Daniel Felipe Martínez vloert Alaphilippe in Ronde van het Baskenland

donderdag 7 april 2022 om 17:06
Daniel Felipe Martínez vloert Alaphilippe in Ronde van het Baskenland

foto: Cor Vos

De vierde etappe van de Ronde van het Baskenland, met finish in Zamudio, is gewonnen door Daniel Felipe Martínez. De Colombiaan van INEOS Grenadiers was na een enerverende etappe de snelste in de sprint van een uitgedunde groep, al was het verschil met Julian Alaphilippe zeer klein. Primož Roglič gaat nog altijd aan de leiding in het algemeen klassement.

Op dag vier van de Ronde van het Baskenland kregen de coureurs weer een lastige rit voor de wielen geschoven. Gisteren streden de favorieten om de zege, maar vandaag keken de vluchters met interesse naar het routeboek. De wedstrijd vertrok vandaag vanuit het op 500 meter hoogte gelegen Vitoria-Gasteiz en vervolgens trok de route over vier serieuze beklimmingen richting de finish in Zamudio. Met de Urruztimendi (1,9 km aan 11%, max. 16-18%) werd het zware werk ook vandaag niet geschuwd, de Vivero (6 km aan 6,3%, max. 18-19%) stond twee keer op het programma en moest dienen als absolute scherprechter.

Sterke kopgroep met Vansevenant en Thomas 
De renners, met geletruidrager Primož Roglič op de eerste rij, vertrokken ook vandaag weer onder een overheerlijk Baskisch lentezonnetje. Na diverse schermutselingen van bij de start wisten veertien renners elkaar te vinden en weg te rijden uit het peloton. De namen: Mauri Vansevenant, Geraint Thomas, Cristián Rodríguez, Victor Lafay, Rubén Fernández, Bruno Armirail, Ruben Guerreiro, Mark Donovan, Jefferson Cepeda, Davide Formolo, Óscar Rodriguez, Tsgabu Grmay, Mikel Iturria en Felix Grossschartner. Pascal Eenkhoorn was aanvankelijk ook mee, maar liet zich op vraag van de ploegleiding van Jumbo-Visma weer inlopen door het peloton.

Thomas en Grmay in de vroege vlucht – foto: Cor Vos

De kopgroep kreeg niet zomaar een vrijgeleide op weg naar de finish. In het peloton probeerden de mannen van Equipo Kern Pharma de scheve situatie recht te zetten, aangezien er geen enkele renner van de Spaanse formatie mee was in de vroege vlucht. Equipo Kern Pharma wist het verschil aanvankelijk binnen de perken te houden, maar kwam tegelijkertijd ook geen sikkepit dichter op de veertien koplopers. Na een vergeefse jacht op de koplopers brak de veer en zo kregen de veertien aanvallers eindelijk wat ademruimte. De voorsprong liep op tot ruim drie minuten, een strijd op twee fronten werd steeds aannemelijker.

Kopgroep spat uiteen op de Urruztimendi
En zo mocht Cristián Rodríguez, woensdag ook al de hele dag in de aanval, zich de virtuele leider noemen. De Spanjaard van TotalEnergies was de best geplaatste renner in de kopgroep (zestiende op 2m12s van Roglič) en kon eventueel een dubbelslag slaan. Jumbo-Visma had echter andere plannen en liet de voorsprong niet al te hoog oplopen. Rodríguez kon zich met andere woorden beter richten op het bergklassement en dat deed de 27-jarige renner dan ook. De bergkoning kwam als eerste boven op de tweede klim van de dag, de Java, en wist zo wat welkome puntjes binnen te halen voor de bergtrui.

Met nog ruim vijftig kilometer te gaan zag Grmay zijn moment gekomen om te versnellen. De uit Ethiopië afkomstige klimmer sprong weg uit de kopgroep en wist in z’n eentje een minuut uit te lopen op zijn medevluchters. Een dappere poging van de renner van BikeExchange-Jayco, maar het bleek verspilde moeite, aangezien Grmay op de steile stroken van de Urruztimendi werd ingerekend door de sterkste klimmers uit de kopgroep. Thomas, Guerreiro, Lafay en Armirail gingen op en over de moegestreden Grmay en begonnen gezamenlijk aan de snelle afdaling van de Urruztimendi. In de groep der favorieten bleef het rustig.

