David Gaudu klopt Wout van Aert op de streep in derde rit Dauphiné

dinsdag 7 juni 2022 om 16:41
David Gaudu klopt Wout van Aert op de streep in derde rit Dauphiné

foto: Cor Vos

David Gaudu heeft de derde etappe van het Critérium du Dauphiné achter zijn naam gezet. Op de aankomst bergop in Chastreix-Sancy dacht Wout van Aert dat hij de eindspurt van het uitgedunde peloton had gewonnen, maar de Belg juichte te vroeg. Gaudu had zijn jump net iets beter getimed en pakte de zege. Van Aert werd wel de nieuwe leider.

Op de derde dag kregen de renners voor de eerste keer een aankomst bergop voorgeschoteld. Met 2700 hoogtemeters beloofde het een interessante en uitputtende dag te worden. Met de winnaar van gisteren, Alexis Vuillermoz, als nieuwe drager van de gele trui, werd de koers even voor half een op gang gebracht. Sebastian Schönberger (B&B Hotels-KTM) was de aanstichter van de eerste kopgroep en kreeg Omer Goldstein (Israel-Premier Tech), Jonas Gregaard (Uno-X) en Thomas Champion (Cofidis) met zich mee.

Vroege vluchters Goldstein, Champion, Schönberger en Gregaard – foto: Cor Vos

Opmerkelijke tegenaanval van B&B Hotels-KTM
Goldstein moest zich al snel weer laten terugzakken, waarna de overige drie vluchters ruim drie minuten wegreden. In het tweede koersuur ontstond een opmerkelijke tegenaanval van drie man van B&B Hotels-KTM. Pierre Rolland, drager van de blauw-witte bergtrui, ging samen met Alexis Gougeard en Miguel Heidemann op zoek naar ploegmaat Schönberger en zijn vluchtmakkers en na 64 kilometer sloten zij van voren aan. TotalEnergies, de ploeg van leider Vuillermoz, hield de ontsnapping echter steeds binnen schootsafstand.

Met nog 54 kilometer te gaan zat het werk van Heidemann van voren erop en even later moest ook Gougeard eraf. Bij het ingaan van de laatste vijftig kilometer bedroeg het verschil tussen de kopgroep en het peloton nog slechts tweeënhalve minuut en begon ook Jumbo-Visma zich met de achtervolging te bemoeien. Ondertussen dunde de kopgroep op de veeleisende wegen nog verder uit, want ook Champion loste. Daardoor bleven alleen Gregaard en het B&B-duo Rolland en Schönberger over.

Door toedoen van Jumbo-Visma liep de voorsprong van de vluchters langzaamaan verder terug. De teams van de klassementsrenners probeerden hun kopmannen intussen zo goed mogelijk te positioneren in de aanloop naar de slotklim van Chastreix-Sancy, de 6,2 kilometer lange klim aan gemiddeld 5,6%. Rolland probeerde vlak voor de voet van de klim de kopgroep nog een keer op gang te trekken, maar het peloton had de drie aanvallers al in het vizier en het was wachten tot het laatste gaatje werd dichtgereden.

De opmerkelijke driemansaanval van B&B Hotels-KTM – foto: Cor Vos

Jumbo-Visma bepaalt het tempo op de slotklim
Rolland haakte in de eerste 500 meter van de klim als eerste af. Gregaard probeerde het op vier kilometer van de finish nog even alleen, maar de renner van Uno-X was in zijn eentje geen partij voor het peloton met Jumbo-Visma op kop. De geel-zwarte ploeg voerde de grote groep aan, met de mannen van INEOS Grenadiers daar direct achter. Op drie kilometer van de streep versnelde Tsgabu Grmay. De move van de Ethiopiër bleek de aanzet voor een aanval van Rémi Cavagna en die kreeg Tao Geoghegan Hart, Jonas Vingegaard en Jan Hirt achter zich aan.

Alles bleef echter nog bij elkaar. Vingegaard nam dan de controle over, in dienst van Primož Roglič en Wout van Aert. Ondertussen loste geletruidrager Vuillermoz uit het peloton, met nog ongeveer tweeënhalve kilometer te gaan. Vooraan reed Vingegaard onverminderd hard door. Op 1400 meter plaatste Ben O’Connor een versnelling, maar Roglič bracht de rest mee naar zijn achterwiel. Van Aert zakte er even doorheen, maar werd teruggebracht door zijn Deense ploegmaat Vingegaard. Een uitgedund peloton denderde vervolgens onder de rode vod door.

Wout van Aert ging de sprint aan en leek het te gaan redden tot de streep. De groene trui stak zijn armen in de lucht, maar zag op de finish David Gaudu nog langszij komen en besefte meteen dat hij te vroeg had gejuicht. Voor de Fransman van Groupama-FDJ was het zijn tweede zege van het seizoen, nadat hij eerder al een rit in de Volta ao Algarve had gewonnen. Hij had ook al zijn portie pech gehad; in Parijs-Nice haalde hij na een val de finish niet en de Ardense klassiekers moest hij door bronchitis aan zich voorbij laten gaan.

Dit artikel delen:

212 Reacties

zacht 7 juni 2022 om 16:43

Die finish-foto, hilarisch.

Turtlehead 7 juni 2022 om 17:02

Hopelijk weer een wijze les na gisteren: je moet voluit gaan voor winst en op de streep is t pas beslist.
Roglic had n beurtje moeten doen in de laatste 600meter.
Vandaag wel slimmer gereden, maar Kruiswijk te zwak, daardoor mannetje te kort.
Maar WvA zat redelijk verzuurd denk ik, dat is nog niet top-top qua explosiviteit.

xistnc 7 juni 2022 om 17:08

Die lessen in nederigheid komen hopelijk van pas voor de Tour de France. En verder heeft het weinig zin om renners te gebruiken op een manier die niet bij ze past, daar leren ze hopelijk ook wat van. De strijd om de Tourploeg te halen gaat op deze manier averechts werken.

Olly 7 juni 2022 om 16:43

Ouch Wout, ook jij pas juichen na de streep svp…..
:-)

Anton van Valouwe 7 juni 2022 om 18:26

Doorrijden tot over de streep leerde ik vroeger al bij de aspiranten..

Apemantus 7 juni 2022 om 16:44

Je teammaten brengen je terug in een zetel om het vervolgens knullig weg te gooien op de meet.

djerkson 7 juni 2022 om 16:45

Niks knullig aan, Gaudu was beter.

bartp25 7 juni 2022 om 16:46

Gaudu was zeker de snelste, maar met een fatsoenlijk jump wint hij. Dus ja knullig, en hij zal de eerste zijn die dat gaat toegeven.

Apemantus 7 juni 2022 om 16:49

Die kwam sterk opzetten de laatste meters ja, maar ik had het nog moeten zien zonder het prematuur juichen van Van Aert. Wat dat betreft zegt zijn eigen lichaamstaal alles. Weggegooid.

Glorious 7 juni 2022 om 17:00

Jumbo haters… 19 ploegen met niks…

bartp25 7 juni 2022 om 17:05

Waarom is kritiek op TJV altijd haten? Dit is toch gewoon terechte kritiek? WvA maakt een domme fout, zo simpel is het.

Apemantus 7 juni 2022 om 17:06

Dus men mag niet kritisch zijn want dan is men automatisch een Jumbo hater? Wat een kortzichtige gedachtegang.

Anton van Valouwe 7 juni 2022 om 18:28

Wanneer je de bijdragen van “Glorious” van vorig jaar er bij haalt, weet je voldoende….

the student 7 juni 2022 om 16:44

Haha ai, Wout laat zich twee etappes door de neus boren.

kleomantre 7 juni 2022 om 16:49

Deze was vooral van niet beter kunnen. Die van gister toe te schrijven aan de teamprestatie.

Opmerkelijk is het wel hoe kort Kruijswijk maar een beurt voor zijn rekening neemt op een tempo waarmee je een half peloton mee kan nemen. Ik weet niet wat zijn opbouw is en of hij gepland staat om de laatste week van de Tour pas (relatief) top te zijn. Is dat niet het geval kun je deze voor de Nederlandse kleur beter thuis laten.

kroeschke 7 juni 2022 om 16:58

Onzin dat Kruijswijk niet presteerde: hij zat klaar voor een mooie tempobeurt, maar op dat moment ontplofte de boel ineens.

Glorious 7 juni 2022 om 17:00

Gaudu was beter door de klim. Kan..

