‘BORA-hansgrohe heeft Politt binnen, wil ook Teuns en Vanhoucke’

vrijdag 24 juli 2020 om 12:50
‘BORA-hansgrohe heeft Politt binnen, wil ook Teuns en Vanhoucke’

foto: Cor Vos

De 26-jarige Nils Politt is bezig aan zijn laatste seizoen bij Israel Start-Up Nation. De Duitser zou aankomend seizoen namelijk de overstap maken naar BORA-hansgrohe, meldt Het Nieuwsblad.

Politt is einde contract bij Israel Start-Up Nation, waar hij vorig jaar terechtkwam na de fusie tussen Katusha-Alpecin en Israel Cycling Academy. Bij BORA-hansgrohe moet de Duitser samen met Peter Sagan de klassiekerkern gaan vormen.

Dylan Teuns en Harm Vanhoucke
Dylan Teuns en Harm Vanhoucke verlaten Bahrain-McLaren en Lotto Soudal mogelijk aan het einde van het jaar, omdat ook zij in het bezit zijn van een aflopend contract. Zij worden gezien als mogelijke versterkingen voor BORA-hansgrohe.

Dit artikel delen:

19 Reacties

Groningen 24 juli 2020 om 13:11

Mooi,Politt verdient een sterk team, al is Bora in de klassiekers ook niet veel meer dan Sagan.

LB108 24 juli 2020 om 13:26

Drucker, Pöstlberger, Oss, vind ik toch niet niks..

aardappeljager 24 juli 2020 om 13:39

Denk dat hij aardig wat ondersteuning krijgt.

Bij Sagan lijkt het al snel beperkt doordat hij vaak zelf al vroeg de knuppel gooit

Samlambeej 24 juli 2020 om 13:36

ja waddeuhh

Jotto-Lumbo 24 juli 2020 om 13:49

Poehhh dat zijn nog eens (eventuele) transfers! Ter vervanging of aanvulling?

S. Morgenstern 24 juli 2020 om 14:22

Schachmann gaat waarschijnlijk weg en het zou mij niets verbazen wanneer ze afscheid nemen van Majka.

LB108 24 juli 2020 om 16:41

Bron over vertrek schachmann en naar waar zou hij gaan

S. Morgenstern 24 juli 2020 om 17:04

Ik meen een interview met cyclingnews ergens in de corona maanden. Hij zou in gesprek zijn met verschillende ploegen. Wanneer ze bij Bora nu bezig zijn met Teuns en Politt, dan lijkt het me waarschijnlijk dat het vertrek van Schachmann één van de dingen is die daar tegenover staat.

Wheely 24 juli 2020 om 13:59

Why get Teuns when you have Schachmann?

lander luypaert 24 juli 2020 om 14:09

Misschien gaat schachmann weg?

Wheely 24 juli 2020 om 14:13

Zou jammer zijn voor ze, toch niet naar Ineos hoop ik.

hartstikkebedankt 24 juli 2020 om 15:46

Schachmann naar Sunweb?

Yeez 24 juli 2020 om 14:03

Poeh. Bora gaat ook een grote speler worden

Cyclinglife 24 juli 2020 om 14:04

Toen we met corona te maken kregen hoorde je allemaal negatieve reacties omtrent financiën e.d. nu nog voor de echte herstart begint het grote wieler carrousel al flink op gang te komen.

Kevin Lowagie 24 juli 2020 om 15:11

Politt is een serieuze aanwinst. Hij is enorm polyvalent. Hij kan als wisselkopman uitgespeeld worden in de Vlaamse koersen. Verder is hij een uitstekend tijdrijder en kan hij zelfs functioneren in de trein van Ackermann.

hartstikkebedankt 24 juli 2020 om 15:46

Wel polyvalent alleen op het vlakke, een soort Lampaert dus

Romāns Vainšteins 24 juli 2020 om 16:30

Bora begint steeds meer body te krijgen, de Duitsers zijn op werkelijk alle fronten terug en vertegenwoordigd binnen deze equipe. Echt enorm goed gedaan, topteam.

Titaantje 24 juli 2020 om 17:17

Politt gaat volgens mij wel een grote worden.
Tot wanneer loopt Sagans contract? Met Ackermann en Politt hebben ze in beide disciplines waar Sagan in uitblinkt (sprints en voorjaar) nu goede opvolging.

Kannibaal van Schepdaal 26 juli 2020 om 10:41

Tot eind 2021.

Headlines

Materiaalzone

Populair