Bouhanni biedt excuses aan: “Ik zat fout, maar het was niet opzettelijk”

maandag 29 maart 2021 om 14:44
Bouhanni biedt excuses aan: “Ik zat fout, maar het was niet opzettelijk”

foto: Cor Vos

Nacer Bouhanni heeft via zijn ploeg Arkéa-Samsic het boetekleed aangetrokken voor zijn gevaarlijke actie in de sprint tijdens Cholet-Pays de la Loire. De Franse sprinter duwde Jake Stewart in volle sprint tegen de hekken. “Ik geef toe dat het mijn fout was om van mijn lijn af te wijken, maar het was zeker niet opzettelijk”, reageert Bouhanni.

“Ik wil tegen Jake Stewart zeggen dat het mij spijt”, begint hij. Daarna beschrijft Bouhanni zijn sprint. “Ik zag Elia Viviani aanzetten en wilde zijn wiel volgen. Het is mijn fout om van lijn te veranderen. Ik zag Jake Stewart op dat moment niet. Toen we met elkaar in contact kwamen, merkte ik dat ik uit balans raakte. Ik heb daar zo goed als mogelijk geprobeerd om niet te vallen. Ik wilde graag de slipstream van Viviani volgen, omdat de wind van de rechterkant kwam. Maar mijn actie was zeker niet opzettelijk.”

Inmiddels heeft de UCI een onderzoek ingesteld naar de actie van Bouhanni. “De UCI vraagt de disciplinaire commissie om een straf op te leggen die past bij de ernst van deze actie”, liet de wielerbond maandagochtend weten.

Dit artikel delen:

51 Reacties

Posterix 29 maart 2021 om 14:50

Ja dat was het wel! Je beneemt iemand opzettelijk een mooie uitslag. Je neemt het risico dat er daardoor gevallen gaat worden.
Zelfde verhaal als bij Dylan. Natuurlijk wilde hij geen letsel veroorzaken. Het risico daarop bij zo’n actie is levensgroot.

Sagan werd ervoor uit de tour gezet (alhoewel de Cav daar ook boter op zijn hoofd had NMM)
Dylan 9 maanden geschorst
Boehoehanni ????
Ik ben benieuwd maar ik vrees voor willekeur! Hup UCI / CAS doe recht!!!

Edit: hulde aan de boarding trouwens!!! Zo hoort het.

nasibal 29 maart 2021 om 14:55
Quote:
Ja dat was het wel! Je beneemt iemand opzettelijk een mooie uitslag. Je neemt het risico dat er daardoor gevallen gaat worden.

Dat is natuurlijk wat overdreven. Als je door rood rijdt doe je dat opzettelijk en neem je inderdaad opzettelijk een risico. Maar dat is heel wat anders dan dat je een auto ziet aankomen en hem dwars door het rode ligt vol in de zijkant ramt.
De eerste actie is bewust gericht op het negeren van het rode licht. De tweede actie is bewust gericht op het raken van de andere auto.

Ik ben ook geen fan van Bouhanni en vind een straf ook op z'n plaats. De actie is onacceptabel.
Maar wat ik hier boven lees is dat hij aangeeft bewust de keuze maakt om van zijn lijn af te wijken, maar dat doet hij om Viviani te volgen niet om Stewart te naaien. Zijn actie t.o.v Stewart, waar hij dus zijn excuses voor aanbiedt, was derhalve niet bewust.

Handige Harry 29 maart 2021 om 17:50

Hij gaat natuurlijk nooit zeggen dat het bewust was.
Dan is de kans namelijk een stuk groter om geschorst te worden.
Of hij het nu bewust of onbewust deed, maakt voor zijn verklaring weinig uit.
Die is er gewoon op gericht om geen straf te krijgen.

The Whaler 29 maart 2021 om 14:51

Tuurlijk, was niet opzettelijk. Eerst kijken en dan duwen. Groenewegen deed ook niet opzettelijk maar wel bewust een elleboogje. Gelukkig vielen de gevolgen hier mee maar deze knul moet minstens 3 maanden schorsing krijgen, al was maar vanwege herhaling van fouten.