Mystery Rider 8 juni 2022 om 09:20

Hahah, Van Aert is duidelijk de beste man in de Dauphine:
– Rit 1 – ritwinst
– Rit 2 – ritwinst, oh wacht, sorry, geen ritwinst want zowel Mr. Van Aert en de ploeg en de andere ploegen hadden zich verkeken op de finale
– Rit 3 – ritwinst – woohoo, waar zijn die 'handjes' – die hadden op het stuur moeten blijven :)

Merlinappa 7 juni 2022 om 16:45

Beginnersfoutje, al denk ik dat Wout ook zonder juichen niet had gewonnen. Gaudu kwam simpelweg enorm hard op en jumpte enorm goed op het perfecte moment. Als je 'm niet ziet aankomen kan je er niks meer tegen doen.

Bontempi1962 7 juni 2022 om 16:45

Dit zijn de mooiste finish foto’s. Doet me terug denken aan Oscar Freire.

Mystieke_Monnik 7 juni 2022 om 18:27

Wat dacht je van flipje in zijn WK trui op lbl ?

Brabander 7 juni 2022 om 19:14

Die finish in LBL vond ik denk wel de meest bijzondere ooit. Alaphilippe die echt alles fout doet wat je maar kan doen: met een zwieper eigenlijk Pogačar en Hirschi uitschakelen en dan nog juichend over de finish komen terwijl Roglič er net voorbijsteekt

de adelaar 7 juni 2022 om 16:46

Ik zie die kop van viviani nog in de tour, dit is wel een soort zelfde voor eeuwig om niet terug te willen zien, maar TJV is gewoon niet sterk genoeg… renners kunnen niet echt de koers dragen

Vangenechten 7 juni 2022 om 16:47

Vandaag was er helemaal niets mis met de tactiek van TJV. Vingegaard brengt WVA zelfs bijna tot aan de streep. Nu is het wel echt Wout zelf die de zege vergooit..

djerkson 7 juni 2022 om 16:47

Kruijswijk leek toch de zwakste schakel, amper een kilometer op kop en relatief gezien weinig uitdunning.

bartp25 7 juni 2022 om 16:48

Maat wat een onzin, niet sterk genoeg.
Ze halen de vlucht terug, ze neutraliseren de eerste aanvallen met Vingegaard. Roglic controleert de 2e aanvallen.
Vingegaard breng WvA terug in een zetel alleen hij vergeet het af te maken.

Jooop 7 juni 2022 om 16:49

Haha.. Dat is een grapje zeker? Team deed hier alles goed, namen bergop heft in handen en brachten Van Aert perfect terug nadat hij het lastig had om bergop te volgen.

de adelaar 7 juni 2022 om 16:52

Ik snap jullie gele bril , maar hier gaan ze de tour geen potten mee breken, ik kijk verder dan alleen deze rit. Maar goed

bartp25 7 juni 2022 om 16:55

Niemand kan in de toekomst kijken, en we hebben het hier over de rit van vandaag. Over de rit van vandaag kun je over het team TJV niks zeggen, hebben alles perfect gedaan. De kopman vergeet het af te maken.
Enige commentaar die je kan hebben op het team is dat Kruijswijk er weer eens heel vroeg af moest.

Vangenechten 7 juni 2022 om 16:58

@adelaar

Je kijkt vooruit naar de Tour? Oke, op basis van vandaag zal Pogacar niet winnen (UAE niet gezien), Ineos ook niet en zal Pinot de Tour winnen? FDJ heeft namelijk gewonnen vandaag. Zoiets dan? Is dat je logica?

de adelaar 7 juni 2022 om 17:17

@ vangenechten: ja zoiets , Ineos rijdt hier zonder kopmannen voor tour , UAE houdt zijn kaarten tegen de borst door afwezig te zijn met sterkhouders. TJV laat zien dat hun tour short list op enkele uitzonderingen niet goed zijn… niks mis met mijn conclusie, de jouwe is anders..

Vangenechten 7 juni 2022 om 19:25

@adelaar

We zullen het zien in juli :)

Silent Hill 7 juni 2022 om 16:46

Haha, Wout toch ! 3 zekere overwinningen, en er toch maar eentje scoren. Geef toch toe: dat kan alleen maar bij Jumbo Visma.

Lalsacien 7 juni 2022 om 16:47

1 zekere overwinning. De andere twee op waarde geklopt!

Mr. Tornado 7 juni 2022 om 16:47

Vandaag was geen zekerheid voor Wout. Gaudu kwam met enorm veel snelheid aangesprint en heeft gewoon verdiend gewonnen.

Glorious 7 juni 2022 om 17:01

Vandaag? Onzin. Jumbo is top.

Baukema Tomoulin 7 juni 2022 om 17:03

Volgens velen zou Allaphillipe dit jaar ook 3 ritten in Baskenland winnen. Dat werd er 1. Het kan verkeren en bij verschillende ploegen voorkomen

Pietspeed 7 juni 2022 om 19:50

Wout zal het daarmee zeker eens zijn. Vandaag amateuristisch en gisteren misrekend. Dus 3 /3 idd.

Beer 7 juni 2022 om 16:46

Lullig van/voor van Aert en hij kraakte op de top, maar waarom schuift Roglic niet mee in met Vingegaard en van Aert? Met die 2 voor hem, kan hij later aangaan en is het mogelijk wel binnen.

Sterke sprint van Gaudu verder.

En is er nog iemand die Kruijswijk mee naar de Tour wil nemen?

de adelaar 7 juni 2022 om 16:47

Kruiswijk? Neeeeee

Marik 7 juni 2022 om 16:48

Ah het is de schuld van Roglic. Natuurlijk.

platteprijs 7 juni 2022 om 16:48

Ach Cato toch, de fout is dat ze voor Van Aert gaan. Als Van Aert en Vingegaard de sprint voor Roglic aantrekken, maakt TJV veel meer kans.

Jean Dumas 7 juni 2022 om 16:50

Waar zit Gesink? In zijn nieuwe camper.

Beer 7 juni 2022 om 16:51

Toch gewoon een nuchtere vaststelling? Roglic heeft nog overschot, maar schuift niet mee in. Vingegaard rijdt zich te pleuris maar moet logischer wijs net te vroeg van kop waardoor van Aert ook te vroeg aangaat. Lijkt me dat Roglic het nog meer op een lint had kunnen trekken en de winstkansen vergroten. Maar Roglic heeft weer niets terug gedaan voor Wout. Het is niet anders.

Mandarijn 7 juni 2022 om 16:52

En nog kan Beertje geen kritiek geven op zijn Woutje en schuift hij het dan maar af op de ploeg omdat heilige Wout natuurlijk nooit iets fout kan doen. Mocht een andere renner dit meemaken had Beer natuurlijk anders gereageerd.

de adelaar 7 juni 2022 om 16:53

@platteprijs helemaal mee eens , kaarten op Roglic, aert het gat laten vallen

Wheely 7 juni 2022 om 16:54

Zelfs op Sporza zeggen ze dat het Wout zijn eigen schuld is.

Lance Beenstrong 7 juni 2022 om 16:56

Volgens mij nam Roglic heel tactisch de kop, zodat Vingegaard met WVA in het wiel terug kon komen.

Beer 7 juni 2022 om 16:56

Welke kritiek moet ik geven op van Aert buiten dat hij kraakte en Gaudu sneller sprintte? Hij gaat aan op het moment dat Vingegaard van kop gaat, voor hij overspoelt wordt.

Aangezien je groots de aanval inzet deze keer ook graag een reactie Mandarijntje.

kleomantre 7 juni 2022 om 16:57

@platteprijs dat zou misschien best wel eens zo kunnen zijn, dat Roglic hier makkelijker had kunnen winnen..

Dit was alleen bewust bedoeld voor Van Aert, zoals je ook ziet dat Roglic vooraan gaat rijden om de boel even te laten stagneren om Van Aert te laten terugkeren (of om overzicht te krijgen). Tot daar prima gedaan alleen waarom hij niet meeschuift in het treintje dat Vignegaard nog kan opzetten is ook een beetje opmerkelijk zoals @Beer opmerkt. Dat had verschil kunnen maken.

Zou hij teveel angst hebben voor een val? Of het team? Of niet willen uitstralen hoe de vorm is?

TheBigShow 7 juni 2022 om 16:57

Zijn arrogantie kost hem de etappe, niet Roglic…

Roglic leek ook helemaal geen overschot te hebben, want die werd helemaal weggesprint.

Beer 7 juni 2022 om 17:00

Tempo drukken deed Roglic idd wel prima. Maar waarom schuift hij niet mee in om de sprint beter aan te trekken? Iemand daar een reactie op? Want die mogelijkheid was er wel degelijk, maar Roglic doet het niet.

Sprint aantrekken voor Roglic had ook een betere optie geweest achteraf gezien, daar ben ik het mee eens. Wout zat er door.

