Daniel Martin wint Prijs van de Superstrijdlust

zaterdag 28 juli 2018 om 16:29
Daniel Martin wint Prijs van de Superstrijdlust

foto: Sirotti

Daniel Martin heeft de Prijs van de Superstrijdlust gewonnen. Na het tellen van de publieks- en jurystemmen is de Ier als winnaar uit de bus gekomen. Martin kleurde deze Tour de France door te winnen op de Mûr-de-Bretagne en door veelvuldig aan te vallen in het groepje der favorieten, zelfs als hij vlak daarvoor gelost was.

Martin eindigde als derde in de publiekstemming. Lawson Craddock, die in de eerste etappe ten val kwam en vervolgens gehavend de Tour op de laatste plaats wist uit te rijden, en Julian Alaphilippe, die de bolletjestrui en twee ritten won, eindigden daarin voor hem. De jury besliste vervolgens dat Martin het meer verdiende dan de Amerikaan en de Fransman, waardoor de Ier van UAE Emirates Warren Barguil opvolgt als winnaar van de Prijs van de Strijdlust.

Dit artikel delen:

31 Reacties

josemanuelfuente 28 juli 2018 om 16:38

Vind dit prima

Skele 28 juli 2018 om 16:52

Lachwekkend als je het mij vraagt.
Man van de domme aanvallen en hand-en-spandiensten voor Sky.

Cadellie 28 juli 2018 om 16:52

???????

Rogierke 28 juli 2018 om 16:59

Hahahah wat een farce

rakkertje 28 juli 2018 om 17:00

huh

Sonnycolbrelli 28 juli 2018 om 17:15

Onbegrijpelijk

ah-ja 28 juli 2018 om 17:18

Ik wist het

Hollow Knight 28 juli 2018 om 17:18

ASO zal wel een donatie gekregen hebben van de Verenigde Arabische Emiraten. Wielrennen begint steeds meer en meer een grap te worden. Het is allemaal opgezet spel.

Timocycling 28 juli 2018 om 17:18

Lachwekkend

assen 28 juli 2018 om 17:18

Mollema had het meer vediend. Nog meer AlaPhi

Bazzz 28 juli 2018 om 17:19

Pff, dat gaat toch nergens over.
Barguil had hem veel meer verdiend!

hartstikkebedankt 28 juli 2018 om 17:20

Best gek want dit jaar had een Fransman (Alaphilippe) hem van mij wel mogen krijgen

LutsenkoFan 28 juli 2018 om 17:22

@Hollow Knight

Hahaha tuurlijk niet. Meest domme comment in jaren.

Skele 28 juli 2018 om 17:23

Mogelijk heeft Lemond hier de doorslag gegeven met zijn dubbele stem als enige niet fransman.

Lalsacien 28 juli 2018 om 17:27

@Hollow Knight ik leef met je mee….

Hollow Knight 28 juli 2018 om 17:31

@Lutsenko

Geniet maar van het worstelen. Sorry, ik bedoel wielrennen. Het grote geld moet alles winnen, daarom ook dat een bedrieger zoals Froome vrijgesproken werd terwijl andere renners voor hetzelfde vergrijp geschorst werden.

Doordrijver 28 juli 2018 om 17:45

Kan ik mee leven. Wat een strijdershard. Hoeft ‘strijdlust’ dan altijd de man voorop te zijn?

Fietsman 28 juli 2018 om 17:46

Ik ben wel fan van hem geworden. Hij is niet de meest tactische renner ooit maar hij probeert wel dingen. Zonder valpartijen had er misschien een plek in de top 5 in gezeten maar nu blijft het bij 1 gewonnen etappe en een hoop spectakel. Ook leuk.

Stenalic 28 juli 2018 om 18:07

Winnaar van de prijs van de supernaïviteit, gefeliciteerd Dan!

Stenalic 28 juli 2018 om 18:12

Had Ala moeten zijn om anders Sagan. Zelfs kruijswijk had m eerder moeten krijgen dan Martin.

tvm 28 juli 2018 om 18:16

De Gendt had em moeten pakken.

Samlambeej 28 juli 2018 om 18:23

“val sky aan val toch aan saaie klassementsmannen”
valt aan
“prijs van de supernaïviteit”

Krijgt hij de juiste mannen mee dan krijgen we veel meer koers onder de top10 mannen.

Mark 28 juli 2018 om 18:28

Majka had het ook wel verdiend. Maar leuk voor Dan, hij heeft attractief gekoerst.

Polly 28 juli 2018 om 18:35

@Lutsenkofan… pardon? Er is geen bewijs voor maar ik acht het zeker mogelijk omdat dit soort zaken vaak genoeg voorkomen in de sport. Dus ik vind eerder jouw naïeve reactie de meeste domme comment in jaren! Los daar van vind ik het niet eens een hele gekke winnaar, had zelf Alaphilippe verwacht, maar Martin heeft het ontzettend vaak geprobeerd tegen de Sky-trein.

koos1 28 juli 2018 om 18:43

Opvallend dat ze voor Martin kiezen. Ik had Alaphilippe verwacht, maar die heeft natuurlijk al de bollentrui of Chavanel voor het aanvallende werk van de hele ploeg en een afscheid van de Tour.
Martin is wel de enige van de klassementsrenners die veel heeft aangevallen, al waren het nooit aanvallen waar hij echt ver mee weg kwam. Overigens is de publiekskeuze voor Craddock nog opvallender, die reed na z´n val puur om laatste te worden en zoveel mogelijk reklame en geld op te halen voor z´n goede doel.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair