:26

Bij de griepprik is inderdaad ook de vraag hoe nuttig deze is.

Treurig is dat voor de covid-“pandemie” iedereen, links, rechts en door het midden, het erover eens was dat de grote farma bedrijven veel te veel macht hadden.

En nu worden ze aanbeden alsof ze Jezus de verlosser zelf zijn.

Limal 19 maart 2021 om 07:44

Voor wie het niet gelooft, hier is het bewijs dat de derde golf is begonnen:

https://static.nieuwsblad.be/Assets/Images_Upload/2021/03/18/X9PW7YLF.jpg

Ragnar Danneskjold 22 maart 2021 om 11:27

Nee joh, de vijfde.

Koers 19 maart 2021 om 08:48

De veelal afgelegen stroken kun je toch vrij eenvoudig afsluiten lijkt me, hetzelfde geldt voor de finish in de velodrome. Vooraf goed communiceren dat IEDEREEN wordt weggestuurd dan valt het ws allemaal wel wat mee. Bij de andere klassiekers gaat het immers ook prima.

skylimit 19 maart 2021 om 08:48

@AdZ Jij mag het onzin vinden. Ik ben helemaal niet faliekant tegen vaccinaties, maar beslis wel graag zelf of ik zo’n vaccinatie daadwerkelijk nodig acht.
Ik heb nog nooit een griepprik gehaald. Voor een normale griep zijn er genoeg andere natuurlijke oplossingen, mits je een goed immuunsysteem hebt en in goede gezondheid bent.

Posterix 19 maart 2021 om 08:58

Zo’n griepprik “haal je” ook alleen als daar een reden voor is, bijvoorbeeld 65+ of bijvoorbeeld risico op ernstige gevolgen van de griep oplopen.

tdola 19 maart 2021 om 09:05

Dat is ook helemaal je eigen keuze skylimit.
Niemand wordt direct verplicht in Nederland zich te laten vaccineren. We kunnen alleen maar duidelijke uitleg geven.

Te hopen is dat het merendeel vd mensen zich wel laat vaccineren, om zo het aantal ziekenhuis opnames drastisch terug te dringen. In de 60+ groepen lijkt de opkomst gelukkig erg groot (meer dan 90%). De vraag is hoe dat zal zijn in de groep die helaas ook nog met enige regelmaat in ziekenhuis komt te liggen van zeg tussen 40-60 jaar.

Mensen kunnen natuurlijk klagen over de maatregelen (die natuurlijk niet leuk zijn), maar wat je eraan kan doen is niet besmet raken, anderen niet besmetten en niet ziek in ziekenhuis terecht komen.
Dat is je of aan de regels houden, of vaccineren of 30 jaar jonger worden. Of totaal andere leefstijl, dat kan ook positief effect hebben.

Pm posterix
Griepprik is 60+ indicatie

Barry Batsbak 19 maart 2021 om 10:03

Het ergste is het overigens wel voor Yves Lampaert. Die is verdorie al weken druk met zijn Youtube-serie “De weg naar Roubaix” opnemen… Je hele hebben en houwen op straat maar géén wedstrijd.

Batüwü Griekgriek 19 maart 2021 om 10:57

Welles probeert nietes te overtuigen en andersom. Kansloos. We gaan het zien of Parijs – Roubaix doorgaat. Uiteraard hoop ik van wel, zonder publiek dan maar.

Jean Dumas 19 maart 2021 om 11:27

Mathieu gaat morgen als een briesend peerd tekeer.

Frank V 19 maart 2021 om 16:42

Ik had gehoopt dat we nu al zo ver in onze kennis waren dat we wisten dat een koers even laten passeren niet direct leidt tot massaal veel dode moeders van twee, werkende vaders en werkmensen van de toekomst.

In Frankrijk slaan ze volledig door met hun inblikken van mensen. '18h00 in u kot' – DOE NORMAAL. Het is averechts gaan werken. Ik zie van vrienden die in Parijs zitten in de vroege avond niet anders dan posts op het appartement, wijn, kazekes en grissinisticks. Ze maken het beschaafd gezellig met z'n vieren en overnachten gewoon. Wat moet je anders?

Headlines

Materiaalzone

Populair