Wat mij betreft kon het tactisch dus weer beter bij Jumbo. Ofwel kies je voor Roglic ofwel kies je voor Wout, maar dan vol en inclusief Roglic.

Jooop 7 juni 2022 om 17:00

Wat Roglic voor Van Aert heeft gedaan is dat hij het prima vond om vandaag te ploeg voor Van Aert te laten rijden, de nummer 2 van de tour van vorig jaar incluis. Vervolgens ging hij op kop rijden en het tempo laten zakken om Van Aert terug te laten komen. Hij heeft zijn kans om hier zelf te laten winnen, met de bijbehorende boni’s op laten geven om Wout een kans te geven. Die liet het echter liggen.

Rendo 7 juni 2022 om 17:01

Ik ga hier toch mee op de kar van Beer. Tuurlijk was het vatje bijna leeg en steekt te vroeg zijn armen in de lucht. Maar als Roglic nu 100, max 200 meter op kopt tempo maakt komt Gaudu er nooit meer aan (slechte positie). Dan kan Wout een kortere sprint rijden zonder stil te vallen. Zo eens iets terug doen zou stilaan mogen..

kroeschke 7 juni 2022 om 17:01

Kruijswijk was prima in orde, hij zat klaar voor zijn beurt op tempo, maar op dat moment sprintte Grmay er vandoor. Stevie kan prima tempo rijden, maar zo’n jump neutraliseren is niet zijn sterkste kant.

Mandarijn 7 juni 2022 om 17:11

Ik heb het over het te vroeg juichen Beertje!

Michiel 7 juni 2022 om 17:17

Waarom communiceer je in neerbuigende verkleinwoorden, mandarijn?

Marik 7 juni 2022 om 17:23

Kan jouw relatie met Mandarijn wel tegen een stootje Michiel?

Michiel 7 juni 2022 om 17:36

Ik heb geen enkele relatie met dat stuk fruit

Monsieur Bendy 7 juni 2022 om 17:38

@kroeschke
Precies. Het enige dat er moet gebeuren is dat Wout en Primoz even aan de rest van het peloton vragen, om niet te demarreren als Kruiswijk tempo aan het maken is! Hoewel er in de Tour natuurlijk maar weinig renners rijden die het krankzinnige niveau van Grmay kunnen benaderen….

Beer 7 juni 2022 om 18:11

Ik schrijf al in mijn eerste post ‘lullig van van Aert’, mandarijn.

Pietspeed 7 juni 2022 om 19:55

Wat Beer zegt over Roglic ben ik het wel eens. Roglic had het nog verder op een lint kunnen trekken, los van een bedankje voor bewezen diensten in het verleden. Maar Roglic zat misschien al met z’n gedachten bij de tijdrit a la Ganna.
In voetbaltermen: JV vergeet zichzelf te belonen. Had 3 uit 3 kunnen zijn.

Vangenechten 7 juni 2022 om 16:46

Rookie mistake door WVA. Kan de beste overkomen zeker?

Tinus1984 7 juni 2022 om 16:46

Misrekening?? ;)

Dat is echt zonde. Roglic houdt in zodat Jonas hem terug brengt. Maarja die heeft al goede kopbeurd verricht, dus helaas net niet op het juiste moment af kunnen zetten.

Helaas bracht steven niet het gewenste verjaardags cadeau. 1x goede aanzet en hij moest al van kop af…

GUY MALFAIT 7 juni 2022 om 16:46

Geen fouten gemaakt, de sterkste heeft gewonnen vandaag. That’s life.

Jean Dumas 7 juni 2022 om 16:47

Maar TJV maakt hier twee dagen achtereen geen goede beurt.

baukeingeel 7 juni 2022 om 16:46

Roglic en Vingegaard leken allebei wel vrij in orde. T lijkt me wel goed voor Jumbo dat Dennis en Kuss er straks bijkomen voor de Tour, want Benoot en Kruijswijk hebben het net niet.

Turtlehead 7 juni 2022 om 17:10

Bennoot doet t prima, veel kopwerk gedaan. Laatste klim is niet voor hem.

xistnc 7 juni 2022 om 17:13

Benoot deed het gelukkig wel ietsje beter dan gisteren, maar dit is niet de Benoot die mee moet naar de Tour. Laporte opnieuw niet echt nuttig, het aanklampen en jojoën was alleen voor de bühne. De rol die Kruijswijk krijgt slaat nergens op zo’n aankomst met nog een peloton aan mogelijke springers in zijn nek.

