Davide Ballerini nog twee jaar bij Deceuninck-Quick-Step

donderdag 21 oktober 2021 om 12:09
Davide Ballerini nog twee jaar bij Deceuninck-Quick-Step

foto: Cor Vos

Davide Ballerini (27) heeft zijn aflopende contract bij Deceuninck-Quick-Step verlengd. De Italiaanse winnaar van de Omloop Het Nieuwsblad heeft zijn handtekening gezet onder een tweejarige verbintenis, die hem tot eind 2023 bij de Belgische ploeg houdt.

Voor Ballerini is het een droom om bij Deceuninck-Quick-Step, dat volgend jaar Quick-Step-Alpha Vinyl gaat heten, te blijven. “Ik voel mij geweldig hier en ik heb er nooit aan gedacht om deze ploeg te verlaten. Bij de Wolfpack won ik mijn eerste grote eendagskoers en dat geeft mij vertrouwen dat ik op een dag kan strijden voor de zege in Parijs-Roubaix. Dat is mijn grootste doel”, zegt hij. “De Tour de France rijden en deel zijn van het succes van Mark Cavendish maakt mij ook erg trots.”

Ploegbaas Patrick Lefevere is blij dat Ballerini zijn belofte inlost. “We kenden zijn potentieel toen hij tekende, en Davide heeft ons niet teleurgesteld. Hij heeft meerdere zeges geboekt in die twee jaar en hij heeft laten zien dat hij altijd klaar is om te werken voor zijn ploeggenoten. Maar hij heeft ook nog veel ruimte om te verbeteren. Dat is waarom een nieuw contract logisch is”, aldus Lefevere.

Ballerini werd in 2017 prof bij Androni Giocattoli-Sidermec, waarna hij in 2019 de overstap maakte naar Astana. Lefevere pikte de Italiaanse hardrijder daar na een seizoen al op. In dienst van Deceuninck-Quick-Step won hij al in de Ronde van Polen, de Tour de la Provence (twee etappes) en dus de Omloop Het Nieuwsblad.

Dit artikel delen:

9 Reacties

Chasse_patate 21 oktober 2021 om 12:23

Jammer, had hem graag ergens anders gezien.

rahimns 21 oktober 2021 om 12:47

jij zou ze het liefst allemaal ergens anders willen zien ;)

Kerstie 21 oktober 2021 om 12:28

Ik hoop dat dit allemaal wat sneller gaat. We weten al van Pat dat iedereen blijft behalve die Amerikaan. Laat maar eens weten wie er nog komen

Melkzuur 21 oktober 2021 om 12:51

Er zou nog slechts 1 plaatsje vrij zijn, zei Lefevre 2 weken geleden. Mogelijk dacht hij toen aan Campenaerts voor die vrije plaats, maar die heeft intussen getekend bij Lotto. Ik verwacht echter geen grote naam, en ook geen meesterhelper voor Evenepoel. Vervaeke als nieuwe naam ligt trouwens al een tijdje vast, maar die werd nog niet officieel voorgesteld.

Steven_E 21 oktober 2021 om 13:17

Osbourne misschien nog? Of gaan ze die blijven ondersteunen om dan vanaf augustus weer een stagecontract te geven?

harryjohan71 21 oktober 2021 om 12:30

Vooral aan het begin van het seizoen goed gepresteerd. Daarna is hij mij tegengevallen qua prestaties. Dit kan ook komen omdat nu meer op hem gelet wordt.

Massimo Bataille 21 oktober 2021 om 12:58

Heeft gewoon veel meer in dienst gereden van ploeggenoten (vooral Cav en Alaphil) in TdF en najaar.

Is gewoon sterke beer met snedige sprint, maar komt voorlopig tekort tegen de echte toppers in zowel klassiek werk als massasprints.
Was idd in het begin van het jaar uitstekend, maar uiteindelijk als de kopmannen op niveau zijn is hij net trapje lager.
Als hij nog ietsje beter wordt is hij wel uitstekende pion die je kan uitspelen als ‘sprinter’ in zwaardere koersen. Zeker met de quickstep tacktiek waar je overal renners in de aanval stuurt

de nieuweMerckx 21 oktober 2021 om 13:11

Reed toch echt erg slecht na de omloop. Overtraind?

Michelangelo 21 oktober 2021 om 13:21

Krijg altijd een slappe van uitspraken als “het is een droom om te mogen (blijven) rijden bij ploeg X”. Zeker bij gearriveerde renners; bij een belofte die zijn eerste contractje tekent kan ik het nog begrijpen. Als er volgend jaar een ploeg komt met meer geld dan zijn ze weg. Het is een beetje als de logo-kussende voetballers…

Ik denk overigens wel dat Ballerini daar goed zit als onderdeel van het collectief. Hij lijkt me vooralsnog te licht om ergens anders het absolute kopmanschap op te eisen, maar komt met zijn sprint in het sterke collectief wel toe aan winnen, zoals ook in Het NIeuwsblad is gebeurd.

Eventueel was een overstap naar Lotto wel interessant geweest in mijn ogen, omdat ze eigenlijk in mijn ogen daar niemand hebben met zijn profiel, terwijl ze toch straks met Vermeersch, Campenaerts, Gilbert e.d. een leuk voorjaarsploegje zouden kunnen opstellen.

Headlines

Materiaalzone

Populair