Campenaerts na demonstratie Evenepoel: “Nog nooit meegemaakt”

donderdag 13 juni 2019 om 15:49
Campenaerts na demonstratie Evenepoel: “Nog nooit meegemaakt”

foto: Cor Vos

“Dit heb ik nog nooit gezien. Ik begrijp nu wat die mannen bij de junioren hebben meegemaakt.” Victor Campenaerts moest naar woorden zoeken na afloop van de tweede etappe van de Baloise Belgium Tour. De uurrecordhouder was onder de indruk van het rijden van zijn medevluchter Remco Evenepoel.


Evenepoel wist geschiedenis te schrijven in de straten van Zottegem: de pas 19-jarige Belg boekte er namelijk zijn eerste profzege. Hij wist in de finale weg te rijden met zijn landgenoot Campenaerts, die uiteindelijk ten val kwam in de slotkilometers. “Maar ik weet niet of ik zijn wiel had kunnen houden”, zo vertelt die laatste.

“Hij reed zo verschrikkelijk rap. Ik heb dit nog nooit meegemaakt in mijn profcarrière. Ik moest gewoon op iedere vluchtheuvel aanzetten om überhaupt het wiel te houden. Ik ben volledig kapotgereden. Het is fantastisch hoe snel hij rijdt, maar ook zeer frustrerend.”

Dit artikel delen:

27 Reacties

FDJ 13 juni 2019 om 15:50

Na Schippie de tweede die zoiets nog nooit meegemaakt heeft. Meestal is in het verleden gebleken dat iets te mooi is om waar te zijn dit ook zo blijkt te zijn.

Hollow Knight 13 juni 2019 om 15:53

Ben je over Mathieu Van der Poel bezig?

Melkzuur 13 juni 2019 om 15:54

Uiteraard, over wie anders?

djerkson 13 juni 2019 om 15:57

Zucht

Romāns Vainšteins 13 juni 2019 om 15:56

Trouwens, qua pech kon de timing niet slechter voor Roglic.

hartstikkebedankt 13 juni 2019 om 15:58

Ja, goed dat je het zegt. Schijnt ook dat ie daarom de Tour de France aan zich voorbij moet laten gaan.

skylimit 13 juni 2019 om 16:00

Campenaerts heeft na schrik voor vanAert, nu ook schrik voor van Evenepoel.
Denk dat hij beter kan stoppen:)

Maillot à Pois 13 juni 2019 om 16:56

Heeft hij al gezegd dat Remco favoriet is voor de tijdrit morgen?

Vind ik zelf trouwens ook

EddyB1958 13 juni 2019 om 20:49

Vindt Remco zelf niet, wegens te kort.

Akiria 13 juni 2019 om 16:00

rijd die evenepoel ook de tour ? zou toch geweldig zijn 19 jaar en de tour winnen!

hartstikkebedankt 13 juni 2019 om 16:02

Ja he, dan kunnen we de Tour van dit en de komende 18 jaar meteen wel op papier afdoen. Het antwoord is overigens nee, hij zal niet aan de Tour meedoen. Misschien dat hij volgend jaar een grote ronde rijdt. Als hij die weet te winnen mag hij zijn titel in 2021 verdedigen tegenover Pogacar.

LutsenkoFan 13 juni 2019 om 16:42

Hahaha grote ronde winnen. Moet hij eerst een bergrit zien te winnen.

Silent Hill 13 juni 2019 om 17:31

Hij hoeft helemaal geen (berg)rit te winnen. Vraag maar aan Firmin Lambot (1922), Roger Walkowiak (1956), Gastone Nencini (1960), Lucien Aimar (1966), Greg LeMond (1990), Oscar Pereiro (2006) en Chris Froome (2017). 

NDI22 13 juni 2019 om 18:37

Ik denk dat hij de komende 20 jaar wint.

Melkzuur 13 juni 2019 om 16:07

Het is het plan dat hij zijn eerste grote ronde zal rijden in 2021, niet eerder. En terecht, hij heeft tijd genoeg en moet eerst nog een paar kilootjes babyvet verliezen.

Rendo 13 juni 2019 om 16:19

Correct. Volgend jaar eerst wat rondjes van 1 week gaan voor mooi resultaat en dan kan je weer verder kijken!

Sauerpraum 13 juni 2019 om 16:27

Campenaerts is dan ook maar een middelmatige coureur, dus om zijn woorden als referentiekader te nemen…

toerist 13 juni 2019 om 16:35

Misschien. Maar wel een enorme tempobeul, en dat is wat hij moest doen vandaag in het wiel van Evenepoel, een enorm tempo onderhouden. En het lukte hem niet, dus dit zegt m.i. toch iets.

Peter Lippens 13 juni 2019 om 16:44

Campenaerts is wel uurrecordhouder en heeft alle recht van spreken maar zuurpruimen zul je altijd hebben.

dikkechaap 13 juni 2019 om 17:04

@toerist
Campenaerts trapt geen bijzondere wattages, hij heeft vooral een ongeevenaard aerodynamische zit, waardoor hij kan uitblinken in tijdritten. In het wiel heb je daar echter veel minder profijt van.
Maar uiteraard blijft het bijzonder dat hij gigantisch zit af te zien in het wiel van een neoprof.

limburgia 13 juni 2019 om 19:21

Campenaerts moet zich diep schamen om als EK kampioen tijdrijden dat hij in het wiel bleef zitten bij Evenepoel .

Ivanoviclover 13 juni 2019 om 17:01

Campenaerts heeft ENORM veel geluk dat hij niet tegen die “duiker” schuift bij zijn val. Brrrr.

Samlambeej 13 juni 2019 om 17:19

De angst voor het BK is vandaag al iets minder laf gebleken.

vanSpringel 13 juni 2019 om 17:31

Wordt werkelijk een heel interessant BK. Ik zal kijken.

Nostradamus 13 juni 2019 om 17:23

.

EddyB1958 13 juni 2019 om 17:59

Sorry mensen, maar net als vrijdag in Hammer vertrekt Remco van op kop. Vorig vrijdag lukte het niemand zijn wiel te houden. Dus chapeau Victor. Volgens Evenepoel zei Campenaerts dat hij niet mocht meerijden…

Vigiroso1 14 juni 2019 om 09:05

Genoten van deze jongeling, net als van de Poel heeft de sport dit soort jongens nodig.