woensdag 4 mei 2016 om 08:37
‘De Lotto wil sponsorcontract met twee jaar verlengen’
Nadat Jumbo en BrandLoyalty al hun ja-woord hadden gegeven, lijkt ook De Lotto voor twee jaar door te willen met de sponsoring van de wieler- en schaatsploeg LottoNL-Jumbo. Dat maakt De Telegraaf vandaag bekend.
De Lotto zou in eerste instantie voor 1 april duidelijkheid geven, maar vanwege een aanstaande fusie met de Staatsloterij wilde men extra bedenktijd. Inmiddels is de fusiepartij na lange en moeizame vergaderingen bijna zover om een handtekening te zetten onder een voorstel voor continuering tot en met 2018. Hierbij gaat het jaarlijkse budget omlaag van 5,3 naar ongeveer 4,5 miljoen euro. Bovendien worden de voorwaarden aan de sponsoring verscherpt.De toekomst van de ploeg was al verzekerd doordat Robert van der Wallen, directeur van de derde grote sponsor BrandLoyalty, het budget tot en met 2018 garandeerde. Als De Lotto niet door zou zijn gegaan, had hij de commitment van enkele andere partijen om in te stappen.
Wat is dit voor raar plan? Het enige waar ze de afgelopen jaren consistent goed in zijn geweest is klassementen in grote rondes. En uitgerekend dat wil je overboord gooien...
Misschien moet je wel concluderen dat er in Nederland niet voldoende geld kan worden verzameld om een fatsoenlijke wielerploeg te sponsoren. Raar, maar waar.
Plus, wie zegt dat die toezeggingen ook (op papier) bestaan?
OscarV
Dan moet je onderstaande ook niet in je nieuwsbericht zetten.
[quote]Als De Lotto niet door zou zijn gegaan, had hij de commitment van enkele andere partijen om in te stappen.[/quote]
En als Lotto het eerste recht heeft op onderhandelen maar ze minder willen betalen ben je snel klaar met onderhandelen of er moet weer een vreemde clausule in het contract hebben gestaan dat de heer Plugge knap uit de publiciteit heeft gehouden zoals met Belkin een paar jaar geleden.
@mus van de maasstad, ja vreemd is dat eigenlijk. Ik snap echt niet waarom de Giro zo weinig exposure/aandacht krijgt. Hoe lang loopt het contract met Jumbo nog?
Budget MTN Qhubeka in 2015 $8.37 million, compared to Sky’s, which is estimated at nearly $34 million
Het budget van Team Dimension Data, aangevuld met geld van Deloitte, is toch ook aanzienlijk meer dan Team LottoNL Jumbo.
Ik ben heel benieuwd naar het bedrag dat Lidl als derde sponsor in Etixx-Quickstep investeert. Iemand een idee?
[url]http://velonews.competitor.com/2015/10/news/inside-the-deloitte-deal-that-brought-cavendish-to-dimension-data_386943#317vqQCT41OHix7C.99[/url]
Pro team af en naar pro-continentaal over schakelen. Klassiek en sprint team maken en ritten kapers voor een grote ronde.
Je zou wel zoals AG2r er voor kiezen om volledig voor de klimmers te gaan. Al zou ik Groenewegen en zijn trein zeker houden (ook voor de koersen in Nederland waar je toch een sprinter nodig hebt).