Démare pakt puntentrui: “Ervoor vechten in de bergen”

woensdag 22 mei 2019 om 18:52

foto: Cor Vos

Arnaud Démare was vandaag opnieuw een van de protagonisten in de Giro d’Italia. Een tweede dagsucces op rij zat er net niet in voor de Fransman van Groupama-FDJ, die wel de paarse puntentrui overnam van Pascal Ackermann.


Démare leek wat ingesloten en kon daardoor niet meteen de juiste opening vinden. Toch wist hij beslag te leggen op de tweede plek én de leiding in het puntenklassement. Wat de renner uit Beauvais en zijn ploeg betreft, verdedigt hij de trui tot aan de slotrit in Verona.

“We gingen vandaag ietwat te vroeg aan en we werden uiteindelijk overvleugeld. Het was wellicht wat te ver voor Ramon (Sinkeldam) en Jacopo (Guarnieri)”, reageerde Démare na afloop. “Ik pak wel de Maglia Ciclamino: dat wordt ons nieuwe doel en we gaan ervoor vechten in de bergritten.”

Dit artikel delen:

11 Reacties

benjo maso 22 mei 2019 om 18:56

“ervoor vechten in de bergen” lijkt me in zijn geval erg moeilijk..

pirazzi 22 mei 2019 om 19:01

Hoezo te ver voor Ramon, die is toch Nederlands kampioen geweest en die afstand was ook boven de 200 kilometer.

Random wielerliefhebber. 22 mei 2019 om 19:05

lol

wiebipedia 23 mei 2019 om 09:39

Deze snap ik ook niet? Sinkeldam heeft toch vaak zat aangetoond afstand boven de 200km aan te kunnen

Mr10B 23 mei 2019 om 11:54

Met te ver bedoelt Demare in deze dat ze te vroeg op kop kwamen.

Titaantje 22 mei 2019 om 19:15

Morgen maar in de aanval dan, of is de tussensprint met punten degene achter de berg?

Jean Dumas 22 mei 2019 om 19:17

Als Ackermann en Demare het niet redden in de bergen wordt het wel erg karig met de maglia ciclamino, voorheen het terrein van mastodonten als Saronni, Van der Velde en Bettini.

pirazzi 22 mei 2019 om 19:26

Purito Rodriguez heeft de paarse trui ook eens gewonnen toch? In 2012.

LutsenkoFan 22 mei 2019 om 21:47

Ja dat was met de oude puntentelling. Nu zijn er geloof ik 15 punten te verdienen op zware aankomsten.

Groningen 22 mei 2019 om 20:37

Het zou een leuke strijd kunnen worden. Ackermann tegen Demare, en beide tegen de klassementsrenners

reusjen 22 mei 2019 om 22:33

Ik heb vernomen dat Madiot de bidonnen vast in de pek aan het zetten is.