‘Dimension Data in de markt voor Van Avermaet’

Door , zaterdag 7 juli 2018 om 09:34
‘Dimension Data in de markt voor Van Avermaet’

foto: Sirotti

Het is nog altijd niet bekend waar Greg Van Avermaet in 2019 zal koersen. De regerend Olympisch kampioen lijkt volgens Het Laatste Nieuws op weg naar het eerder gefluisterde Dimension Data. De Belg zou echter meerdere opties afwegen.

Eerder werd al gemeld dat fietsenfabrikant BMC niet volledig wil stoppen met sponsoring van een profploeg en komend jaar Dimension Data van fietsen zou willen voorzien. Dit zou een belangrijke reden zijn voor Van Avermaet om de overstap te maken naar de Zuid-Afrikaanse formatie.

Volgens Het Laatste Nieuws heeft Dimension Data dan ook de beste papieren om de klassiekerspecialist in te lijven. Van Avermaet zou echter ook oren hebben naar het nieuwe project van de Luxemburger Marc Biver, die in het verleden actief was als teammanager van Astana.

Een langer verblijf bij de opvolger van BMC zou ook nog tot de mogelijkheden behoren. Teambaas Jim Ochowicz – die al een tijd angstvallig op zoek is naar een nieuwe hoofdsponsor – zou dicht bij het binnenhalen van een nieuwe geldschieter zijn.

Van Avermaet schuift deadline op 
De 33-jarige Belg liet eerder weten voor de start van de Tour de France duidelijkheid te willen. Op een persconferentie voor aanvang van La Grande Boucle liet hij echter weten waarschijnlijk pas in de loop van volgende week een handtekening te zullen zetten.

“Toch kan er de komende dagen nog veel gebeuren. Ik zit zeker niet in een slechte onderhandelingspositie. Ik wil op dit moment nog wachten”, aldus Van Avermaet.

Dit artikel delen:

4 Reacties

assen 7 juli 2018 om 09:43

Als je geld over hebt, maar niet heel veel, wie zou je dan als team manager kopen:
1) Een renner die vorig jaar de stenen uit de straat reed en veel aanspraakmakende wedstrijden won dat jaar?
2) Jongere renners die dit jaar ijzersterk reden, top10 reden in zware klassiekers of er tegenaan zaten?

Voor renners in categorie 1) betaal je waarschijnlijk de hoofdprijs (heel veel dus), en is de kans redelijk groot dat de prestaties niet meer ge-evenaard kunnen worden. Dit wordt ook wel de ‘winner’s curse’ genoemd; je betaalt teveel voor iets wat (wel degelijk) goed is. Die winner’s curse vind je trouwens overal (de econoom Richard Thaler heeft mede hiervoor zelfs de Nobelprijs gekregen, en heeft een boek geschreven met deze titel).

Geef mij dan maar een paar goede goede renners ipv 1 uitstekende veteraan.

Polleke 7 juli 2018 om 10:09

Tja… ALS er geld is dan is alles mogelijk… daarvoor heb je geen boek of Nobelprijs nodig….

mania 7 juli 2018 om 10:16

En een jonge renner die top 10 reed kost ook heel veel zonder garantie dat het een winnaar wordt. Dan kom je immers uit bij bv van aert die richting 1milj kost

Domestique 7 juli 2018 om 13:32

@ assen: een kampioen die zijn strepen al verdiend heeft is natuurlijk voor een sponsor ook commercieel interessanter.

Een Boonen heeft in de laatste 5 jaar van zijn carrière (buiten naast een 5e kassei grijpen en een bronzen medaille op het WK) eigenlijk weinig opmerkelijks gepresteerd, maar was nog altijd de renner die veruit de meeste media-aandacht kreeg. Bij QS bleef hij in die periode ook hét gezicht van de ploeg.

Headlines

Materiaalzone

Populair