De grote mannen op weg naar de finish – foto: Cor Vos

Actie op de steile Vivero 
Vansevenant, Iturria en Formolo wisten in de wat vlakkere tussenfase tussen de Urruztimendi en de Vivero weer aan te sluiten bij Thomas, Guerreiro, Lafay en Armirail, waardoor we met zeven koplopers begonnen aan de laatste scherprechter van de dag: de Vivero. In de eerste twee kilometer kregen de renners duizelingwekkende stijgingspercentages voor de wielen geschoven, maar Lafay liet zich er niet door afschrikken en ging vol aan. Armirail probeerde te volgen, maar trapte op zijn adem en zag zijn landgenoot alsmaar kleiner worden. In het peloton zat de vaart er inmiddels ook goed in, mede door een versnelling van Pierre Latour.

Lafay bedwong intussen aan een strakke cadans de steilste percentages van de Vivero en wist zo zijn voorsprong op de eerste achtervolgers – Armirail, Thomas, Formolo en Guerreiro – verder uit te breiden. In de groep der favorieten werd bij momenten stevig doorgereden, maar viel het ook net zo vaak weer stil. Hierdoor kon Lafay zijn voorsprong uitdiepen tot anderhalve minuut en zo deed hij nadrukkelijk een gooi naar de ritzege. De renner van Cofidis kwam als eerste boven op de Vivero, maar de finish in Zamudio werd pas bereikt na een snelle finale van net geen twintig kilometer.

Lafay maakt indruk, maar valt stil in de finale 
De eenzame koploper moest kortom nog een solo van een twintigtal kilometer uit zijn benen schudden. Het gevaar kwam niet meer van zijn medevluchters, maar van het uitgedunde peloton, aangevoerd door de mannen van Quick-Step Alpa Vinyl en later ook Bahrain Victorious en UAE Emirates. Het verschil tussen Lafay en de groep (met daarin de belangrijke klassementsrenners) was nog maar een minuut. Thomas, Guerreiro, Formolo en Armirail werden nog opgeslokt door het grote pak, maar de voorsprong van Lafay leek geruststellend. De Fransman viel echter stil in de finale en werd op twee kilometer van de streep ingerekend.

Victor Lafay strandt in het zicht van de haven – foto: Cor Vos

En zo kregen we toch een sprint met een uitgedunde groep. Remco Evenepoel zette zich in de laatste kilometer weer op kop voor Julian Alaphilippe en maakte opnieuw indruk met een enorme kopbeurt, maar Alaphilippe kon het andermaal niet afmaken. De Fransman kwam nog wel opzetten in de laatste meters, maar het was Daniel Felipe Martínez die met miniem verschil wist te winnen. Alaphilippe werd op enkele millimeters tweede, Diego Ulissi eindigde als derde. Primož Roglič kwam als vierde binnen en blijft de leider in de Ronde van het Baskenland.

Dit artikel delen:

53 Reacties

quickstep_wolfpack 7 april 2022 om 17:09

Evenepoel weer sterk. Alaphilippe ook! Helaas kwam alaphilippe te laat voor de dagzege. Maar Martinez ook mooie winnaar!

0
YogiBear 7 april 2022 om 17:12

Roglic duidelijk de sterkste maar tot twee keer toe klem. Moet toch wat doen aan zijn positioneren, anders had hij hier fluitend gewonnen.

0
bartp25 7 april 2022 om 17:13

Mijn inziens zet evenepoel veel te vroeg aan. Hierdoor komt hij op het einde iets tekort waardoor er mannen van achteruit overheen komen en alaphilippe in de verdrukking komt.

0
S'mon 7 april 2022 om 17:52

Dat hij moet aangaan op 1,5 km komt volgens mij van de ploegwagen, hij begint er altijd op exact 1,5 km aan. Dus inderdaad, dat moeten ze bij QSA nog eens herzien.

0
Richard van Hoof 7 april 2022 om 18:12

Zo sterk was Flip afgelopen dagen niet, verliezen in een sprint van Bilbao en Martinez nou een niet al te zware etappe is nou niet bepaald iets wat hem een paar jaar terug zou zijn overkomen.

0
zacht 7 april 2022 om 18:31

De opvolger van Mørkøv is bekend.

0
Turtlehead 7 april 2022 om 17:11

Als Flip hier komt om vertrouwen te tanken, dan zal ie met een dubbel gevoel zitten.