Jori 29 maart 2021 om 14:54

Goede reactie. Uit de beelden kan je wel zien dat hij idd enkel naar voren kijkt. Ook zie je dat hij probeert 2 uitwijkslagen te maken om Viviani te volgen. De eerste lukt, de tweede raakt hij al Stewart waardoor beiden in onbalans raken en godzijdank vooral Stewart niet valt. Je kunt je afvragen of hij die 2e slag nodig heeft. Maar met de beschrijving van de wind en de voorsprong van Viviani al, lijkt zover mogelijk naar links zitten, zodat Viviani de wind schuin van voren wat meer opvangt, best logisch. Geen idee natuurlijk of de wind echt op die manier stond.

Desalniettemin is dit soort gedrag in volle sprint onacceptabel, of je nou wel weet wat je doet of niet. De gevolgen kunnen simpelweg te groot zijn. Afleren door middel van een flinke schorsing lijkt me de enige manier

harryjohan71 29 maart 2021 om 15:13

Volgens mij sprint hij meer op zij dan naar voren. Het heeft er dan ook alle schijn van dat hij de renner wil opvangen

SvenNysN1Fan 29 maart 2021 om 14:57

Uitstekende uitleg, precies wat ik ook zag. De fans van Jumbo Visma hadden hem al aan de hoogste schandpaal genageld, waarin emotie ongetwijfeld de overhand nam, maar de waarheid blijkt zoals altijd wat genuanceerder te liggen. Zijn actie verdient een gepaste straf van, laten we zeggen, een maand en ik ga er vanuit dat de wel objectieve commissie tot eenzelfde conclusie zal komen.

harryjohan71 29 maart 2021 om 15:08

In hoeverre hij de waarheid vertelt, kan ik niet zeggen. Tuurlijk zal hij zeggen dat het niet bewust was en hij de renner niet zag. Dat hij uit balans raakt, kun je volgens mij op de beelden niet zien. Hoe jij de reactie van iemand die bij het voorval betrokken is als waarheid kunt bestempelen en op basis daarvan zeggen dat het echt zo is, vind ik vreemd. Als iemand subjectief is, is dat wel Bouhanni

Michelangelo 29 maart 2021 om 15:23

@SvenNysN1Fan, De definitie van een uitstekende uitleg is blijkbaar precies wat jij ook zag. Want anders is het een waardeloos lulverhaal, toch?

Ik zag in ieder geval een sprinter die een collega-sprinter de hekken in rijdt om zelf te winnen. Benieuwd of jij wat anders zag.

Verder mag je er proberen om er en TJV-fanverhaal van te maken en je uiten in termen als “hoogste schandpaal”, maar als je de meeste reacties leest dan zijn die een stuk genuanceerder dan die van jou, en staan ze ook los van de kleur van het wielershirtje.

Gelukkig ga je er ook nog vanuit dat een objectieve commissie ook tot dezelfde straf gaat komen als die jij ook gepast vindt. En anders is het natuurlijk geen objectieve commissie.

Je valt behoorlijk door het mandje hier… maar da’s dan in lijn met je andere bijdragen.

Lalsacien 29 maart 2021 om 16:27

@michelangelo ik lees commentaren waarbij 9 maanden schorsing wordt geëist omdat Dylan dat ook kreeg. Daar zit een mate van subjectiviteit in.

Michelangelo 29 maart 2021 om 16:51

@Lalsacien,
Ik denk dat daar bij iedereen die dat zegt de redenering achter zit van “de overtreding was vergelijkbaar, en vergelijkbare overtredingen moeten vergelijkbaar worden gestraft”. Noem dat subjectief (dat mag), maar ik denk dat dit een prima verdedigbaar uitgangspunt is, gebaseerd op beelden/feiten van beide incidenten.

Zoals overigens ook gewoon een feit is dat de gevolgen (gelukkig voor Bouhanni, Stewart en de rest van het peloton aldaar) compleet anders waren.

Ik ben voorstander voor het straffen op basis van de overtreding, en niet op basis van het gevolg. Want dat maakt dat de straf afhangt van geluk of pech. Vergelijk het met een rode kaart in het voetbal: daar wordt de straf bepaald door de overtreding (en eventueel eerdere overtredingen), en niet door de gevolgen. En dat is volgens mij zoals wedstrijdjury’s moeten werken.

r525 29 maart 2021 om 18:58

@Michelangelo
Ben het met je betoog eens, toch vind ik beide overtredingen totaal niet vergelijkbaar.
Groenewegen zijn actie was heel bewust om de deur dicht te doen, omdat hij anders zou verliezen, hij wist dus dondersgoed dat daar iemand reed.
Bouhanni wilde iemand anders voorbij/volgen. De reden van deze actie was dus niet bewust de deur dicht doen.

