Giro 2022: Dit is de speciale roze Canyon-tijdritfiets van Mathieu van der Poel

zaterdag 7 mei 2022 om 10:09
Giro 2022: Dit is de speciale roze Canyon-tijdritfiets van Mathieu van der Poel

foto: Alpecin-Fenix en Mr. Pinko

Mathieu van der Poel en Alpecin-Fenix hebben op Instagram de tijdritfiets van de Nederlander bekendgemaakt. De Rosa Speedmax CFR TT is de Canyon-fiets in kwestie. Van der Poel zal met deze fiets vandaag zijn roze trui verdedigen.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier! Bestel nu jouw exemplaar

De renner van Alpecin-Fenix komt vandaag in actie om 16.55 uur, natuurlijk als de laatste renner. Het kader van de speciale tijdritfiets van Van der Poel is helemaal roze, wat perfect zal aansluiten bij zijn roze leiderstrui. “Waarschijnlijk is dit de post waarop jullie allemaal zaten te wachten. Dit is de Pink Panther van Alpecin-Fenix en Canyon “, lezen we op de sociale media van de Belgische ploeg.

De winnaar van de Ronde van Vlaanderen zal zijn leiderstui verdedigen in de 9,2 kilometer lange tijdrit, die eindigt op de Burchtheuvel (1,3 km aan 4,9%). Van der Poel heeft een voorsprong van vier seconden op Biniam Girmay en zes seconden op Pello Bilbao.

Renners als Magnus Cort en Wilco Kelderman, die een goede tijdrit kunnen neerzetten, staan op acht seconden. Topfavorieten voor de zege vandaag, Tom Dumoulin en João Almeida, volgen op veertien seconden van Van der Poel.

Dit artikel delen:

37 Reacties

Al Phila 7 mei 2022 om 10:22

Dus die Pink Panter fiets was al gemaakt voor de start van de Giro. En ik maar steeds de melding krijgen dat het onbekend is wanneer Canyon een eventuele fiets kan leveren !

JVD 7 mei 2022 om 11:11

Elke maandag komen er nieuwe beschikbaar, dus deze zal van 2 mei zijn.

Michelangelo 7 mei 2022 om 10:24

Dat hebben ze vlug gedaan…

Ik vind het overigens altijd wel mooi als renners en ploegen wat extra’s doen met kleding en materiaal om het er heel fancy uit te laten zien. Regenboogfiets van Flip, gouden fiets van Carapaz, etc.

Nu maar hopen dat dit karretje ook gaat als de brandweer.

En de vraag die natuurlijk iedereen bezig houdt… stond deze al klaar of is het nachtwerk geweest?

Romerike 7 mei 2022 om 11:20

Echt? Ik vind dat altijd vreselijk. Vanwege je laatste vraag en bij mij komt het altijd over van; “kijk mij eens de beste zijn”. Ik weet overigens dat dat “probleem” grotendeels bij mij ligt.

Pietspeed 7 mei 2022 om 11:46

Hoe lang duurt het spuitwerk?

Turtlehead 7 mei 2022 om 14:15

@Piet: weet je zeker dat je die vraag beantwoord wilt hebben…? ;)

Apemantus 7 mei 2022 om 10:25

Nou, dan kan die roze broek ook niet uitblijven lijkt me. (hij rijdt natuurlijk in een tijdritpak ;) )

Al Phila 7 mei 2022 om 10:25

Over de afstelling van de fiets: ik hoorde Iris Slappendel laatst vertellen dat het zadel horizontaal zou moeten staan (en niet naar beneden). Dan is er nog wat werk aan de winkel, want op deze foto’s staat het zadel wel degelijk naar onder. Maar dat zal wel goed komen, ze hebben tenslotte de meeste tijd om de afstelling te corrigeren omdat MvdP als laatste start (**,)

madeinstars 7 mei 2022 om 11:24

Ten eerste is dat super persoonlijk. Door de bank genomen is het het best als je zadel horizontaal staat, maar dat geldt niet voor iedereen. Elk lichaam is immers anders.

Ten tweede: de afstelling van een tijdritfiets is sowieso heel anders dan van een gewone wegfiets. Kan best dat daar het zadel iets afloopt om dieper te kunnen zitten en toch een goede heuphoek te houden.

Barry Batsbak 7 mei 2022 om 14:50

Dat is vooruitlopend op de slotklim; dan staat het zadel horizontaal.

Apemantus 7 mei 2022 om 10:26

Op de foto neigt het trouwens meer naar de tint paars van de puntentrui.

Michelangelo 7 mei 2022 om 10:30

Bewust een tussenkleur gekozen misschien? Past zowel bij paars als roze…

Limal 7 mei 2022 om 11:58

Er was gisteren geen enkele manier om wél het paars maar niet het roze te pakken…

Ik vermoed dat het er gewoon een beetje donker/getint uitziet vanwege de belichting. Straks bij daglicht zal het wel mooi magliarosa-roze blijken te zijn.

