Chad Haga vertrekt na acht jaar bij Team DSM

zondag 24 oktober 2021 om 14:03
Chad Haga vertrekt na acht jaar bij Team DSM

foto: Cor Vos (archief)

Chad Haga vertrekt na dit seizoen bij Team DSM. De 33-jarige Amerikaan kwam de afgelopen acht seizoenen uit voor de Duitse ploeg met Nederlandse roots. “Nu is het tijd om mijzelf uit te dagen in een nieuwe ploeg”, aldus Haga op sociale media.

Haga beleefde in zijn tijd bij Giant-Shimano, waar hij in 2014 debuteerde in de WorldTour, Team Sunweb en Team DSM de nodige hoogtepunten. Zo won hij onder meer de afsluitende tijdrit in de Giro d’Italia van 2019. “En ik kon mijn ploeggenoten helpen aan zeges in onder meer Milaan-San Remo, de Giro d’Italia, de GP Québec en de GP Montréal. En ik pakte zelf ook een overwinning”, vertelt hij.

In zijn bericht blikt Haga ook terug op het zware trainingsongeval met de ploeg begin 2016, waarbij hij zwaar gewond in zijn gezicht raakte. “Maar in al die jaren ben ik ook getrouwd, heb ik mijn vader verloren aan kanker, werd ik zelf vader en werd ik steeds meer gewoon met Europa dan ik ook had gedacht”, schrijft Haga.

Voor welke ploeg de Amerikaan volgend jaar uitkomt, zal snel bekendgemaakt worden. “Maar voor nu ik wil Team DSM bedanken voor acht onvergetelijke jaren.”

Dit artikel delen:

13 Reacties

AWestie 24 oktober 2021 om 14:14

Hoeveel oudjes blijven nog over bij DSM?

Verweggistan 24 oktober 2021 om 14:20

Degenkolb.

Tisallemaalwat 24 oktober 2021 om 14:29

Degenkolb is geen getal

Murcia 24 oktober 2021 om 14:52

@AWestie
Ze gaan het volgend jaar met vier renners rijden die dertig zijn of ouder, Degenkolb met zijn 32 als oudste en daarnaast Bardet, Combaud en Arndt die alle drie dertig zijn per 1 januari. Echt een zeer jonge ploeg.

Cyclebeatle 26 oktober 2021 om 17:04

@Tisallemaalwat Zeker wel. 0,5.

Chaba 24 oktober 2021 om 14:44

Fijn om te zien dat iemand DSM verlaat op goede voet.

lampje 24 oktober 2021 om 14:47

Movistar? ;)

Wat mij betreft meer een renner voor een niveautje lager.

Verweggistan 24 oktober 2021 om 16:08

Klinkt als nog twee jaartjes Rally.

Wheely 24 oktober 2021 om 16:16

Krijgt Rally wel een leuke ploeg, wie ging daar ook al weer nog meer naar toe?

Murcia 24 oktober 2021 om 16:53

Gaat inderdaad naar Rally, mag daar Wessel Krul uit de wind houden en wegkapitein spelen.

Anton van Valouwe 24 oktober 2021 om 21:04

Voor degenen die Chat de pianist niet kennen.. niet geheel vlekkeloos, maar Rachmaninoff's Prelude in C Sharp minor, ga er maar aan staan

https://www.youtube.com/watch?v=bt_q9E8Awxg&t=45s

Jacco van Stierop 24 oktober 2021 om 23:17

Rachmaninoff, moet je daar geen grote handen voor hebben met vingers die je ver kunt strekken? Of was dat Prokofjev?

Romāns Vainšteins 25 oktober 2021 om 07:51

Volgens mij is dat Liszt Jacco, met die vingers.

Headlines

Materiaalzone

Populair