0
quickstep_wolfpack 7 april 2022 om 17:19

Kwam volgens mijn vooral om kilometers te maken. Maar vandaag had hij zeker moeten winnen. Maakt hem misschien vest scherper nog. Staat er wel in Waalse klassiekers

0
Poeksel 7 april 2022 om 17:12

Het lijkt Circuit de la Sarthe wel met al die massasprints!

0
Murcia 7 april 2022 om 17:12

Bochtige finish waar Martinez de beste lijn kiest, Julian weer matig in positionering net als Roglic overigens. Diezelfde Roglic en Jonas ogen bergop de sterkste van het zwikkie. Geen moment in de problemen en ook niet geknipperd met de ogen toen Remco in de afdaling een prikje wilde uitdelen.

0
xistnc 7 april 2022 om 17:13

Heel bijzonder, dat Flip zich opnieuw laat kloppen door een niet-sprinter. Ook op een klimmetje leek hij al niet heel sterk. Ook REV kon het verschil niet maken.

Jammer dat Lafay het niet redde.

0
vanSpringel 7 april 2022 om 17:14

Het zijn toch de details die dat kleine verschil maken. Kijk alleen al naar het frontoppervlak van het stuur van Allaphilippe en het stuur van Martinez.

0
bartp25 7 april 2022 om 17:14

Waar roglic gisteren wat minder leek was hij vandaag zeer sterk. Geen seconde in de problemen. Heel jammer dat er niet meer aankomsten bergop zijn deze ronde.

0
zacht 7 april 2022 om 17:16

Hoe zou het met de billen van Latour zijn?

0
Murcia 7 april 2022 om 17:17

Dat was AUW met hoofdletters inderdaad, hopen dat het bij rosbief blijft. Zeer ongelukkig was dat.

0
Diskob 7 april 2022 om 17:21

Derde dag op rij dat Evenepoel aan zijn leadout begint op 1,5 km. Indrukwekkend wel want hij houdt het vol, maar om Alaphilippe optimaal af te zetten zou hij beter iets later beginnen. De eerste dag lukte het nog goed omdat het zo een bochtrijke laatste km was. Gisteren en vandaag zag je toch dat er net voor de sprint nog wat mannen komen aanzetten. Als hij later aan zijn leadout begint is dat wellicht niet het geval en krijgt Julian alle ruimte vrij. Roglic leek me vandaag wel de snelste.

0
Richard van Hoof 7 april 2022 om 18:26

Ik begrijp alleen niet wat A la Philippe en Remco zich voor doel hebben gesteld voor deze ronde?

Julian oogt geen schijn van de sprinter die in hem schuilt en Remco gaat er al 3 dagen flink voor zitten vanaf 1,5 km voor de meet, maar dat is allemaal verspilde energie als hij ambities heeft voor het algemeen klassement.

Het oogt leuk dat ze al samen pratend op de fiets plannetjes smeden, maar van het resultaat ben ik nog niet bepaald onder de indruk.

Hopelijk voor hen kunnen ze morgen en zaterdag aan blijven haken, want als na vandaag het beste er vanaf is dan is het geen ronde geweest om over naar huis te schrijven.

0
Comments 7 april 2022 om 17:22

Er zijn meer super duo’s kennelijk..

0
Michelangelo 7 april 2022 om 17:25

Jammer voor onze vluchter. Maar het peloton levert deze week helaas maatwerk.

QS bedrijvig, maar uiteindelijk zonder resultaat. Onze kleine vriend die een dappere poging waagt in de afdaling, maar na 2 bochten alweer de draai niet goed neemt waardoor iedereen terug in het wiel zit. Bewijsdrang om de wereld te laten zien dat hij durft te dalen? Of had hij werkelijk het idee dat hij daar weg zou kunnen rijden? Dan heb ik nieuws voor hem: hij rijdt niet in de Ronde van Denemarken, maar een ronde met echte tegenstand. Het is leuk om te zien, maar het komt een beetje kansloos over.

Wel hebben we kunnen zien waar zijn kwaliteiten echt liggen. Hij doet een schitterende kopbeurt tussen 2 en 1 km van de streep. Dat was harken voor die mannen in zijn wiel. Bouw hem in ergens voor Morkov in de Jakobsen-trein, en de wagonnetjes staan stevig op de rails.