Het is beide fout, maar dat Groenewegen vind ik vele malen kwalijker.

Wellicht een beetje foute vergelijking, maar puur ter verduidelijking:
Ik zie het als hetzelfde verschil tussen moord & dood door schuld. Ze hebben dezelfde gevolgen, maar de aanleiding is anders.
Strafmaat op beide is dus ook niet hetzelfde.

Pol 29 maart 2021 om 19:18

Het was niet de eerste keer niet de tweede keer, maar de zoveelste keer dat hij zich misdraagt. Hij is al bij meerdere ploegen de wacht aangezegd. Hij moet maar weer naar zijn oude sport terug gaan boxen. Kan hij zich weer uitleven.

Michelangelo 29 maart 2021 om 19:41

@R525,
Ik denk dat je vergelijking met moord/doodslag niet op gaat. Aangezien bij moord en doodslag het eindresultaat hetzelfde is.

Ik zie eerder de vergelijking met het voetbal, en een zware overtreding met een rode kaart. Denk aan een grove tackle, duidelijk naast de bal en vol op iemands onderbeen. Je kunt daar discussieren over de intentie (wel of niet bewust, probeer het maar eens te bewijzen), en je kunt daar discussieren over de ernst van de gevolgen (breekt iemand letterlijk zijn been, of volstaat de wonderspuitbus).

Maar uiteindelijk wordt door de tuchtcommissie van de KNVB de aard van de overtreding beoordeeld, en niet of iemand een been breekt. Met eventueel de historie van een speler en hoeveel wedstrijden voorwaardelijk hij nog eventueel heeft open staan.

En dat is zoals de UCI uiteindelijk ook naar overtredingen tijdens de koers moet kijken.

thorsen 29 maart 2021 om 15:14

Als ik de beelden zie lijkt het me ook niet bewust. Maar in dit geval is dat ook niet het probleem. Als een voetballer een ongecontroleerde tackle maakt en daarmee iemand onderuit haalt krijgt hij ook gewoon rood + schorsing.

Het is denk ik de bedoeling om de sprinters op te leiden om wat bewuster te worden van hoe risicovol hun acties kunnen zijn, opzettelijk of niet. Je zou kunnen zeggen dat het feit dat hij hem niet had gezien en toch zo naar links ging het probleem is.

Als de dranghekken net iets anders stonden (want die waren niet 100% recht) had het een hele lelijke val kunnen opleveren. In dit opzicht vind ik de ontwikkelingen met de ‘gestandaardiseerde boarding’ in wat Belgische koersen echt heel interessant, en ik hoop dat hier progressie in wordt geboekt.

007 29 maart 2021 om 15:16

Mwoa, heldere uitleg maar je voelt een renner altijd op komen, ook al zit hij scheef achter je. Stewart zat nu zelfs zo goed als naast hem

KimJungPoels 29 maart 2021 om 15:16

Ik geloof hier dus echt helemaal niks van. Dit gaat om een man die al jaren zijn brood verdient met Sprinten. Hij heeft op twee eerdere momenten een aanvaring met diezelfde Stewart om het wiel van een andere renner.

En ondanks al zijn ervaring zou hij niet doorhebben dat diezelfde Stewart al meerdere honderden meters links van hem zit? Hij denkt echt oprecht dat er links van zijn leadout nog plek is voor een manouevre?

Echt totale onzin. Bouhanni wou respect van jonkie Stewart, en toen hij dat niet kreeg besloot hij gewoon om Stewart dan maar eens vast te rijden in de hekken.

Marik 29 maart 2021 om 15:27

Dit soort quotes:
"Echt totale onzin. Bouhanni wou respect van jonkie Stewart, en toen hij dat niet kreeg besloot hij gewoon om Stewart dan maar eens vast te rijden in de hekken."

is toch gewoon maar volledig zelf interpreteren en dan hier presenteren als feit. Populisme noemen we dit. Knap als je precies weet wat een renner op dat moment denkt. Daar zou je iets mee moeten doen, kun je schatrijk mee worden.

