‘Darwin Atapuma en Davide Rebellin vertrekken naar Epower Factory Team’

zaterdag 19 oktober 2019 om 16:01
‘Darwin Atapuma en Davide Rebellin vertrekken naar Epower Factory Team’

foto: Cor Vos

Het ziet ernaar uit dat Darwin Atapuma en Davide Rebellin hun carrière voortzetten bij het ambitieuze Epower Factory Team, dat de ambitie heeft om in 2020 aan de start te staan van La Grande Partenza.


De 48-jarige Rebellin wordt al geruime tijd gelinkt aan het Hongaarse project, maar volgens het Spaanse Marca is de deal nu definitief. Samen met de 31-jarige Darwin Atapuma – die overkomt van Cofidis – moet Rebellin een van de speerpunten vormen van Epower Factory Team.

“Het is een geluk om te kunnen blijven fietsen in een project dat wordt ondersteund door sponsors uit Hongarije”, vertelt Rebellin. “Als ik zou kunnen terugkeren in de Giro d’Italia op deze leeftijd, dan is dat iets om trots op te zijn. Ik ben ervan overtuigd dat het mijn carrière zou afmaken en dat ik niet uit de toon zou vallen.”

Atapuma verwacht snel rond te zijn met de Hongaarse wielerformatie. “Het is nog niet officieel, maar mijn idee is om voor deze ploeg te koersen. We zijn allemaal enthousiast over de presentatie. In december gaan we op trainingskamp. Daar hopen we alle kleine details rond te krijgen.”

Andere coureurs
Giuliano Kamberaj, Michele Corradini, Filippo Rocchetti, Paolo Baccio zouden eerder al hun handtekening onder een contract gezet hebben, maar ook Riccardo Stacchiotti, Manuel Allori, Andrea Cacciotti, Daniel Dina, Jalel Duranti, Gregorio Ferri, Viktor Filutas, Filippo Magli, János Pelikán, Bálazs Rózsa, Gergely Szarka, Andrea Toniatti, Nicola Toffali en Federico Zurlo zouden binnenkort door de ploeg worden bevestigd.

Toch heeft het team nog geen ProContinental-licentie voor het aankomende seizoen aangevraagd. Ook zijn nog geen coureurs bevestigd door de ploeg. Volgens manager Sandro Lerici zal het team pas in november bekrachtigd worden door de UCI. “We zijn hard aan het werk om een sterk team te vormen”, aldus Lerici. “Ons doel is om te starten in de Giro d’Italia, maar dat hangt ook af van onder meer de RCS en een aantal politieke kwesties.”

Dit artikel delen:

13 Reacties

rahimns 19 oktober 2019 om 16:16

Vraag me eerlijk af wat deze ploeg met deze namen te zoeken heeft in de Giro… of zie ik iets over het hoofd.

GekkeHenkie 19 oktober 2019 om 16:41

Op e-power met behulp van mede Hongaar Istvan Varjas gaan ook deze namen wel meedoen voor etappes ;).

Scott Sunderland 19 oktober 2019 om 16:16

Inmiddels wel officieel bevestigd op Procyclingstats hoor. Benieuwd of Brambilla toch nog toegevoegd wordt zoals eerst vermeld, of zal bijtekenen bij Trek wat daarna gemeld werd.

hartstikkebedankt 19 oktober 2019 om 16:17

Dat gaat zeker niet lukken met deze namen, en de recente prestaties van de renners die hieraan gelinkt worden, worden ook steeds kleiner. Rebellin is natuurlijk een wereldnaam maar dat gaat echt niet genoeg zijn. Atapuma rijdt al 2 jaar achteruit.

Grobbel 19 oktober 2019 om 16:23

Op sportieve gronden lijkt me deelname aan de Giro inderdaad vrijwel onmogelijk (of er moeten nog hele verrassende namen worden toegevoegd), maar onderschat nooit de invloed van smeergeld. De vraag is vooral of de ploeg er ook voor de lange termijn gaat zijn, en niet als een zeepbel weer verdwijnt na de Giro van volgend jaar (of ze nu deelnemen of niet).

Verweggistan 19 oktober 2019 om 16:28

20 renners. Dus die zijn klaar voor volgend seizoen. Zurlo, Toffali en Stacchiotti reden al eens op PCT niveau en rijden nu wel aardig op CT niveau. De rest ken ik niet.

Polleke 19 oktober 2019 om 16:37

Die ploeg zal er uiteindelijk misschien komen maar een Giro deelname lijkt haast onmogelijk nu er al bijna geen WildCards meer overblijven als die veelbesproken UCI regels toegepast gaan worden….

koos1 19 oktober 2019 om 17:14

Ik kan me niet voorstellen dat ze ook maar 1% kans gaan hebben op een Wildcard voor de Giro met deze renners. Als er nog maar 2 wildcards overzijn dan gaan deze ‘gewoon’ naar Italiaanse PCT ploegen.
Ik kan me niet voor stellen dat deze ploeg de Giro gaat rijden i.p.v. een ploeg als Bardiani of Androni. Als ze al een Wildcard krijgen dan is daar door iemand héél dik voor betaald…..

Duh 19 oktober 2019 om 18:17

Misschien kiezen Total, Wanty, Corendon e/o Cofidis er wel voor te passen voor de Giro, dan toch nog wat wildcardruimte voor verrassingen/smeergeld.

west 19 oktober 2019 om 18:27

Grote namen genoemd maar uiteindelijk worden het allemaal renners die gewogen en te licht bevonden zijn (muv rariteit Rebellin).

IlPirata 19 oktober 2019 om 19:29

Atapuma zakt steeds verder weg, qua ploegen en dat is zonde.

Samlambeej 19 oktober 2019 om 20:42

Zielige poging. Verder moet je lezen:
“Ons doel is om te starten in de Giro d’Italia, maar dat hangt ook af van onder meer de RCS en een aantal politieke kwesties.”
Niet in het minst verrassend. Ziet ernaar uit dat het hele project op het allerlaatste moment kan worden afgeblazen mocht die PCT-licentie en Giro-start er niet komen.

west 20 oktober 2019 om 01:57

Ze hopen dat ze op basis van andermans inspanning (de organisatie die de Girostart naar Hongarije heeft gehaald) op de eerste rij kunnen zitten. Maar ze hebben zelf gewoon niet de (financiële) inspanning gedaan om de daad bij hun woord te voegen

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.