Zorg voor QS is wel dat Alaphillipe geen zekerheidje meer is in de sprints. Zowel gisteren als vandaag waren de echt rappe mannen eraf, maar wordt hij op de meet geklopt. Terwijl hij vroeger dit soort sprintjes makkelijk regelde.

TJV: Verdedigend gekoerst. Ik had gehoopt dat Vingegaard zou proberen weg te muizen, maar hij bleef helaas in het wiel plakken. Maar als ze dat zo iedere dag doen, dan gaan ze uiteindelijk wel met de hoofdvogel naar huis. Toch hoop ik dat Roglic er zelf nog een keer een goede lap op geeft.

Verder is er 1 renner die voorlopig op zijn buik moet slapen. Weet niet wie het was, maar gleed er eentje 20 meter met zijn gat over het asfalt…. auwch!

0
Murcia 7 april 2022 om 17:32

Pechvogel Latour,dat worden plakkerige en pijnlijke nachten inderdaad. Jonas en Primoz waren veel meer in control vandaag, die move om met Julian mee te rijden was duidelijk tactiek. Primoz let op Remco en de Deen op Julian. Dat hij niet mee reed begrijp ik wel aangezien zijn diensten vooral morgen en zaterdag zijn gevraagd terwijl voor een Julian het duidelijk om de etappes gaat.

0
Diskob 7 april 2022 om 17:37

@Michelangelo Dat is wel heel kritisch. Hij nam die afdaling goed hoor, ik heb geen foutjes gezien. Maar na die laatste klim zaten vooral de Jumbomannen bij elke beweging meteen op Evenepoel zijn wiel. En terecht want in eerdere rittenkoersen is gebleken dat hij op zulk terrein kan ontsnappen als de concurrentie hem even niet in de gaten houdt. Toch mooi dat hij dit ook in een WT-rittenkoers probeert? Hij zal wel beseffen dat de rit van zaterdag te zwaar wordt voor hem dus dit was nog een kans op een ritzege.

0
Michelangelo 7 april 2022 om 17:47

@Diskob,
Bekijk de beelden nog eens, en dan zie je dat hij een verkeerde lijn pakt in 1 van de eerste bochten na zijn demarrage. Waardoor Roglic makkelijk op zijn wiel terugkomt.

Grootste onzekerheid bij Evenepoel ligt m.i. in de hogesnelheidsbochten met weinig tot geen overzicht. Ik heb het idee dat afdalen op lagere snelheden (of van haarspeld naar haarspeld) hem beter af gaat.

Maar met zijn vaardigheden zou ik hem afraden om de grenzen op te zoeken in de afdaling. Voor je het weet moeten ze hem weer gaan zoeken naast het parcours.

0
Cochise 7 april 2022 om 17:49

Dus even checken of ik jouw analyse juist interpreteer:
– als Vingegaard niét aanvalt dan vind je dat spijtig en had je gehoopt dat hij het wel deed
– als Evenepoel wél aanvalt is het kansloos en arrogant (want dit is niet de ronde van Denemarken he)

Kan je mijn verwarring even uit de wereld helpen met een ongetwijfelfd even verhelderend als verlichtend antwoord?

0
xistnc 7 april 2022 om 18:04

Ja, snap ik wel. Vingegaard oogt sterk en lijkt in staat om door aan te vallen voor wat meer spektakel te kunnen zorgen. Dus best jammer dat hij kiest voor defensief koersen.

Evenepoel heeft laten zien dat hij vooral voor de bühne aanvalt en het verschil niet kan maken, waardoor hij toch snel teruggrijpt naar de veilige en vrijblijvende rol van leadout.

0
Baroudeur Baroudeur 7 april 2022 om 18:08

Wat een ongelofelijk waardeloos niveau haalt hij toch…

0
Cochise 7 april 2022 om 18:24

@xistnc: ik wist niet dat het woordvoerderschap van Michelangelo intussen een duo-baan was. Maar blij dat jij vandaag van dienst bent en niet een van de alter-ego’s van la doyenne.

Maar ook hier: de renner die niét aanvalt “oogt scherp” en “lijkt sterk” en daarom heeft hij dus wel het recht om aan te vallen? Ik vraag me soms af wat het aanbevolen koersgedrag is voor Evenepoel, wanneer zou hij eens juist kunnen handelen in jullie ogen. Ik herinner me bv de tegenovergestelde situatie in Algarve waar hij niét aanvalt en achteraf verklaart dat het geen zin had omwille van de wind en een aanval dus enkel voor de bühne zou zijn, toen was het óók niet goed.

0
Michelangelo 7 april 2022 om 18:36

@Cochise,
Ik zal dan het woordvoerderschap van Xistnc op me nemen, da’s ook wel een leuke baan.
Als je ziet hoe gemakkelijk Vingegaard naar Alaphillipe toe reed, dan is de kans groot dat er nog wel degelijk meer mogelijk was dan volgen. Net als bij Roglic.

Proberen te demarreren in een afdaling zou ik als ik Evenepoel was overlaten aan de Mohoric-en van deze wereld. Of kijk jij daar anders naar, wetende dat die jongen al over het muurtje is gedoken in RvL, over de vangrail in de Giro en gered werd door een boerenerf in Denemarken. Het is gewoon geen superdaler, die gaat daar het verschil niet maken. Ik mag hopen dat hij inmiddels zoveel zelfkennis heeft dat hij dat ook weet; zo niet, dan is het wachten op de volgende klapper bergaf. En je zag zijn stuurfout in bocht 2, dat zegt genoeg.

Hij mag van mij aanvallen waar hij wil, hij doet maar lekker zijn best. Ziet er leuk uit op TV. Maar het leek bijna nog getelefoneerder dan Vocsnor. En ze laten hem hier echt niet zomaar rijden.

0
meqadon 7 april 2022 om 18:53

Welke stuurfout? Volgens mij zie je beestjes michelangelo

0
KimJungPoels 7 april 2022 om 17:27

TJV is tot nu toe echt niet om aan te gluren deze ronde met die negatieve instelling. Hopelijk krijgen ze in de laatste etappe een flinke tik te verwerken van de concurrentie. De nummer 2 van de Tour zo negatief op het wiel laten zitten vind ik echt heel slap koersen.

Mooi voor Martinez dat hij hier weet te winnen! Leuke renner die al het hele jaar positief opvalt. :)

0
bartp25 7 april 2022 om 17:36

Het was een fikse inspanning om erbij te komen, maar dat Vingegaard daarna gewoon niet mee wilde draaien verbaasde me wel enigzins.

0
harryjohan71 7 april 2022 om 17:36

@KimJungPoels Van te voren is al aangegeven dat de eerste 3 etappes voor weinig verschuivingen in het klassement zorgen. De ploeg van JV doet de hele dag kopwerk om de vlucht onder controle te houden. Zowel Vingegaard en Roglic krijgen in deze etappe echt niet de ruimte om weg te rijden. Het ligt niet aan JV, maar aan het parcours dat er steeds gesprint wordt. De klimmetjes liggen gewoon te ver van de finish. Zoals vaker aangegeven kan de leider controleren en dienen de overige renners aan te vallen. Ik heb ook QSA niet overtuigend zien aanvallen, behalve dan Evenepoel in de afdaling en Alaphilippe op de goed lopend stuk van de klim. Dit stelde ook weinig voor.

0
Petje 7 april 2022 om 17:36

Snap jij wel iets van koers? Ze zijn scherp en hebben de leiderstrui… verder waren er geen bergen. Die 2 theatrale figuren van QS mogen lekker voor niets zo gek doen.

0
Murcia 7 april 2022 om 17:37

Ik zie die negatieve instelling nergens, als ploeg keurig de voorsprong van de kopgroep gecontroleerd waarbij ze graag gezien hadden dat die het mochten uitvechten voor de dagzege en met in het achterhoofd de twee loodzware ritten die nog volgen lijkt het mij raar dat Roglic hier al een aanval zou plaatsen op de slotklim terwijl er nog meer dan 20 km koers was. Eindzeges in rittenkoersen pak je door energie te sparen.

0
Wildebert 7 april 2022 om 18:18

Broertje van die andere KingJung?

0
peter s 8 april 2022 om 09:14

EN…stond er ook nog geen kopende?

0
peter s 8 april 2022 om 09:18

³kopwind

0
tramontana 7 april 2022 om 17:34

Die groene en die blauwe die toch weer koers maken, mooi om te zien! In contrast met dat slaapverwekkende gele treintje. Het valt nog maar te bezien of Roglic echt goed is, die durft ook wel eens een slechte dag hebben.

0
bartp25 7 april 2022 om 17:36

Dat klopt, die mindere dag was gisteren. Was duidelijk te zien en hij gaf het ook aan.
Vandaag leek hij oppermachtig bergop.

0
Murcia 7 april 2022 om 17:39

Als je koers maakt en tot twee keer toe wordt geklopt door minder rappe renners zou je ook eens kunnen nadenken over het waarom van die nederlagen. Nu laat Julian al twee dagen achter elkaar zijn locomotief in de steek.

0
Cochise 7 april 2022 om 17:52

@murcia: op zich hebben ze een ritzege en twee tweede plaatsen en heeft Evenepoel daar in totaal 3km voor moeten knallen. Niet zo’n gigantische investering.

0
xistnc 7 april 2022 om 17:56

Die tweede plaatsen zijn eerst en vooral gemiste zeges.

0
Murcia 7 april 2022 om 18:01

@Cochise
Dat de investering relatief gering is klopt helemaal maar toch zou je met de luxe van Remco als locomotief niet verwachten dat Julian geklopt wordt door Bilbao en trouwens ook Martinez. Ik twijfel er niet aan dat Julian op de afspraak is voor de Waalse koersen maar hier vond ik deze tweede plaatsen pijnlijker dan een nederlaag tegen een Matthieu of Wout of Tadej.

0
Cochise 7 april 2022 om 18:03

@xstinc: Leuke instelling. Elke dag 1 winnaar en 170 verliezers, waarbij de grootste verliezers renners zijn uit de ploegen die koers hebben gemaakt? Vandaag niet gewonnen, dan proberen we het morgen zeker niet opnieuw?

@Murcia: daar volg ik wel. Maar dat zegt dan meer over de vorm en het vertrouwen van Alaphilippe dan over de manier van koersen.

0
xistnc 7 april 2022 om 18:22

Er zijn heel veel renners in het peloton die niet hebben gewonnen. Daarmee zijn het niet automatisch verliezers. Alaphilippe is wél een verliezer, want die hoort hier te winnen. Ulissi kun je ook als een verliezer beschouwen, gezien de effort van UAE in de finale. UAE heeft Lafay laten verliezen, maar zelf niet gewonnen en daarom verloren.

0
Ivanoviclover 7 april 2022 om 18:25

geen meter op kop met de ineos trein in de achtervolging, maar wel het ritje winnen.

0
meqadon 7 april 2022 om 18:26

Jumbo legt de koers lam met hun defensieve koerstactiek. De kopmannen schuiven mee met groepjes en nemen dan niet over. Uiteindelijk zullen ze dit rondje wel winnen, maar dit is niet om aan te zien.

0
Wildebert 7 april 2022 om 18:28

Sorry, maar dat zijn jouw gekleurde posts vaak ook niet.

0
bartp25 7 april 2022 om 18:30

In de eerst 4 etappes ga je deze ronde niet winnen, echter kun je deze wel verliezen in de eerste 4 ritten. Vingegaard had mee kunnen, mijn inziens moeten draaien, met Alaphilippe en Martinez echter waren ze denkelijk niet weggekomen en was het verspilde energie geweest. Dus in dat opzicht best slim om niet mee te draaien.
De afrekening komt zaterdag, ik verwacht morgen en overmorgen toch wel iets van de 2 kopmannen van TJV.

0
Wildebert 7 april 2022 om 18:34

Zo zie ik het ook @Bart. Heldere uitleg.

0
EricV 7 april 2022 om 20:46

Je ziet wel dat roglic toch echt een paar klasses beter is dan de rest van t zooitje.

0
Mystieke_Monnik 7 april 2022 om 22:57

Heel benieuwd naar hoe het zich ontwikkeld bij Ineos. Martinez groeit nog steeds verder door, zou zomaar kunnen bovendrijven als de beste in de Tour voor deze ploeg.

0
De Siepel 7 april 2022 om 23:20

Doen er nog Nederlandse wielrenners mee? Je ziet ze niet in elk geval. Allemaal erg magertjes.

0
11 na 11 8 april 2022 om 05:46

Jawel, ook eentje van 22 die klimmer/klassementsrenner wil worden. Maar die doet het zo belabberd dat het zelfs de moeite niet waard is om te ridiculiseren.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone