Démare na ritzege in Tour: “Deze is voor mijn vrouw, familie en vrienden”

Door , donderdag 26 juli 2018 om 20:08
Démare na ritzege in Tour: “Deze is voor mijn vrouw, familie en vrienden”

foto: Sirotti

Arnaud Démare rekende in de Tour de France af met de druk die op zijn schouders lag. De sprinter strijdt al de gehele Franse rittenkoers voor een etappe, maar telkens kwam hij tekort. Donderdag schoot hij dan toch raak. “Ik heb moeilijke momenten gekend, maar ik wilde echt deze laatste sprintetappes halen en daarin meedoen”, vertelde hij aan Eurosport.


“Ik heb altijd geloofd in mijzelf en mijn kansen op winst in de Tour”, gaat de coureur van Groupama-FDJ verder. “Om vandaag te winnen, de laatste kans voor de Champs-Élysées, geeft mij heel veel motivatie. Deze is voor mijn vrouw, familie en vrienden. Het was een snelle sprint na een snelle etappe. Ik zat goed geplaatst dankzij Jacopo Guarnieri. Het team zette mij perfect af. Mensen die mij kennen, weten hoe hard ik getraind heb voor de Tour de France en dit doel. Dat is waarom ik zo blij ben vandaag.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

goalgettert 26 juli 2018 om 20:13

Demare na ritzege in Tour: “Deze is voor mijn vrouw, familie, vrienden en Greipel”

Slurpie Blauw 26 juli 2018 om 20:36

En de auto!

josi 26 juli 2018 om 20:37

Nu weten we dus wie hem die berg opgeduwd hebben. Gelukkig zijn al die inspanningen niet voor niks geweest.

LutsenkoFan 26 juli 2018 om 21:43

Zielige reacties

kielabokki 26 juli 2018 om 22:08

Natuurlijk geen toeval als je vaker door je collega’s in opspraak wordt gebracht. En het blijft de Tour, inmiddels meer corrupt en chauvinistisch dan de Vuelta en Giro bij elkaar. Mag ik dat zeggen?

Hemelrijk 26 juli 2018 om 22:17

hij heeft heel wat spieren eraf getraind voor de bergen, dus fijn voor hem dat ie zn rit heeft en de fransen ook weer

vanSpringel 26 juli 2018 om 23:47

Leuke reactie. Vooral voor zijn ploeggenoten die elke keer de sprint voor hem aantrekken en ie elke keer tekort komt behalve wanneer de beste sprinters er niet meer bij zijn.

Lalsacien 26 juli 2018 om 23:59

@kielabokki tuurlijk mag je het zeggen maar heb je bewijzen?

stalle 27 juli 2018 om 08:14

Vooral veel dank aan ASO zou ik zeggen.Tijdens een rit de tijdslimiet aanpassen.Faut le faire.

Gebruikersnaam 27 juli 2018 om 08:31

@Lalsacien

Iemand die al een hele dag ergens achteraan alleen ligt te spartelen, gaat de 35e tijd niet rijden op een heel zware slotklim. Logica is geen bewijs en het is niet genoeg om hem te straffen, wel genoeg om enkele serieuze deuken in zijn reputatie aan te brengen, die verdient hij gewoon.

leegloper 27 juli 2018 om 09:24

@Gebruikersnaam,
Of hij heeft vanaf het begin van de etappe zijn eigen ritme gezocht en heeft flink doorgereden op slotklim, terwijl ze in bus op laatste klim pas doorkregen wat de precieze tijdslimiet was en in welk tempo ze daarvoor naar boven dienden te rijden.
Demare is volgens mij vooral in de Alpen geholpen.

Gebruikersnaam 27 juli 2018 om 13:25

@leegloper

Dat een eenling wat sneller rijdt dan een bus, dat kan, maar dat hij plots de 35e snelste beklimming rijdt en dan niet eens op een loper, maar op zo’n moordenaar… nah.

Dat is ongeveer even geloofwaardig als de marginal gains van Froome.