David Dekker na 5e plaats in Polen: “Ik had wel op iets meer gehoopt”

dinsdag 10 augustus 2021 om 08:50
David Dekker na 5e plaats in Polen: “Ik had wel op iets meer gehoopt”

foto: Cor Vos

David Dekker heeft gemengde gevoelens overgehouden aan de openingsetappe van de Ronde van Polen. De neoprof van Jumbo-Visma had op meer gehoopt dan zijn vijfde plaats in Chełm, waar het aankwam op een machtssprint heuvelop.

“Ik moest in de laatste finaleronde veel zelf doen en ik moest van ver komen, dus dat was verre van ideaal en kostte ook veel krachten”, blikte Dekker terug. “Dat was jammer, omdat het een aankomst was die mij erg goed lag. Ik voelde me wel sterk. De moraal was goed, ik had veel vertrouwen en ik had er echt zin in.

Ik denk dat etappe vijf mij ook goed ligt, maar Olav (Kooij, red.) en ik gaan hier de sprints afwisselen. Ik hoop dat op die dag het koersverloop gunstig is voor mij”, aldus de 23-jarige renner.

‘Deze aankomsten liggen hem goed’
Ploegleider Arthur van Dongen was positief over de prestatie van Dekker. “In de finale hebben we geprobeerd David bij te staan en tot tien kilometer voor het einde is dat redelijk goed gelukt. Daarna heeft David het eigenlijk alleen moeten doen. Hij kwam een beetje te ver van achter te zitten, maar sprintte uiteindelijk toch naar een knappe vijfde plaats.

Dat geeft aan dat David goed in vorm is, zeker gezien de lastige aankomst met kasseien en een omhooglopende weg. Deze aankomsten liggen hem goed en zullen nog beter bij hem passen in de toekomst. We verwachten dat er nog meer sprintetappes gaan plaatsvinden, waarin we hopen dat we ook met Olav kunnen sprinten”, zei Van Dongen.

Dit artikel delen:

11 Reacties

Petje 10 augustus 2021 om 08:54

Ik weet het niet met hem..

Nul verstand 10 augustus 2021 om 10:30

De nieuwe Danny van Poppel. Sterke renner, maar komt altijd te kort in een massasprint?

Milanjacks 10 augustus 2021 om 10:37

Dit was ongeveer de leeftijd dat Groenewegen doorbrak. Geef hem nog één volledig seizoen voordat je die conclusie trekt. Was in de UAE tour verassend goed. De Giro viel wel wat tegen, en nu wordt die vijfdes.

Michelangelo 10 augustus 2021 om 10:53

Tegenwoordig tel je niet meer mee als je op je 22e nog niks bijzonders hebt gewonnen, dan kun je beter meteen weer stoppen met koersen. Terwijl je 5 jaar geleden pas echt een beetje wielrenner was op je 25e!

joep b 10 augustus 2021 om 10:33

Wacht nog eens een jaartje of 2 oordelen

PTT 10 augustus 2021 om 10:44

Begrijp het schema van de ploeg niet zo goed. Dekker, Kooij en Groenewegen verdienen allemaal kansen maar worden in veel wedstrijden samen opgesteld, waardoor ze allemaal maar erg weinig sprint kansen krijgen.

Mogelijk 1 sprinter te veel in de ploeg?

Dario Koelkast 10 augustus 2021 om 11:02

Met volgend jaar Laporte er nog bij.

Ik weet niet of het teveel sprinters is. Ik heb het idee dat de ploeg weinig koerst. Ik mis ze bijvoorbeeld in rondes als Slovenie, Arctic tour of Norway (Noorse sponsor), maar ook in een Burgos of een Algarve.

Mystieke_Monnik 10 augustus 2021 om 11:31

In plaats van de overbekende kamikaze-sprint bergaf nu juist een machtssprint heuvelop als openingsetappe? Uiteraard de juiste keuze van de organisatie, maar kunnen we dit ook zien als een verkapte schuldbekentenis van diezelfde organisatie?

Chasse_patate 10 augustus 2021 om 11:40

Miste gewoon de ondersteuning. Werd aan zijn lot overgelaten. Dat had veel beter gekunnen.

Maar zoals al gezegd. Verdeel je sprinters nu eens wat meer. Laat Kooij en Dekker nu eens niet steeds dezelfde wedstrijden rijden.

toiletduck 10 augustus 2021 om 12:02

Inderdaad. Jos van Emden die een keer zijn eigen gang mocht gaan, maar ogenschijnlijk wel net op een moment dat het Dekker slecht uitkomt.

tvm 10 augustus 2021 om 12:45

Misschien eens naar de contacten van zijn vader vragen…

Headlines

Materiaalzone

Populair