Davide Formolo moet zege aan Koen Bouwman laten: “Zagen al dat hij de snelste was”

vrijdag 13 mei 2022 om 17:40
Davide Formolo moet zege aan Koen Bouwman laten: “Zagen al dat hij de snelste was”

foto: Cor Vos

Davide Formolo moest vandaag genoegen nemen met een derde plaats in de zevende etappe van de Ronde van Italië. De Italiaan werd in de sprint van de kopgroep geklopt door twee Nederlanders, Bauke Mollema en Koen Bouwman. “We zagen al dat hij de snelste”, zei Formolo na afloop over winnaar Bouwman.

“Maar omdat Dumoulin hem hielp, was het onmogelijk om weg te komen”, wees de renner van UAE Emirates op het ploegenspel van Jumbo-Visma. “Voor dat moment leverde iedereen ongeveer dezelfde kracht, dus het was ook niet mogelijk om toen weg te rijden. We nemen dit mee naar morgen en we blijven vechten. Morgen is er de rit Napoli-Napoli, maar waarschijnlijk blijf ik dan in het peloton, want mijn benen doen zo’n pijn”, sloot Formolo lachend af.

Dit artikel delen:

7 Reacties

jv88 13 mei 2022 om 17:46

Dacht even dat hij weg was maar Tom pakte hem met, achteraf , zijn laatste krachten.

0
uitdewaaier 13 mei 2022 om 17:50

Ik dacht ook ” het zal toch niet gebeuren “.

0
Turtlehead 13 mei 2022 om 18:09

Ik ben blij dat hij niet won (vandaag), maar vind het toch een mooie renner (hoe lelijk hij ook is op de fiets). Mag er later deze Giro nog wel eentje pakken. Moet ie wel opschieten, anders wordt het knechten voor Almeida.

0
Murcia 13 mei 2022 om 18:30

Formolo is een klasbak en een enorm sportieve renner, die de omslag heeft gemaakt van klassementsman waarvoor hij tekort kwam naar aanvaller en die desondanks ook regelmatig vuil werk voor de kopman zoals in de Tirreno vorig jaar opknapt. Gaan we nog vaker zien deze Giro en hopelijk krijgt hij zijn beloning.

0
Tony 13 mei 2022 om 18:48

Mooie opsteker voor Jumbo Visma. Fantastisch om Tom zo te zien rijden Geeft vertrouwen. Bedankt Tom,Bouke en koen voor deze fantastische dag.

0
assen 13 mei 2022 om 20:04

Hoezo geeft dit vertrouwen? Vind ik juist niet – een goede Tom had m finaal naar huis gereden. Ik vond het overigens wel tof Tom zo te zien rijden

0
Wheely 13 mei 2022 om 19:05

Had het hem ook zeker gegund, heeft er hard voor gestreden. Wat een mooi rit!

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone