Chris Froome over toekomst: “Ik moet met veel aspecten rekening houden”

dinsdag 19 mei 2020 om 16:18
Chris Froome over toekomst: “Ik moet met veel aspecten rekening houden”

foto: Cor Vos (archief)

Koerst Chris Froome dit jaar nog voor Team Ineos? De viervoudig Tourwinnaar wil nog altijd niet reageren op de laatste geruchten, maar doorbreekt vandaag wel het stilzwijgen. Opvallend: Froome blijft in gesprek met La Gazzetta dello Sport schimmig over zijn toekomst.

Chris Froome vertrekt mogelijk halverwege dit seizoen bij Team Ineos, zo wist Cyclingnews vorige week te melden. De Brit wil dit jaar graag het kopmanschap in de Tour de France, maar gezien de concurrentie van Egan Bernal en Geraint Thomas binnen zijn eigen ploeg, bekijkt hij de mogelijkheden om deze zomer nog te vertrekken.

Twee ploegen zouden openstaan voor een tussentijdse komst van Froome. Zo werd Movistar in de wandelgangen genoemd als nieuwe eindbestemming, maar de Spaanse formatie ontkende afgelopen zondag dat de ronderenner dit seizoen nog de overstap maakt naar de ploeg. Froome rept zelf ook met geen woord over het team van Eusebio Unzué.

Over toekomst: “Volop bezig”
De 34-jarige coureur is wel druk bezig met zijn toekomst als wielrenner, zo vertelt hij aan La Gazzetta dello Sport. “Ik moet met veel aspecten rekening houden, ik ben nu volop bezig met dat proces. Ik zal de komende weken en maanden nieuwe stappen zetten”, aldus Froome, die zich verder op de vlakte houdt.

“Ik hoop tegen die tijd een duidelijker beeld te hebben van mijn toekomst. Dan zijn alle discussies voorbij en weten we waar we staan.” Eerder liet Team Ineos weten dat van een transfer van Froome tijdens het seizoen geen sprake is. “In 2020 blijft hij voor ons koersen.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

Samlambeej 19 mei 2020 om 16:26

Kopmanschap, geld, ondersteuning, nog iets? Dat kon je best wel noemen hoor Chris, maar je durft niet.

ProfrondeZevenbergen 19 mei 2020 om 17:46

Wat een rare reactie. Ben je stoned of bezopen?

KnightBiker 19 mei 2020 om 18:15

Voor het geld hoeft het niet meer hoor: het enige wat hij nog kan bereiken is die 5e tour dan zou ik ook niet 2e of 3e viool willen spelen.
Ondersteuning en commitment van een nieuwe ploeg zou ik in deze fase belangrijker vinden dan geld

doorak 20 mei 2020 om 02:40

ProfrondeZevenbergen Die indruk heb ik vaker wanneer ik reacties van Samlambeej lees.

edit wf: laat naamsverbasteringe achterwege svp

vincenzo 19 mei 2020 om 17:48

“Ik zal de komende weken en maanden nieuwe stappen zetten.”

Dat lijkt er op te wijzen dat hij weg wil bij Ineos.

KnightBiker 19 mei 2020 om 18:18

jammer, maar een renner als Froome verdient een vol kopmanschap. Geen Lemond versus Hinault situatie creeeren. Froome moet met volle kansen tegen Bernal kunnen rijden. (en andersom)
Als Froome het kan winnen van Bernal, dan verdient hij eeuwige roem. (omdat hij dan meerdere generaties erop heeft gelegd)

Pauls30303 19 mei 2020 om 18:22

Twee ploegen. Movistar en ……….?

Verweggistan 19 mei 2020 om 18:32

Israel.

Marveloke 19 mei 2020 om 20:20

Wat een vage reactie van Froome zeg. Ik vermoed dat hij na zijn val niet meer zo sterk is als in eerdere jaren, en dat hij heeft gezien dat Thomas en met name Bernal hem zijn overstegen. Als hij namelijk echt de beste zou zijn van het pak zou het logisch zijn dat hij het kopmanschap zou krijgen. Dit is blijkbaar dus niet het geval. Ik haat het om de pessimist uit te hangen, maar ik betwijfel dus ook of Froome een vijfde Tour aan zijn palmares zal toevoegen.

way2go 19 mei 2020 om 20:22

Ik zou het wel begrijpen als hij bij Ineos weg wil om vol voor die 5e tour zege te gaan. Ik begrijp alleen niet waarom hij daar nu pas mee komt. Dat had hij een half jaar geleden ook al kunnen zien aankomen toch?

Romāns Vainšteins 19 mei 2020 om 20:31

Minder nikszeggend zijn er weinig.

doorak 20 mei 2020 om 02:41

? volgens mij doe jij het nu zelfs nog beter.

vluggejapie 20 mei 2020 om 08:19

Meer veelzeggend zijn er veel.

evos01 20 mei 2020 om 08:12

Het lijkt op paniekvoetbal

Headlines

Materiaalzone

Populair