‘BORA-hansgrohe ruilt zwart in voor wit tijdens Tour’

maandag 3 juni 2019 om 16:10
‘BORA-hansgrohe ruilt zwart in voor wit tijdens Tour’

Daniel Oss in het standaard tenue van BORA-hansgrohe - foto: Cor Vos

BORA-hansgrohe rijdt de Tour de France mogelijk in een ander tenue. Op social media zijn foto’s verschenen van een grotendeels wit tricot, terwijl het truitje van de Duitse ploeg normaal zwart met groen is.


BORA-hansgrohe wil tegen WielerFlits niet reageren op de ‘uitgelekte’ foto’s van het aangepaste tenue voor de Tour de France. Die werden onder meer verspreid via de officiële site van de Tour, maar daar is inmiddels het plaatje aangepast naar het standaard tenue van de ploeg.

Het gebeurt regelmatig dat een ploeg in de Tour de France met een aangepast tenue van start gaat. Zo paste LottoNL-Jumbo meermaals het geel-zwarte tenue aan naar een overwegend zwart truitje, omdat het teveel overeenkomt met de gele leiderstrui.

Dit artikel delen:

16 Reacties

west 3 juni 2019 om 16:19

Maar; ze ruilen het wit ook in voor zwart tijdens de Tour.

Jean Dumas 3 juni 2019 om 16:19

Mooi, maar lijkt een beetje op Dimension Data.

Verweggistan 3 juni 2019 om 16:27

Dat is niet erg, die ploeg zien we toch zelden in beeld ;)

TrEb 3 juni 2019 om 16:27

Dus ook witte broeken?

Romāns Vainšteins 3 juni 2019 om 16:35

Nou, daar gaan we weer.

Straks rijden ze allemaal in het wit

Samlambeej 3 juni 2019 om 22:03

Ik zag Ineos ook al met witte helmen trainen op Tenerife.

Rob_in_de_hekken 3 juni 2019 om 23:05

Net als Kristoff in zijn witte EK schaatspak, geen gezicht

Lopopodium 3 juni 2019 om 16:56

Dat geklooi met telkens weer andere shirts. Ik wil herkenbaarheid; dat draagt bij een aan leuke fietskijkervaring. Dat wordt steeds moeilijker, heb ik gemerkt. Tegenwoordig kan ik alleen Astana en CCC makkelijk herkennen zonder twijfel.

Romāns Vainšteins 3 juni 2019 om 16:59

EF?

Je moet wel serieus iets aan je ogen hebben mocht je die er niet uit kunnen pikken.

guyremgabdel 3 juni 2019 om 17:06

@lopopodium : daar heb je wel gelijk in. Elke ploeg moet in het begin van het seizoen zijn truien laten goedkeuren. Dus ook het ganse jaar behouden aub.
Neemt niet weg dat ik de nieuwe trui zeer geslaagd vind.

KnightBiker 3 juni 2019 om 17:16

Sunweb en ccc zijn anders redelijk hetzelfde, al is het verschil wel duidelijk..

Jacco van Stierop 3 juni 2019 om 17:22

Ik moet bij het shirt van Bora altijd denken aan de afdeling Histor-verf bij de Gamma.

Glorious 3 juni 2019 om 18:13

Mooi shirt!
Bij Jumbo kunnen ze toch in het geel ook wel een top shirt laten maken?

Blij dat Jumbo een opvallend shirt heeft vanuit de lucht. Mochten ze tijdens de Tour weer met zwart rijden is het toch veel meer zoeken en lijken ze erg veel op Mitchelton-Scott.. Wel fijn dat Direct energie anders is geworden.

Gilberto 3 juni 2019 om 18:20

Benieuwd wat die kunnen in het klassement

Onie 3 juni 2019 om 21:27

Dat is een mooi shirt!, maar inderdaad al die wijzigingen voor de Tour hoeft van mij ook niet.

Rob_in_de_hekken 3 juni 2019 om 23:04

Mooi hoor, lijkt ook minder op Ineos zo.