‘Cavendish rijdt Milaan-San Remo en enkele Vlaamse klassiekers’

donderdag 9 januari 2020 om 11:04
‘Cavendish rijdt Milaan-San Remo en enkele Vlaamse klassiekers’

foto: Cor Vos (archief)

Mark Cavendish heeft zijn programma tot en met Milaan-San Remo op papier. De sprinter van Bahrain McLaren begint zijn seizoen in het Midden-Oosten en zal zich daarna in Tirreno-Adriatico voorbereiden op La Primavera. Mogelijk rijdt hij ook enkele Vlaamse voorjaarsklassiekers.

Het seizoen van Cavendish begint volgens Cyclingnews op 4 februari met de nieuwe Tour of Saudi Arabia, een nieuwe rittenkoers van de ASO in het rijke Arabische land. Daarna staan ook nog de Tour of Oman en de UAE Tour op het programma voor de rappe Brit, die deze winter de overstap maakte van Dimension Data naar de Bahreinse WorldTour-formatie.

Via Tirreno-Adriatico werkt Cavendish toe naar Milaan-San Remo, het monument dat hij in 2009 al eens wist te winnen. Daarna reist hij volgens de ploegleiding van Bahrain McLaren mogelijk af naar België voor enkele Vlaamse kasseienkoersen. Welke dat zijn is nog niet bekend.

Voorlopig programma Mark Cavendish in 2020
flag-sa Tour of Saudi Arabia (4-8 februari)
flag-om Tour of Oman (11-16 februari)
flag-ae UAE Tour (23-29 februari)
flag-it Tirreno-Adriatico (11-17 maart)
flag-it Milaan-San Remo (21 maart)

Dit artikel delen:

23 Reacties

-Stijn- 9 januari 2020 om 11:08

Vlaamse klassiekers? Buiten KBK begrijp ik er helemaal niks van

Rawolf 9 januari 2020 om 11:12

KBK met het nieuwe parcours is echt niks voor Cav.

Denk eerder Driedaagse de Panne of Scheldeprijs.

Thoin 9 januari 2020 om 11:48

Wat Rawolf zegt, KBK is echt een lastige koers vanaf dit jaar.
Ben ook benieuwd wie gaat dubbelen..

Cav kan inderdaad in De Panne en Scheldeprijs wel meedoen.
Milaan-Sanremo lijkt me dan weer passé voor hem.

zipp404 9 januari 2020 om 14:44

Renners kunnen ook deelnemen aan koersen omdat ze daar graag rijden, als liefhebber van de sport. Ik weet van Cavendish dat hij zich in zijn OPQS tijd graag meer zou willen richten op wedstrijden als Roubaix.

Samlambeej 9 januari 2020 om 11:22

Februari rondreisje door de woestijn, TOF!

Cadellie 9 januari 2020 om 11:34

Hoop echt dat Cav weer op zijn ‘oude’ niveau komt!

Smartijn 9 januari 2020 om 13:01

Ik verwacht er heel weinig van. Heeft al sinds 2017 niks meer laten zien in grote wedstrijden. Alleen een overwinning in Abu Dhabi en Dubai. Wordt dit jaar alweer 35.

LucasR 9 januari 2020 om 13:21

Ik hoop het ook ja!

Cadellie 9 januari 2020 om 15:53

Klopt, maar ik hoop het echt.
Een goede Cavendish is een genot om naar te kijken.

Rawolf 9 januari 2020 om 11:40

Bahrein heeft een team met 3 sprinters maar eigenlijk echt amper renners die goed een leadout kunnen doen. Ik zie Haller en de al aardig oude Haussler en Sieberg. Dat lijkt me karig voor 3 sprinters. Haller zal wel weer 90 koersdagen rijden om het een beetje op te lossen :p

ronddraaien 9 januari 2020 om 11:48

DNF, DNF, DNS, einde contract à la Kittel.

bilthoven 9 januari 2020 om 12:59

Dat lijkt me een zeer onwaarschijnlijk scenario. Kittel had psychische problemen, was totaal uitgekeken op de wielersport. Bij Cavendish ligt dat totaal anders. Die heeft door lichamelijke problemen bijna 3 seizoenen gemist en wil nu iedereen laten zien dat hij zeker nog niet is opgebrand. Zijn oude niveau gaat hij natuurlijk niet meer halen , maar onder de leiding van Rod Ellingworth gaat hij dit seizoen zeker nog voor enkele verrassingen zorgen. Cav moet je nooit afschrijven!!

tdola 9 januari 2020 om 12:54

Iig een vol koersprogramma. Ben benieuwd wat ie nog kan, afgelopen seizoen was weinig hoopvol voor m.

Japsie 9 januari 2020 om 13:20

Dit wordt natuurlijk niets. Leeftijd, weer een ploeg zonder idee, geen goede trein.

bilthoven 9 januari 2020 om 16:23

“Een ploeg zonder idee”???? Als er iemand in staat is om ideeën uit te werken, een ploeg structuur te geven, dan is het Rod Ellingworth wel. Die heeft bij Sky / Ineos wel laten zien hoe dat moet……..

De Brigadier 9 januari 2020 om 17:23

Cavendish is geen renner meer, als hij het al ooit is geweest. Waar hij voorheen een verlengstuk van de reclamekaravaan was (dat zijn immers alle sprinters) is hij er nu volledig in opgenomen.

Brabander 9 januari 2020 om 17:52

Jij bent ook een gezellige voor feestjes en partijen denk

Bikeage 9 januari 2020 om 18:16

Ik verwacht hem in Nokere Koerse!

Brabander 9 januari 2020 om 19:14

Het blijft wel ‘Cav’. Maar het zou mij enorm verbazen mocht-ie ooit nog eens wat van zijn vroegere talent laten zien. Het heeft gewoon allemaal te lang geduurd. Iedereen kan weleens een waardeloos jaar hebben, maar niet vele achter elkander

Explorer 9 januari 2020 om 21:12

Hoi Cav, ik rijd ook Milaan San Remo. Zullen we de 150 km doen?
Met jou leeftijd is misschien de 75 beter voor je…..
Vergeet je regenjack niet mee te nemen het kan koud zijn op de poggio als je achteraan rijd.

Sebas 10 januari 2020 om 07:39

Haha, respectloos. Hoop dat ie je uitnodiging accepteert.

Tinus 9 januari 2020 om 23:15

Ook dit jaar zal Cav de ‘geen deuk in een pakje boter’ aan zijn agenda toevoegen. Deze koers reed hij de afgelopen jaren ook telkens

Cochise 10 januari 2020 om 03:33

Kritisch publiek…
Wel opvallend dat hij al 25 koersdagen in de benen zal hebben voor MSR. Misschien wat weinig vertrouwen in z’n trainingsarbeid thuis?