Roglic en vooral Vingegaard lijken in orde. Wout voor de tweede dag op rij de schlemiel.

Glorious 7 juni 2022 om 17:39

Benoot is gewoon goed. Kruiswijk is niet veel. En ik zal hem nooit meenemen naar de Tour. Gesink of van Hooijdonck lijken mij meer geschikt om te knechten.

Beer 7 juni 2022 om 18:13

Kruijswijk verdedigen en Benoot en Laporte te min vinden, met wat voor bril kijk jij koers xinstc?

Gebruikersnaam 7 juni 2022 om 16:47

Illustreert nog maar eens dat de sprint van Van Aert slecht reageert op even zwaar in het rood gaan. Altijd te pakken in de sprint als hij een slecht moment heeft gekend. Dan heb ik niet alleen over Gaudu, maar ook de grote moeite waarmee hij voorbij Lafay krasselde.

Wel goed teamwerk van Roglic en Vingegaard in de slotkilometers. Van Aert moest misschien net iets te vroeg aanzetten waardoor hij genoeg stil viel zodat Gaudu nog kon terugkeren, maar Vingegaard deed al meer dan je had kunnen/mogen verwachten.

Jean Dumas 7 juni 2022 om 16:49

Ja, maar die gaan nu ook wel piepen dat Wout in semibergritten geen optie is.

Gebruikersnaam 7 juni 2022 om 16:56
Quote:
Ja, maar die gaan nu ook wel piepen dat Wout in semibergritten geen optie is.

Dat vind ik nogal zwaar overdreven. Van Aert toont dat hij geen zekerheid is, geen optie zijn is 27 stappen verder.

mackie 7 juni 2022 om 16:56

Dit is een goede vaststelling. Had dit zelf nog niet eerder zo gezien.

guyremgabdel 7 juni 2022 om 16:48

Er bestaat dus toch nog wielergerechtigheid. Van Aert moest lossen in de voorlaatste km doch omdat ze net zoals in LBL vooraan niet durven doorgaan komt hij opnieuw aansluiten en wint bijna nog. Zelfs als belg zou ik hier een zure nasmaak aan hebben indien hij toch gewonnen had.

Romāns Vainšteins 7 juni 2022 om 16:56

Pfff juist dat is de kern van wielrennen, dat niet simpelweg de beste wint

Kopinkas 7 juni 2022 om 17:02

Reaguurdersgebrabbel

Krist The Vanma 7 juni 2022 om 19:03

Dan heeft volgens mij iedere sprintoverwinning voor jou een zure nasmaak…

Marik 7 juni 2022 om 16:48

Heel zuur voor Van Aert dit. Had een beter lot verdiend. Dit overkomt een renner 1x en daarna nooit meer.

Barry Batsbak 7 juni 2022 om 17:20

Sneu dit hè? Echt balen.

Wanneer gaat de nft van deze finish in de verkoop? Ik vraag het voor een kennis.

Murcia 7 juni 2022 om 16:48

Gewoon een harde les voor Wout zelf, het had de commentatoren gesierd als ze dat ook hadden benoemd waar ze gisteren zo hard voor de ploeg waren kun je vandaag alleen maar vaststellen dat de kopman het keiharde werk van de ploeg vergeet af te maken. Beulswerk van Vingegaard en daarvoor al van Benoot, Laporte en Harper. Roglic opvallend makkelijk en natuurlijk is Gaudu geen nobody als winnaar.

djerkson 7 juni 2022 om 16:56

Je verzwijgt Kruijswijk. Bewust?

Murcia 7 juni 2022 om 17:01

Nee hoor Djerkson, heb in het TJV topic daar mijn mening al over gegeven. Mensen kunnen mijn posts als detectives lezen en denken dat ik Steven spaar maar dat is dus niet het geval. Ben geen Beer die als Wout een fout maakt de schuld nog bij Roglic wil leggen.

djerkson 7 juni 2022 om 17:11

Ow ok! De zege vandaag is de verdienste van Gaudu, die een knappe sprint rijdt en wellicht een te vroeg zegegebaar. Roglic heeft genoeg gedaan door het tempo aan banden te leggen, zodat Van Aert kon terugkeren -geen verwijt daar. Kruijswijk zal wel door Kuss vervangen worden in de Tour.

Beer 7 juni 2022 om 18:16

Aiai Murcia, heb al lang geschreven dat van Aert een fout maakte en kraakte op de klim. Maar toch had de overwinning er ingezeten mocht Roglic zich eens één keertje op kop zetten voor van Aert. Alles op een lint, 50m later beginnen sprinten en het was toch nog binnen geweest.

Sven.99 7 juni 2022 om 16:48

Mooie laatste klim en het breekt wout op dat hij iets meer op de sprint heeft ingezet, was niet erg sterk bergop. Gaudu won zonder het te vroeg juichen denk ik ook met zijn snelheid van achteruit. De fransen juichen voorlopig in eigen land.

Jooop 7 juni 2022 om 16:52

Van Aert gaat vol voor het groen. Lijkt inderdaad meer op de spring gericht. Gaat daardoor veel punten in de massasprints pakken (zeker ten opzichte van VDP). Daarnaast kan hij nog altijd beter dan welke sprinter dan ook mee bergop. Groen lijkt me voor hem.

Mr. Tornado 7 juni 2022 om 17:08

De groene trui in deze Dauphiné zal hij na morgen wel zo goed als zeker binnen hebben.

Jooop 7 juni 2022 om 17:58

In de tour verwacht ik een zelfde scenario.

YogiBear 7 juni 2022 om 16:50

Dat is toch wel echt balen; twee etappes die je had kunnen winnen op een knullige manier laten lopen. Nog niets verloren (op de etappes na jammergenoeg) en hopen dat dit de boel wel even op scherp zet.

bartp25 7 juni 2022 om 16:50

Gaudu werpt zich op als concurrent voor Roglic voor de eindzege.
Prima gereden door TJV vandaag, pakte de verantwoordelijkheid en de koers tot 25 meter voor de streep gecontroleerd, rookie mistake van van Aert maar kan gebeuren.
Toch wel zeer spijtig dit had misschien wel 3 op 3 moeten zijn voor van Aert.

Het Jachtluipaard van Numansdorp 7 juni 2022 om 16:51

Met die lange tijdrit moet Gaudu wel heel monsterlijk gaan uithalen in de bergen om een concurrent voor Roglic te zijn.

platteprijs 7 juni 2022 om 16:52

Waarom? Van Aert wordt toch gewoon op waarde geklopt.

baukeingeel 7 juni 2022 om 16:53

Gaudu wordt morgen door Roglic toch op 2 minuten gereden en door Vingegaard minstens op 1? Tijdrit van 30km

TheBigShow 7 juni 2022 om 17:04

@baukeingeel
Zal Vingegaard niet gelijkwaardig zijn aan Roglic morgen? In de Tour reed hij ook 2 belachelijk goede tijdritten

Wheely 7 juni 2022 om 16:50

De mooiste. Doet me terug denken aan Oscar Freire.

platteprijs 7 juni 2022 om 16:51

Het moment van de dag: De Cauwer en Schotte die de Franse tv van chauvinisme beschuldigen.

Maillot à Pois 7 juni 2022 om 16:54

Dat was grappig ja :-)
Maar hét moment kwam misschien toch iets later.

djerkson 7 juni 2022 om 16:59

Dat tot 2x toe terugschakelen in de laatste kilometer naar een stervende Vuillermoz was dan ook zeer irritant.

xistnc 7 juni 2022 om 17:16

Haha ja, ik verslikte me ook van het lachen.

Maillot à Pois 7 juni 2022 om 18:25

@djerkson
Dat was ook irritant, zeker waar.
Maar evenzeer zaten de heren Schotte en De Cauwer op dit moment ook zelf wel heel hard hun “waar is Wout? Jaaa, hij komt terug, het kan nog voor Wout”-spelletje te spelen.
Wat ik hen niet verwijt hoor, maar grappig was het wel.

Krist The Vanma 7 juni 2022 om 19:05

Het zijn Belgen en supporteren dan ook voor een Belg…

Wheely 7 juni 2022 om 16:52

Kwam van ver hoor, hele knappe sprint.

Bimbo Visma 7 juni 2022 om 16:52

Prachtige finishfoto

Jean Dumas 7 juni 2022 om 16:53

Lafay mooi derde, Roglic niet mee gesprint en Vingergaard laatste van peloton.

Volg hier

Headlines

Populair

Materiaalzone