Danny van Poppel tiende in Bessèges: “Top tien is mooi meegenomen”

woensdag 3 februari 2021 om 20:28
Danny van Poppel tiende in Bessèges: “Top tien is mooi meegenomen”

foto: Cor Vos

Danny van Poppel was op de tiende plaats de beste Nederlander in de openingsetappe van de Ster van Bessèges. De sprinter werd door zijn ploeggenoten bij Intermarché-Wanty-Gobert naar de Côte de la Tour gebracht, een explosieve klim van ongeveer 600 meter lang.

“Ons plan voor de start was duidelijk, en dat werd volgens het boekje uitgevoerd”, liet Van Poppel na afloop van de etappe weten. “Ik ben dan ook zeer tevreden over deze seizoensstart met het team. De mechanismen automatiseren is meestal een langer proces, waarbij het wat aan elkaar wennen is. Hier verliep het vanaf de eerste keer uitstekend en daar ben ik trots op. Daarnaast is die top tien in dit sterke deelnemersveld mooi meegenomen. Ik ben er erg diep voor moeten gaan, want de finish was best lastig!”

Donderdag rijdt het peloton van Saint-Geniès naar La Calmette, waar sprinters opnieuw hun kans kunnen grijpen. “Het weer is aangenaam hier, dus verwacht ik morgen weer een massasprint. Ik kijk ernaar uit!”

Dit artikel delen:

14 Reacties

lander luypaert 3 februari 2021 om 20:42

Als je daar blij mee bent oke dan :)

Dikke Vrouw 3 februari 2021 om 20:57

Jeetje blij met een 10de plek..

Groetjesaandevoetjes 3 februari 2021 om 22:21

Ik geef hem nog het voordeel van de twijfel, want volgens mij is hij nog vol bezig in de voorbereiding met de ploeg en is hij daar specifiek tevreden over en is de 10e plek mooi meegenomen. Hopelijk gaat hij wel ambitie uitspreken over enkele weken, anders is het wel echt over voor Van Poppel.

Poeksel 3 februari 2021 om 21:02

Het komt niet erg ambitieus over nee.

Wheely 3 februari 2021 om 21:16

Ik had ‘m nog wel kansen toegedicht in het volgtopic en dan zo’n reactie. Ben diep teleurgesteld. ;)

zipp404 3 februari 2021 om 21:56

Ik vind dit wel een mooie reactie om te lezen. Ik snap best dat Van Poppel tevreden is met dit resultaat op deze aankomst in dit deelnemersveld.

Magician 3 februari 2021 om 22:30

Sterk deelnemersveld, maar welke sprinter van naam heeft hij verslagen? Vreemd om hiermee tevreden te zijn.

Merlinappa 4 februari 2021 om 06:37

Merlier, Van Avermaet, Turgis.. en ook Nibali ;)

josi 3 februari 2021 om 22:36

Zijn seizoen kan eigenlijk al niet meer stuk na deze prestatie.

Gitan 3 februari 2021 om 22:51

Zie ook niet goed in hoe hij die Vélo d’or nog kan mislopen.

Woutje 4 februari 2021 om 04:54

Zure reacties stromen weer binnen. Laat Danny toch lekker mannen. Prima resultaat, gaat nog zat mooie dingen laten zien dit jaar.

Merlinappa 4 februari 2021 om 06:35

+1

Romāns Vainšteins 4 februari 2021 om 06:59

Het zal wel net iets meer een relativerende liefhebber zijn dan zo’n überprof.

antilek 4 februari 2021 om 10:53

Wat is er mis met een “goed gevoel”?

Headlines

Materiaalzone

Populair