Limal 7 mei 2022 om 10:28

Jep, die stond dus al klaar in de camion.

De mentale opkikker die je hiervan krijgt zal het tijdsverlies vanwege het organisatie-tijdrijderspakje wel compenseren zeker? ;-)

Klimkater 7 mei 2022 om 10:35

Was natuurlijk al lang gepland dat hij de roze trui hier ging krijgen. Wanty, Lotto en Alpecin zijn alledrie Belgische teams. Trek verder maar je eigen conclusies.

Geloof er geen snater van. Girmay leek op het eind in te houden en Ewan schakelt zichzelf uit………

Kartouche 7 mei 2022 om 10:48

De conclusie die ik hieruit trek is dat jij graag concludeert op basis van je eigen conclusies.

evelineroos 7 mei 2022 om 10:58

Dit is toch wel het domste wat ik hier ooit gelezen heb. En dat zegt wat.

Lalsacien 7 mei 2022 om 11:02

@Klimkater nieuwe naam zadelsnuffelaar?

Kopinkas 7 mei 2022 om 11:04

@lalsacien
Was me ook al opgevallen, of het moet een eeneiïge tweeling zijn.
Nu ja, wie bergop teveel aan zadels snuffelt, loopt al eens een klimkater op.

josi 7 mei 2022 om 11:06

Afgesproken was dat Ewan zowel zichzelf als Girmay onderuit zou halen en ze zo de weg zouden blokkeren voor eventuele concurrenten uit de niet-Belgische ploegen, die niet in dit complot zaten. Dat ging net niet helemaal goed, maar verder werd het plan natuurlijk perfect uitgevoerd.

Michelangelo 7 mei 2022 om 11:31

LOL… De klimkater gooit een stuk leeuwenvlees in de b.renkuil, en hij heeft meteen beet!

Renaissance 7 mei 2022 om 12:01

Iedereen happen op een mafkees die je moet negeren

Anton van Valouwe 7 mei 2022 om 12:03

“Klimkater” heeft het van Willem Engel gehoord, dus is het waar….

Kartouche 7 mei 2022 om 12:10

@Renaissance, mensen worden lid van een wielerflits om omdat ze wielerliefhebber zijn, maar blijven voor dit soort reacties, om te gniffelend te lezen dan wel te reageren. Vult de tijd.

Klimkater 7 mei 2022 om 12:14

Oh jeetje. Mensen nemen alles wat geschreven wordt zo enorm serieus. Mijn excuses hoor, dacht dat het overduidelijk was dat mijn tekst als grap bedoeld was.

Nou, in ieder geval een fijn weekend aan ieder die dit leest.

Kartouche 7 mei 2022 om 12:19

@Klimkater, jij ook een fijn weekend.

Michelangelo 7 mei 2022 om 12:25

Ik heb er smakelijk om gelachen, Klimkater. Jij ook een heel fijn weekend!

En als je nog een lap rood vlees over hebt, dan weet je dat je die hier prima kwijt kunt ;-)

Puncheur du Framboise 7 mei 2022 om 13:08

Leuke grap kater. Dat mensen niet door hebt dat je hier een geintje maakt zegt heel veel! Graag meer van dit soort humor.

Kopinkas 7 mei 2022 om 13:59

@Klimkater
Met humor is het zoals met klimmen.
Je kan erop trainen, maar er is ook zoiets als basisaanleg.
Misschien toch maar overwegen om je nickname aan te passen naar humorkater ;-)

Turtlehead 7 mei 2022 om 14:17

Voor een kater resten er ook weinig pretjes, naast het snuffelen aan zadels.

josemanuelfuente 7 mei 2022 om 10:39

Blijft een lelijke fiets

Kopinkas 7 mei 2022 om 11:03

Pink Panther…
Als je hierop geen meter vooruitgeraakt, sta je daar mooi voor Peppa Pig natuurlijk…
Overigens is wat mij bij de roze panter zo aanspreekt, nu net dat suave, de wat slomige uppercool op de slepende muziek van Mancini… alles wat een tijdrit niet is eigenlijk…

Pietspeed 7 mei 2022 om 11:50

Benieuwd wat deze machine weegt. Is dat ca 7kg of gaat het meer naar 8?

Wheely 7 mei 2022 om 12:34

Eerder 9 denk ik.

Westfalen 7 mei 2022 om 12:10

Canyon probeert dit wel maximaal uit te buiten. Maar het blijft wel superknap van MvdP om deze overwinning dan ook op bestelling te leveren.

Michelangelo 7 mei 2022 om 12:26

Zal Oscar Riesenbeek leuk gevonden hebben… zag die roze fiets al een week klaar staan in de camion, komt Matje hem doodleuk vertellen dat ie geen goede benen heeft.

speervanger 8 mei 2022 om 12:26

Dit kunnen ze in een paar uur fixen, de lak is epoxy en daarom heel snel droog, het opbouwen van deze fiets is ook geen helse klus