Lars Michaelsen gaat binnenkort aan de slag bij Dimension Data, dat vanaf 2020 verder gaat als Team NTT. De oud-renner zal komend seizoen in dienst treden als sportief manager, zo laat de WorldTour-ploeg weten in een perscommuniqué. “Ik geloof echt in dit avontuur”, zo vertelt de Deen.
De 50-jarige Michaelsen reed als prof voor onder meer Festina, La Française des Jeux en Team CSC. De sterke Deen blonk vooral uit in de klassiekers, zo won hij in 1995 Gent-Wevelgem. Michaelsen – die ook niet traag was aan de meet – won twee jaar later een etappe in de Vuelta a España. In 2005 won hij ook nog de Ronde van Qatar.
Twee jaar na zijn Qatarese overwinning nam hij afscheid als profwielrenner. Michaelsen werd vervolgens ploegleider bij CSC, maar later zat hij ook nog in de ploegleiderswagen van RadioShack en Saxo Bank. De ex-renner is op dit moment ploegleider bij Astana, maar volgend jaar zal hij voor het eerst sportief manager zijn bij een ploeg.
‘Cruciale rol’
“Ik ben heel erg blij dat Lars deel gaat uitmaken van onze ploeg”, zo vertelt teammanager Douglas Ryder. “Hij zal volgend jaar een cruciale rol spelen, gezien zijn jarenlange ervaring als renner en ploegleider. Hij heeft als ploegleider met enkele wereldtoppers gewerkt”, aldus de grote baas.
Eerder werd bekend dat een generatiegenoot van Michaelsen – Rolf Aldag – aan het einde van dit seizoen zal vertrekken als performance manager.
6 Reacties
Leuk voor hem
Er moet toch best wat van die ploeg te maken zijn. Ze hebben prima renners en volgens mij uitstekend materiaal (BMC). Als ze nu nog juist trainen en iets minder pech hebben, kan het maar zo eens wat worden.
Slechter dan Aldag kan hij het niet doen, benieuwd of hij de ploeg op niveau kan krijgen.
Schijnt een heel goede te zijn als ik de Vreese mag geloven.
Hij laat zich in ieder geval geen ‘performance manager’ noemen….dat is al een goed begin…
Is Michaelsen dan de drijvende kracht achter het succes van Astana geweest?
Lijkt mij vooral te wijten aan goede werving van aanvallende renners als een Fraile en sterk uit de startblokken schieten met 10 overwiningen in kleine koersen want in de klassiekers was het behalve 3x Fuglsang op het podium niet zo grof meer. Hebben ze ook de renners niet voor.