De Plus verlaat de Giro: “Dit is een enorme ontgoocheling”

vrijdag 17 mei 2019 om 20:01

foto: Cor Vos

Laurens De Plus moest Primož Roglič bijstaan in het hooggebergte, maar de Belgische klimmer moet nog voor de bergen de Giro d’Italia verlaten. “Dit is een enorme ontgoocheling. Ik heb hier het hele jaar naar toegewerkt”, aldus de Belg, die te ziek was om zijn weg te vervolgen.


De Plus begon de Giro nog uitstekend, maar de 23-jarige renner was de voorbije dagen ziek. “Ik heb alles opgeofferd voor deze wedstrijd. Maar mijn lichaam liet het niet toe om door te gaan. Dit doet enorm veel pijn.” De Plus probeerde het nog wel in de etappe naar L’Aquila, maar moest na goed tachtig kilometer opgeven.

“Het begon na de openingstijdrit”, zo doelt hij op zijn ziekte. “Ik heb de afgelopen dagen heel erg afgezien. Ik hoopte tot de rustdag te overleven, maar het mocht helaas niet zo zijn. Dit is echt balen.” Kopman Roglič zal het nu moeten doen zonder zijn meesterknecht, die indruk maakte in onder meer de UAE Tour.

Dit artikel delen:

10 Reacties

Wheely 17 mei 2019 om 20:22

Sliep ie met Roglič op de kamer?

Floris 17 mei 2019 om 20:30

Dit is voor hem heel vervelend, maar voor de ploeg ook. Als je iemand gedurende de koers verliest is het altijd vervelend, maar hij zou de meesterknecht worden. Ben benieuwd in hoeverre Tolhoek en Kuss dat kunnen opvangen.

mus van de maasstad 17 mei 2019 om 21:12

Tolhoek zat vorig jaar in de tour bij de beste 15/20 renners bergop.

Dat komt wel goed

Sijbrands 18 mei 2019 om 01:03

@mus
Maar ik heb tophoek dit seizoen nog niet kunnen betrappen op ook maar 1 goede rit.

Titaantje 17 mei 2019 om 20:38

Erg zonde, vorm leek goed gebaseerd op de openingstijdrit.

KennyKlimmen 17 mei 2019 om 21:36

Its all in the game.

Bummetje 17 mei 2019 om 23:18

Kan gebeuren zoiets. Vervelend voor jumbo, maar als Roglic echt zo goed is en blijft kan hij het klassement ook pakken zonder De Plus. Het had ook Roglic zelf kunnen zijn die ziek was geworden, dat was een groter probleem geweest ;)

Vincent Lacressonniere 17 mei 2019 om 23:40

Super zonde. Ook echt sneu voor De Plus. Die rijdt echt knetter lekker sinds ie bij Jumbo fietst. Kan me voorstellen dat ie enorm veel zin had om zich te bewijzen in deze ronde, met een kandidaat voor de winst in de gelederen. Nou j, dan maar de Tor pakken met Steven. Of zelf de Vuelta winnen :)

RodyTur10 17 mei 2019 om 23:57

Hele mooie reactie van een jongen die nog maar kort deel uit maakt van de ploeg. Met de teamspirit zit het wel goed dunkt mij. De Plus gaat nog hele mooie dingen laten zien voor Jumbo-Visma, voor zowel hemzelf als andere kopmannen.