KimJungPoels 29 maart 2021 om 15:43

Dat valt mee. Het is een gevoel dat ik heb op basis van de omstandigheden in de sprint alsmede de reactie van hoofdbetrokkene Stewart na de koers. Daarop baseer ik mijn mening. Ik presenteer dat verder ook zeker niet als een vaststaand feit. Maar het is naar mijn mening wel het veruit meest waarschijnlijke scenario gebaseerd op:

– Het feit dat de twee al eerder tweemaal vechten om het wiel van iemand, waarbij Bouhanni in moet houden doordat Stewart het wiel van Bouhanni's leadout probeert te pakken

– Mijn mening dat een sprinter met zoveel ervaring dan wel degelijk een gevoel heeft waar zijn concurrent zich dan bevind in het verdere vervolg van de sprint. En dat Bouhanni dus echt wel weet dat Stewart niet opeens rechts van hem zit in de sprint, wat helemaal naar links gaan voor hem dus al per definitie onmogelijk maakt.

– De reactie van Stewart waarbij hij duidelijk aangeeft dat Bouhanni na de finish nog even verhaal kwam halen en aan Stewart mee gaf dat hij respect moest hebben.

– Het feit dat we hier in de vorm van Bouhanni sowieso nogal met een recividistje te maken hebben die wel vaker in meer of mindere mate te maken heeft met kortsluiting in dat bovenkamertje van hem.

Daarna kan je zelf een beetje nadenken om tot een conclusie te komen, en die kun je dan presenteren als een mening, die anderen dan schijnbaar kunnen verwarren met feiten. Overigens het zou Ik geloof hier dus helemaal niks van, waarmee mijn post begint, al aan moeten geven dat het hier op een mening gaat van de auteur.

Marik 29 maart 2021 om 16:09

Dank voor je verheldering KimJungPoels, dat nuanceert en verduidelijkt de zaak behoorlijk.

Marik 29 maart 2021 om 15:21

Net even te laat Nacer, nu weten we allemaal dat je bezig bent met damage control,

A.M.M. Jonkers 29 maart 2021 om 15:25

Onbegrijpelijk dat het ongeleide projectiel Bouhanni nog steeds mag koersen.
Die cowboy komt altijd goed weg omdat het een fransoos is……..

Gezien zijn dubieus verleden voor minimaal 18 maanden schorsen!

josi 29 maart 2021 om 15:27

Hij zegt dat hij de renner die pal naast hem rijdt niet ziet. Wat is dan de garantie dat hij de mannen om hem heen de volgende keer wel ziet?

Michelangelo 29 maart 2021 om 15:45

Stevie Wonder op twee wielen….

klootje kriekeljon 29 maart 2021 om 15:52

Geen Bouhanni-liefhebber, altijd kritisch. Maar deze keer denk ik toch dat dit geen bewuste is.
Wel een typische Bouhanni-sprint: geen besef van hoe zich te moeten gedragen in een sprint. Maar ik zie hier geen actie van een renner die zich bewust is van een renner in zijn nabijheid en daar dus dan ook bewust op in rijdt oid.

Michelangelo 29 maart 2021 om 16:00

Uiteindelijk is het misschien zelfs helemaal niet interessant of dit wel of niet bewust was. Waar het om gaat is dat dit soort gevaarlijk gedrag tijdens sprinten eruit moet. En dat krijg je er alleen maar uit door gewoon een duidelijke lijn te trekken en consequent te straffen.

Nu loont het nog om als een Stevie Wonder in gaten te duiken die er niet zijn. Kijk ook naar Kwackermann vorig jaar in de Scheldeprijs. Zit je klem, jammer dan. Dan zit je dus in de verkeerde positie. Een gat maken voor jezelf en daarmee lijf en leden van de ander riskeren is juist het gedrag dat eruit moet.

Waarbij ik hier overigens niet de indruk heb dat Nacer hem echt niet gevoeld of gezie heeft….

Marik 29 maart 2021 om 16:11

Volledig eens met Michelangelo, wel of niet bewust doet niet ter zake. Sterker nog je kunt het nooit bewijzen (tenzij je tijdens een sprint een kopstoot of vuistslag uitdeelt) en daarom moeten deze manoeuvres in een massasprint er gewoon uit.

klootje kriekeljon 29 maart 2021 om 16:48

Niet voor de strafmaat, maar daar gaan instanties over. Wel voor het publieke gericht, daar geef ik mijn mening voor.

Dikke vrouw 29 maart 2021 om 16:04

Die moet geschorst worden zoals Dylan. Mafketels zijn het

DJ63 29 maart 2021 om 16:27

Ik geloof Bouhanni. Hij komt op hetzelfde moment naar links als Stewart dat gat induikt, schrikt en raakt uit balans. Wat mij betreft echt niet te vergelijken met Groenwegen.

Turtlehead 29 maart 2021 om 16:54

Hij moet helemaal niet naar links komen. Hij moet gewoon rechtdoor gaan. Bovendien doet het er niet veel toe dat ‘het niet expres was’.

Turtlehead 29 maart 2021 om 16:52

Lol. In de categorie: ‘het zijn medicijnen voor mijn schoonmoeder, hond, ik wilde het eens proberen,….’ hebben we nu ook: ‘ik probeerde om niet te vallen…’
Tsja, topsporters willen winnen en regels en tegenstanders zijn dan soms lastig.

Michelangelo 29 maart 2021 om 17:11

Of in de categorie “ik betreur de ophef die erover is ontstaan”….

Romāns Vainšteins 29 maart 2021 om 16:58

Maar de regels volgende mag Bouhanni toch gewoon van de lijn afwijken? Hij komt toch van achter? Staat mijns inziens los van de kwak. Schors die gast gewoon 1 maand en kijk wat voor invloed dat eventueel heeft op de spurts, maak er nu niet zo’n oliedom en hysterisch, slepend metoo achting gezeik van. De UCI moet snel handelen al is het alleen om wielerfora veel te lang genuil over een vrij algemeen optredend probleem in de spurts te besparen.

Michelangelo 29 maart 2021 om 17:16

Ben het voor de verandering ergens met je eens: Over het stuk “gewoon schorsen en kijk wat de invloed is op de sprints” en ook over “de UCI moet snel handelen”.

Als dat een maand is, prima. Twee maanden ook prima. En zelfs met 9 maanden zou ik geen moeite hebben, mits dat de consequente lijn gaat worden.

Snel, stevig genoeg en consequent zijn m.i. de belangrijkste uitgangspunten. Als ze dat gaan doen bij de UCI hebben wij hier een stuk minder te nuilen.

harryjohan71 29 maart 2021 om 17:18

Hij gaat meer links dan rechtdoor volgens mij. Dit geeft de indruk dat hij hem wil opvangen. Hij gaat normaal veel dichter langs zijn sprintaantrekker. Hij mag trouwens niet naar links want er zit een sprinter naast hem.

David Janssens 29 maart 2021 om 17:12

Ja hoor, hij kan er weer niets aan doen. Wat een onzin! Die verklaring is normaal al ongeloofwaardig maar komende van iemand met een reputatie en historie als Bouhanni is het helemaal lachwekkend. Waarschijnlijk een verhaaltje dat gedicteerd was door de PR van die ploeg. Een ploeg die ook een schorsing van hun dure sprinter ziet aankomen!

heuvelcolombia 29 maart 2021 om 17:23

Mensen lijken hier beetje gefrustreerd door de schorsing van Groenewegen.

Michelangelo 29 maart 2021 om 17:33

Edit redactie: Graag inhoudelijk reageren.

Murcia 29 maart 2021 om 17:40

Gefrustreerd niet, maar vooral geïnteresseerd in het vervolg. Als je stappen wilt zetten in de veiligheid dan hoort een duidelijke lijn in het bestraffen van overtredingen daarbij. De straf voor Dylan was vele malen hoger dan eerder dus is het niet vreemd om te willen weten of de harde lijn wordt doorgetrokken of dat men bij de UCI de strafmaat naar beneden bijstelt. Daarbij is Nacer een bijzonder geval gezien talrijke eerdere akkefietjes.

Romāns Vainšteins 29 maart 2021 om 17:45

Dat de Katowice crash op nl talige wielerfora een trauma heeft veroorzaakt lijkt me vrij evident en ook logisch. Het zal nog wel even duren voordat men bij vergelijkbare gevallen de gedachten niet af laat dwalen naar Groenewegen en Jakobsen.

