Deceuninck-Quick Step met Evenepoel en Jakobsen naar Volta ao Algarve

zaterdag 15 februari 2020 om 13:10
Deceuninck-Quick Step met Evenepoel en Jakobsen naar Volta ao Algarve

foto: Cor Vos

Remco Evenepoel en Fabio Jakobsen zijn namens Deceuninck-Quick Step de vooruitgeschoven pionnen in de Volta ao Algarve. Beide renners hebben hun seizoensstart niet gemist en hopen hun goede lijn te kunnen doortrekken naar de Portugese ronde.

Evenepoel schreef twee weken geleden de Vuelta a San Juan op zijn naam door de individuele tijdrit naar Punta Negra te winnen en vervolgens stand te houden in de waaieretappe naar Alto Colorado. “Remco treft hier een parcours dat hem goed moet liggen, maar ook veeleisend is”, blikt ploegleider Tom Steels van Deceuninck-Quick Step vooruit. “De technische tijdrit op de slotdag wordt een belangrijke test voor Remco, die hopelijk een goed klassement kan rijden.”

Jakobsen beleefde zijn seizoensdebuut in de Ronde van Valencia, waar hij een etappe won en tweemaal tweede werd. Steels: “Fabio kan opnieuw rekenen op Davide Ballerini in de lead-out, maar ook op Florian Sénéchal die hier zijn eerste wedstrijd rijdt. João Almeida en Tim Declercq moeten de koers controleren.” Yves Lampaert is de zevende en laatste naam in het team; ook voor hem is de tijdrit een belangrijke test. Vorig jaar was hij nog derde in de rit tegen de klok.

De Volta ao Algarve staat op de kalender voor 19 tot en met 23 februari.

Selectie Deceuninck-Quick Step voor de Volta ao Algarve 2020
flag-pt João Almeida
flag-it Davide Ballerini
flag-be Tim Declercq
flag-be Remco Evenepoel
flag-nl Fabio Jakobsen
flag-be Yves Lampaert
flag-fr Florian Sénéchal

Dit artikel delen:

17 Reacties

lander luypaert 15 februari 2020 om 13:24

Wordt leuk duel Bjerg vs Evenepoel in tijdrit.

KimJungPoels 15 februari 2020 om 13:35

Duel om wat?

lander luypaert 15 februari 2020 om 14:05

Ik zeg toch tijdrit. Ben benieuw hoe Bjerg het doet.

KimJungPoels 15 februari 2020 om 14:11

Maar waar gaan ze voor duelleren dan? Zie je het als een duel om de winst? Als een duel wie de beste renner onder de 22 is in deze tijdrit? Of ben je benieuwd of Bjerg een beetje in de buurt kan komen van de tijd van Evenepoel?

boenk 15 februari 2020 om 14:33

Benieuwd of Evenepoel 2 minuten pakt op Bjerg ofzo? Als Evenepoel een duel uit te vechten heeft, dan zal het wel met Rohan Dennis zijn lijkt me.

lander luypaert 15 februari 2020 om 19:54

Ik ben gewoon benieuwd hoe dicht Bjerg zal eindigen bij zijn 1e ITT bij de profs.

Jan Blokland 15 februari 2020 om 14:03

Dat is toch helemaal geen probleem voor Evenepoel in dit stadium. Misschien over een paar jaar maar nu zie ik daar niet zo'n duel in.

vanSpringel 15 februari 2020 om 14:40

Ben benieuwd wie 2de achter Evenepoel wordt.

john 15 februari 2020 om 15:05

Die hoeft zich niet druk te maken ,want als hij valt krijgt hij toch de zelfde tijd als de winnaar

-Stijn- 15 februari 2020 om 19:44

Het zit diep precies

boenk 15 februari 2020 om 22:07

Hahaha. Ik geniet van zulke zure reacties.

koos verrek 15 februari 2020 om 15:05

Remco vs Mathieu?

boenk 15 februari 2020 om 22:09

Ze kunnen het mooi verdelen. In de ritten waar de ene favoriet is, heeft de andere niks te zoeken en omgekeerd.

Andreotti 15 februari 2020 om 17:11

Schrijf Remco maar vast op voor de eindwinst gezien zijn super vorm. Die heeft wederom een stap gemaakt tov van vorig jaar, wat natuurlijk te verwachten was gezien zijn leeftijd.

lander luypaert 15 februari 2020 om 19:53

Ik wil eerst toch eens zien hoe hij het ervan afbrengt op de 2 aankomsten bergop.

Romāns Vainšteins 15 februari 2020 om 20:22

Ik niet, ik wil dat niet. Gewoon nu zeggen dat hij de eindwinst pakt is stukken cooler.

Wheely 15 februari 2020 om 20:54

Mensen gaan keihard gepoeld worden in de Algarve, is het niet door de ene dan wel door de ander.

Headlines

Materiaalzone

Populair