Campenaerts gegeerd: Lotto Soudal, UAE, Intermarché-WG en Cofidis in de running

Campenaerts gegeerd: Lotto Soudal, UAE, Intermarché-WG en Cofidis in de running

© Cor Vos

zaterdag 9 oktober 2021 om 06:30

Donkere wolken blijven boven Qhubeka NextHash hangen. Teambaas Douglas Ryder hoopt nog op een oplossing, maar zijn renners kregen wel toestemming intussen naar een andere ploeg uit te kijken. Zo staat Victor Campenaerts na een prima seizoen op het verlanglijstje van een paar topteams.

Het is zowaar drummen voor de werelduurrecordhouder. Bronnen bevestigen aan WielerFlits dat vooral Lotto Soudal bereid is extra inspanningen te leveren om Campenaerts opnieuw in te lijven. Campenaerts reed in 2018-2019 al voor het Belgische WorldTour-team en staat naar verluidt ook zelf niet weigerachtig tegenover een terugkeer.

Maar ook UAE Team Emirates, Intermarché-Wanty Gobert en Cofidis hebben zich intussen gemeld voor de intussen 29-jarige Antwerpenaar. Wat een verschil met vorig jaar, toen Campenaerts bijzonder lang moest wachten en hij zelfs even voor het einde van zijn carrière vreesde. Uiteindelijk bleef hij toen bij Qhubeka, een optie die ook nu nog niet helemaal uitgesloten zou zijn.

Dit artikel delen:

29 Reacties

monsieur soixante pourcent 9 oktober 2021 om 07:29

UAE dan maar? De overige 3 hebben vorig seizoen best wat renners op een weinig professionele manier aan de kant geschoven.

Zou me niet verbazen als hij voor de zekerheid en dus ook de centen kiest.
-wat hem gegund is-

Panache 9 oktober 2021 om 07:49

Ik denk dat Cofidis misschien wel een beter bod neerlegt, omdat Campenaerts binnen dat team een belangrijkere rol zal vervullen. Voor UAE is het hoogstens een ‘vullertje’.

monsieur soixante pourcent 9 oktober 2021 om 12:15

Klopt. Maar als je de situatie waarin Vermote en Claeys verzeild raakten in acht neemt denk ik niet dat Campenaerts naar Cofidis wil.

Aart van Woud 9 oktober 2021 om 07:55

Moet dat niet zijn “begeerd”? Gegeerd heb ik nog nooit van gehoord.

dit is mijn voorwiel 9 oktober 2021 om 08:10

Zal een vlaamse uitdrukking zijn ?

Maillot à Pois 9 oktober 2021 om 08:25

https://www.vlaanderen.be/taaladvies/gegeerd-begeerd

Begeerd zou een Vlaming in deze context nooit zeggen, tenzij het om kandidaten om Victors nieuwe levenspartner te worden zou gaan

platteprijs 9 oktober 2021 om 08:25

Is idd een Vlaamse uitdrukking, maar staat wel in Van Dale.

Wheely 9 oktober 2021 om 08:26

Gegeerd, dat is als je in je bek gelachen wordt door Gerard Joling.

platteprijs 9 oktober 2021 om 08:28

@Maillot ik ben geen Vlaming maar zo staat het niet op de webpagina waarnaar je verwijst

peter s 9 oktober 2021 om 08:36

@wheely…..of erger!!

Maillot à Pois 9 oktober 2021 om 08:36

@platteprijs
In het eerste voorbeeld (van de vrijgezel) gebruiken we zowel begeerd als gegeerd. In de ander voorbeelden alleen gegeerd.

On topic: ik zie hem wel bij Intermarche, lekker koers maken samen met Taco in het Vlaamse voorjaar!

Bimbo Visma 9 oktober 2021 om 09:27

Ik vind “niet weigerachtig” ook wel een woordpareltje

Kopinkas 9 oktober 2021 om 09:40

Het kan gegeren, mompelde Bredero (als je kijkt waar Vocsnor een jaar geleden zat).
Het interessante is wel dat ‘gegeerd’ echt wel standaardtaal is in België, in de betekenis van ‘in trek’ (ben zelf Vlaming). Maar Trek wordt dan weer niet genoemd bij de geïnteresseerden…

Wheely 9 oktober 2021 om 10:10

@peter
Ik wou het nog netjes houden maar inderdaad; “gegeerd is genomen” zegt men ook wel eens.

platteprijs 9 oktober 2021 om 08:29

Ik zou nooit naar Lotto teruggaan als ik Campenaerts was.

Het zou het met Sjoerd Bax zijn? Als Qhubeka niet doorgaat, staat hij straks nog met lege handen.
@Nico weet je daar iets van?

Nico Dick 9 oktober 2021 om 10:30

zou een alternatief hebben. Maar Qhubeka wordt het niet, heb ik begrepen

platteprijs 9 oktober 2021 om 11:08

@Nico, dank je wel!

Dikke Vrouw 9 oktober 2021 om 08:44

Bij wanty kan hij zich uitleven. Bij uae enkel op kop rijden, alhoewel die weinig hebben voor de vlaamse koersen

dit is mijn voorwiel 9 oktober 2021 om 08:44

Intermarche lijkt me best passend: aanvallend rijden mag hij daar waarschijnlijk.

JensVdB 9 oktober 2021 om 08:59

ik denk Lotto

SoloSlim 9 oktober 2021 om 09:18

Lees op sporza dat ook DQS kandidaat is. Denk dat hij wel in het wolfpack kan passen en met hun tactiek zal hij meer kans maken op een overwinning dan ergens anders.

Jean Dumas 9 oktober 2021 om 10:48

Beste optie.

LaDoyenne 9 oktober 2021 om 09:21

’t Is positief dat hij keuze te over heeft. Zijn harde werk wordt beloond.

Mystery Rider 9 oktober 2021 om 10:01

Top voor VocSnor – heeft een geweldige transformatie ondergaan en er zit waarschijnlijk nog veel progressie op!

Jean Dumas 9 oktober 2021 om 10:47

TJV where are you?

platteprijs 9 oktober 2021 om 11:11

Daar kennen ze Campenaerts maar al te goed en dus gaat dat niet gebeuren.

Scott Sunderland 9 oktober 2021 om 11:56

Bij Lotto moest hij vertrekken omdat ze liever Degenkolb en Gilbert aantrokken, over slechte keuzes gesproken. Het zal het ego van Campenaerts best strelen dat ze hem nu terug willen. Anderzijds zou ik ook begrijpen als hij juist daarom bedankt. Cofidis en Wanty lijken in dat opzicht betere kandidaten, alhoewel uiteindelijk de hoogte van het salaris doorslaggevend zal zijn hoor.

Scott Sunderland 9 oktober 2021 om 15:15

Qua snor heb tegenwoordig trouwens meer met Cort Nielsen en Jordi Meeus.

ssj 9 oktober 2021 om 19:56

Hopelijk gaat ie naar intermarche. Kan ie z’n hernieuwde koersstijl het meest uitoefenen.

Headlines

Materiaalzone

Populair