Campenaerts vertrokken naar Mexico voor aanval Werelduurrecord

woensdag 27 maart 2019 om 10:36

foto: Cor Vos

Victor Campenaerts is vandaag geheel volgens planning vertrokken naar Mexico, waar hij volgende maand het Werelduurrecord wil aanvallen. De komende drie weken wil hij zich er nog specifiek voorbereiden op zijn poging.

Zijn vertrek naar Mexico vandaag strookt geheel met de planning, die hij met zijn team eerder al vaststelde. Na zijn winst in de slotrit van Tirreno-Adriatico vertrok hij terug naar België om te recupereren, een laatste pistetest af te leggen, te slapen in een hoogtekamer en een klimaattraining en een lactaattest te doen. Vandaag volgt dan de afreis naar Mexico.

Performance manager Kevin De Weert en Valérie D’Haeze (hoofd administratie en logistiek) reisden onlangs al af naar Mexico om de nodige voorbereidingen te treffen. “We hebben alle facetten ingevuld om Victor een optimale voorbereiding aan te reiken. Als hij op 27 maart afreist, komt hij daar aan zonder zorgen”, zei De Weert eerder.

16 of 17 april
De werelduurrecordpoging van Campenaerts op de wielerpiste van Aguascalientes staat gepland voor 16 of 17 april, afhankelijk van de omstandigheden.

Dit artikel delen:

19 Reacties

AZH 27 maart 2019 om 11:03

Dit is wel nieuws. Wat voor kleur onderbroek had ie aan?

WernerFranke 27 maart 2019 om 11:12

Kleur maakt niet uit toch? De vraag is vooral hoe aerodynamisch die was.

Barry Batsbak 27 maart 2019 om 11:23

Geen onderbroek, scheelt weer grammen…

Kosmonaut 27 maart 2019 om 11:23

Waar blijft het “Volg hier de vlucht van Victor Campenaerts” topic?

Barry Batsbak 27 maart 2019 om 11:24

Op verzoek van Victor is de complete belettering van het vliegtuig gehaald om de vlucht 8 seconden sneller te laten verlopen.

kielabokki 27 maart 2019 om 11:26

Leuk Barry. :-)

Zo wordt het ‘nieuwsartikel’ iets minder overbodig.

Turtlehead 27 maart 2019 om 11:35

Precies. Met een foto van de extra smalle stoelen in het vliegtuig vanweg aerodynamica.

Barry Batsbak 27 maart 2019 om 11:38

Ik heb gisteren nog even Extra Time Koers van onlangs terug zitten kijken waarbij ze het hadden over alle zaken waar Victor mee bezig is geweest in aanloop naar deze poging. Ongelooflijk tot welke details ze hiertoe gaan, een groter kransje achter want dan buigt de ketting iets minder wat frictie scheelt. Als je het over marginal gains hebt, ik vind het wel mooi hoor. Ik verbaasde me dan alleen we over het verschrikkelijk gedetailleerde spuitwerk op de fiets. Ik zou zeggen, het materiaal met alleen een blanke laklaag erop en that’s it. En ik ben ook benieuwd of die snor eraf gaat of dat zelf dat nog onderzocht is… Ik heb ooit eens ergens gelezen dat je het haar op de zijkant van je benen wel moest scheren maar dat het haar op de voorkant van je benen juist aerodynamisch heilzaam was.

Turtlehead 27 maart 2019 om 11:34

En binnenkort komt Cassani hem tegen bij een traininkje in de stromende regen in de Dolomieten? ;)

thorsen 27 maart 2019 om 11:46

Is hij al naar de WC geweest?

mooiman 27 maart 2019 om 11:49

Zou inderdaad wel zuur zijn als hij nu al achter zou lopen op de planning. Hoop wel dat hij op tijd landt.

hartstikkebedankt 27 maart 2019 om 11:51

Het eventueel niet halen van de poging zou toch wel een zure appel zijn. Ik ben geneigd te zeggen dat het niet aan de voorbereiding zal liggen.

kajtje 27 maart 2019 om 12:54

edit wf: dergelijke berichten mag je achterwege laten

Turtlehead 27 maart 2019 om 13:14

Stond er een tekst met zwarte stift op zijn borst? Dan was t hem! :)

kajtje 27 maart 2019 om 17:38

Reacties over het verwijderen van de bestickering van het vliegtuig om 8 seconden sneller te vliegen mogen wel blijven staan, maar dit komt niet door de keuring? Eigenlijk heeft dit hele nieuwsbericht toch niks met wielrennen te maken, hoe kun je dan serieuze reacties verwachten?

Mwielerfan 27 maart 2019 om 13:18

Ben benieuwd of de weert alle zorgen kan wegnemen. In Mexico organiseren is vast niet precies zo makkelijk voor hem als in Europa

EddyB1958 13 april 2019 om 21:11

Ondertussen is bekend dat hij hoogstwaarschijnlijk volgende dinsdag voor 61X14 zal kiezen. Recordpoging te zien op Sporza/Canvas om18:00

Samlambeej 13 april 2019 om 22:01

thx @EddyB1958

xistnc 13 april 2019 om 22:10

Voor de Nederlandse lezers, want die zijn er: lees ‘volgende’ als ‘eerstvolgende’, oftewel ‘aanstaande’.