Posterix 29 maart 2021 om 18:40

@heuvelcolombia ik snap de frustratie wel, want zoals je in het filmpje duidelijk ziet, maakt een goed hekwerk nogal uit.
Ik doe niets af aan de foutheid der sprintmanouvres, maar de gevolgen hadden voor iedereen die gevallen is in Polen en met name Jakobsen, een stuk minder erg kunnen zijn door degelijke hekken neer te planten. Dat is namelijk het enige verschil tussen het incident in Polen en het incident in Pays Loire (en Sagan/Cav in de TDF)

willempie72 29 maart 2021 om 17:43

Voor Bouhanni is excusses al een grote stap. Ik zie vooruitgang.

shiraz 29 maart 2021 om 19:17

Ik vind het nogal vreemd dat de UCI vraagt om een passende straf en niet gewoon om een onderzoek.
Ik denk dat zelfs Bouhanni recht heeft op een onafhankelijk onderzoek en niet één waar hij vooraf schuldig wordt verklaard.

Romāns Vainšteins 29 maart 2021 om 19:30

Dat is een heeeeeeel terechte opmerking en wat mij betreft ook de kern van het probleem. Er is geen wetgeving die uiteen rafelt wat wel en niet mag in massaspurts en ook al is dat er, wie duidt het? Eigenlijk heb je, zoals hier aangeboden, de schuld verklaring van een renner nodig maar dan nog staat alles op het spel als een coureur de straf aanvecht onder het mom ‘Ze organiseren toch een massaspurt? Ik deed niks bewust fout!’ En klopt het nou dat de UCI hier de Franse bond om een schorsing verzoekt?? Wie spreekt de schorsing uit nou?

Een lage straf is hier gepast en Bouhanni zal die maand wel accepteren, overdrijf het qua sanctie en je loopt kans om gecounterd te worden.

YogiBear 29 maart 2021 om 19:19

Clement geeft net op Ned1 een duidelijke uitleg. Iets meer dan 30m verder en we hadden exact de situatie als in Polen gehad. De organisatie vond het hier blijkbaar nodig om kort voor de finish de afrit voor de auto’s, en dus geen hekken, te positioneren. Wanneer pakken de organisatoren en de UCI hun verantwoordelijkheid ipv weer alleen maar naar de renners te wijzen.

shiraz 29 maart 2021 om 19:21

Controleert de UCI zoiets niet vooraf?

Michelangelo 29 maart 2021 om 19:47

Was inderdaad wel even “pijnlijk” om te zien.

Met dat in het achterhoofd lijkt het nog meer op een gevalletje Jakobsen / Groenewegen, dat toevallig deze keer wel goed is afgelopen.

En blijkbaar leert het wielrennen niet heel snel (ben benieuwd naar 1 april, als het buisdalen en de Tim Wellens houding worden verboden.

reusjen 29 maart 2021 om 19:59

Dat je een renner op die plaats niet ziet/voelt is gewoon niet waar. Iedereen die zelf gekoerst en gesprint heeft die weet dat. Ik weet niet precies wat het is, maar je voelt gewoon dat er een renner zit. Zeker in dit geval waar Stewart nagenoeg naast hem zit. Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen hier dit verhaal zien als een nuancering. Dit is damage control. Mijn overtuiging dat het geen onbewustje was wordt versterkt door de aanvaringen die dit koppel had in de laatste kilometers, ik denk ook dat de respect-opmerking daarop gericht was en niet zozeer op dit laatste akkefietje. Het heeft er alle schijn van dat Bouhanni even wilde laten zien dat hij niet met zich laat sollen.

Bazzz 29 maart 2021 om 21:24

Hiermee zou de kous af moeten zijn. Een echte man die excuses maakt!

Sjaak P 29 maart 2021 om 22:31

Hij zat al een paar keer te schouderduwen met Stewart. Wordt een mens kribbig van. Wie is dit? Weer zo’n gelukszoeker op een te groot verzet. Ook nog van die vermaledijde FDJ. Z’n ploeggenoot had natuurlijk rechts moeten blijven, maar die waaide met de wind mee. Geen publiek. Zat Viviani opeens in de luwte, en hij in de wind. Moest twee slagen laten lopen, net toen Viviani aanzette. Zo’n dag. En natuurlijk zag/hoorde/voelde hij Stewart, maar niet met mij meneer.
Huh, wat staat er in m’n contract? Oei.
Ja sorry, was niet de bedoeling, had het niet door, mijn fout.

Headlines

Materiaalzone

Populair