Brent Van Moer achtste in Nîmes: “Ik blijf het proberen tot Parijs”

donderdag 8 juli 2021 om 18:08
Brent Van Moer achtste in Nîmes: “Ik blijf het proberen tot Parijs”

foto: Cor Vos

Brent Van Moer liet zich vandaag opnieuw van voren zien in de Tour de France. De Belgische hardrijder van Lotto Soudal maakte deel uit van een vroege vlucht en kwam uiteindelijk als achtste over de streep in Nîmes. “De benen zijn goed en ik blijf het proberen tot Parijs”, liet Van Moer na afloop weten aan Sporza.

Maak de Tour nog spannender!
Met de game WielerFlits Ploegleider beleef je de Tour als een echte ploegleider. Stel je favoriete renners op in je eigen ploeg en verdien elke etappe punten.
Speel nu mee

Van Moer was niet de enige renner van Lotto Soudal in de vroege vlucht. Ook zijn Australische ploegmakker Harry Sweeny zat goed van voren en deed in de finale zelfs een gooi naar de ritzege. “Het verliep allemaal goed en we hebben goed het ploegenspel gespeeld. Ik ben blij voor Harry, die als derde finishte, maar als je met twee meezit verwacht je er altijd meer van”, aldus Van Moer.

Goede benen 
“Nils Politt was echter gewoon de sterkste. Er kon uiteindelijk maar eentje meegaan met zijn versnelling. In de achtervolgende groep zaten jongens die ik op papier kon kloppen in de sprint, maar ik heb geprobeerd om de boel af te stoppen voor Harry. Ik had graag meegezeten en ik voelde me vandaag ook goed, maar Harry zat mee en dus moest ik afstoppen.”

“Ik had de aanval van Politt niet meteen verwacht. Ik wachtte eigenlijk op een aanval van Alaphilippe op het laatste klimmetje, maar jongens als Küng en Politt probeerden te anticiperen.” Van Moer moest vandaag dus genoegen nemen met een ereplaats, maar wil het zeker nog een keer proberen in deze Tour. “De benen zijn goed en er komen nog zware dagen aan, maar ik ga het blijven proberen tot Parijs.”

Dit artikel delen:

23 Reacties

Remcoderksen 8 juli 2021 om 18:20

En wat gaan vandaag doen? Juichen voor de achtste plaats? Dat Lotto begint stilaan echt sneu te worden.

Kenbev 8 juli 2021 om 18:24

Zijn ploegmaat stond nochtans op het podium vandaag…

joep b 8 juli 2021 om 18:34

Ik hou wel van zijn vechtlust..leuke renner

joep b 8 juli 2021 om 18:35

Remcoderksen waar heb je vandaag zelf voor kunnen juichen?

joep b 8 juli 2021 om 18:36

Afzeiken is zo verschrikkelijk makkelijk..zitten er hier iets te veel van

Kelder is de Man 8 juli 2021 om 18:50

Joep B
Dat is een terugkerend Julifenomeen.

Remcoderksen 8 juli 2021 om 18:37

Alleen de winnaar staat op het podium, kenbev. Als je blij moet zijn met twee man bij de eerste tien heb je een mentaliteitsprobleem.

Romāns Vainšteins 8 juli 2021 om 18:56

edit wf:
dergelijke bijdragen mag je achterwege laten. lees onze huisregels nog eens na

WildenBorch 8 juli 2021 om 19:04

Ik denk eerder aan een goede realiteitszin.

D.Koch 8 juli 2021 om 19:45

Lekker gekoerst weer Brent heerlijk!

Tempobeul 8 juli 2021 om 20:10

Die jongen heeft de juiste attitude. Niet noodzakelijk deze tour, maar het zal nog wel eens bingo zijn.

Remcoderksen 8 juli 2021 om 20:28

Bij Bingo mag je juichen, maar als we als voor top 20 klasseringen gaan juichen, Xandra Meurisse of voor het klassement van Meintjes gaan weten we weer hoe de vork in de stok zit. Juichen als je wint, anders niet.

Gebruikersnaam 8 juli 2021 om 20:54

Waarom is iemand hier iets (op heel zwakke wijze) aan het weerleggen wat niet eens gebeurd is? Welk gejuich? Wie is er blij?

Van Moer is tevreden dat hij nog goede benen heeft en vindt het tof voor zijn ploegmaat dat die podium heeft gereden, maar ze hadden uiteraard meer verwacht.

Maar blijkbaar bedoelde hij stiekem dat het seizoen van Lotto (en de carrières van Sweeny & Van Moer) geslaagd zijn omdat ze vandaag met 2 top 10 rijden, want dat lijkt de insteek die men heel drammerig probeert te counteren.

Ed De B 8 juli 2021 om 20:57

@Remco
Nou nou, jij bent wel heel streng, hoor. Op die manier valt er nooit meer wat te juichen, terwijl dat juist zo gezond is. Daarover gesproken: ik heb nog wel een paar oranje juichpakken voor deze jongens voor een zacht prijsje. Deal?

Ed De B 8 juli 2021 om 20:46

Ik vind Lotto er juist wel lekker in zitten deze tour. Ze hebben zelfs nog 5 man op dit moment.

joep b 8 juli 2021 om 22:49

Mentaliteitsprobleem??duidelijk geen wielerkenner,waar haal je die zever allemaal vandaan?

Remcoderksen 8 juli 2021 om 23:20

Ja, joh, Joep. Het gaat erom dat je juicht als je wint. Als je juicht om een dertiende plek of om twee man in de kopgroep en alsnog niet wint dan mis je de juiste mentaliteit. Zoals we zien bij Lotto, deze nearly men worden volkomen voor schut gezet door het kleine Alpecin.

Napoleon 8 juli 2021 om 23:34

Maar wie juicht er dan precies? En waar blijkt dat uit?

Draadband 9 juli 2021 om 10:49

Remcoderksen juicht omdat hij twee man in de kopgroep had of omdat hij lot nummer 13 trok, of zoiets. Staat er toch duidelijk ?
Snap het verder ook niet, vind juichen maar dom gedoe, heb het zelf nog nooit gedaan.

Thoin 9 juli 2021 om 12:09

@remcoderksen: Het budget van Alpecin is hoger dan dat van 4/5 WT-ploegen… Zo goed volg jij de koers ;-)

Remcoderksen 9 juli 2021 om 00:17

Lotto juicht voor een top 10, nogal armoedig