Buchmann wil niet aan podium denken: “Het doel blijft top-10 rijden”

maandag 22 juli 2019 om 19:54

Emanuel Buchmann blijft bescheiden, ondanks dat hij zich in de Pyreneeën bij de beste klimmers van de Tour de France wist te melden. De Duitser van BORA-hansgrohe staat zesde, op 2:14 van de gele trui. “Het doel blijft top-10 rijden”, aldus de klimmer.


“Dat ziet er erg goed uit”, zegt Buchmann, die weet dat hij in de Alpen nog een sprong naar voren kan maken. “Maar een slechte dag en je verliest weer tijd, dus met een plek in de top-10 ben ik altijd nog tevreden.”

‘Als de kans komt wil ik aanvallen’
“Ik ben met een zeer goed gevoel uit de Pyreneeën gekomen. We moeten van dag tot dag bekijken. We hebben niet de ploeg om zelf wat te kunnen uitrichten, maar ik hoop dat ik eraan kan blijven hangen en als de kans komt wil ik aanvallen, zoals de laatste dagen”, vertelt de 26-jarige Duitser.

“Er is meer interesse, dat merk je wel. Veel mensen hopen ook dat ik nog klim naar het podium, dat vind ik wel prima”, aldus Buchmann, die ook veel berichtjes krijgt uit Duitsland, waar de interesse in de Tour steeds meer toeneemt met de goede prestaties van de klimmer.

Dit artikel delen:

18 Reacties

girardengo 22 juli 2019 om 19:57

Hij eindigt als derde na Thomas en Kruijswijk. Reden: de andere favorieten hebben te veel gegeven en gaan terugvallen;-)

jsprunk 22 juli 2019 om 20:06

Hij onderschat zijn eigen ploeg als hij dat als argument gebruikt voor beperkte ambities. Met Konrad en Mühlberger als toegewijde knechten doe je niet per se onder voor de ploegen van zijn concurrenten. En in de vlakke aanloop hebben ze een viertal dat het peloton echt pijn kan doen als ze gas geven.

Verweggistan 22 juli 2019 om 20:07

In de Vuelta vorig jaar zakte hij in de laatste twee bergetappes ook nog terug volgens mij. Dus ik verwacht nog wel een mindere dag voor Buchmann.

KimJungPoels 22 juli 2019 om 21:02

In de Vuelta van vorig jaar viel hij, en hield hij daar de hele ronde last van. Dus niet helemaal een eerlijke graadmeter.

Samlambeej 22 juli 2019 om 20:31

Een grijze muis doet geen forse uitspraken.

heuveltje af 22 juli 2019 om 23:20

Een grijze muis valt niet aan. Volgens mij was Buchmann degene die gisteren het lontje oprookte

Arry1337 23 juli 2019 om 08:46

Typisch dat wanneer een renner zich gestaag ontwikkelt, er al snel de naam ‘grijze muis’ op geplakt wordt omdat er vanuit onze berichtgeving weinig aandacht naar uitgaat terwijl een buitenlandse renner die er snel staat op dezelfde manier al snel aan doping word gedacht.

Als je dat dan doet bij Nederlandse renners is het al snel anders omdat zij constant benoemd worden, en men doorgaans meer weet van de geschiedenis van deze renners.

Marik 22 juli 2019 om 21:36

Niemand let op hem in de koers, dat maakt hem gevaarlijk

RodyTur10 22 juli 2019 om 21:36

Moet zeker mogelijk zijn voor Buchmann om top 10 te rijden. Zou een mooie prestatie zijn voor de Duitser.

Covadonga 22 juli 2019 om 22:48

Hij rijdt super constant. Als hij dat blijft doen, rijdt hij podium.

52voor11achter 22 juli 2019 om 23:10

Roger Kluge rijdt ook heel constant.

leegloper 23 juli 2019 om 00:24

Dus zo ziet hij eruit. Toch leuk om te weten. Plaats 6 a 7 denk ik in Parijs.

de winnaars 23 juli 2019 om 03:34

Knap hoor , want hij is in de 1ste etappe kei hard gevallen

Haanaf 23 juli 2019 om 06:31

Hij wordt ieder jaar weer wat beter. Ik ben benieuwd waar zijn plafond ligt.

Chaba 23 juli 2019 om 07:38

Tja, kon wel lange tijd mee met Pinot en haalde uiteindelijk Bernal nog mee. Dus hij is meer dan in orde en toch heb ik het gevoel dat het niet voor het podium zal zijn.
Gezien zijn optreden tot nu toe verwacht ik wel dat het top 5 gaat worden.

Cap 23 juli 2019 om 09:12

Hij denkt er wel aan maar zegt het niet hardop.

Merzbow 23 juli 2019 om 21:39

Uit een artikel op Sporza

“Buchmann is schuchter en spreekt heel weinig met de media. Maar privé zou hij heel grappig zijn, hij heeft droge humor”, schetst ARD-radiocommentator Holger Gerska. “Maar Buchmann is vooral heel gefocust op de koers. Hij eet geen zoetigheden, laat zich door niets afleiden, heeft geen Instagram, enzovoort. Hij is hier enkel in de Tour om te koersen.”

Hij heeft trouwens wel een Instagram. Dit terzijde. Dus klopt al niet.

xistnc 23 juli 2019 om 21:42

Wuyts noemde hem ‘schimmig’. Bah.