‘BORA-hansgrohe aast op Viviani bij vertrek Bennett’

donderdag 23 mei 2019 om 12:59

Viviani en Bennett - foto: Cor Vos (archief)

BORA-hansgrohe bereidt een bod voor op Elia Viviani. De Italiaans kampioen heeft een aflopend contract en de Duitse formatie van onder meer Peter Sagan is bereid een salaris te bieden van twee miljoen euro voor Viviani. Dat schrijft La Gazzetta dello Sport.


Bij BORA-hansgrohe komt er ruimte vrij in de selectie als Sam Bennett vertrekt bij de ploeg waar ook Sagan en Pascal Ackermann actief zijn. De Ier zou meerdere opties hebben in de WorldTour; Movistar en Team Ineos worden genoemd als mogelijke nieuwe werkgevers van Bennett. Een andere reden om Viviani binnen te halen, is fietsensponsor Specialized. Dat merk wil met Viviani blijven samenwerken richting de Olympische Spelen van Tokio 2020.

‘Interesse in Formolo’
In de geruchtenmolen rondom BORA-hansgrohe wordt ook de naam van Davide Formolo genoemd. De Italiaanse klimmer wil niet zomaar zijn contract verlengen. Mogelijk komt dat door de interesse van twee topteams, al worden namen niet genoemd.

Wel of geen Tour voor Viviani?
Viviani kende een tegenvallende Giro d’Italia. Hij stapt (vandaag) in de twaalfde etappe niet meer op en dat zonder ritzege, waar hij vorig jaar nog glansrijk de puntentrui won met vier etappes op zak. Zijn doel is om deze zomer de Tour de France rijden, al wordt aan die deelname getwijfeld door La Gazzetta. Mogelijk bouwt Deceuninck-Quick-Step een ploeg rond klimkopman Enric Mas en is daarin geen plek voor Viviani en twee helpers.

Dit artikel delen:

18 Reacties

ditisdavid 23 mei 2019 om 13:03

Bora zie ik alleen voor Viviani gaan als ze zowel Bennett als Sagan laten gaan (no way dat Ackermann vertrekt). Bennett zelf zal bij Ineos en Movistar ook tweede of zelfs derde viool moeten spelen, als hij slim is gaat hij naar een andere ploeg dus…

Witte Trui 23 mei 2019 om 13:07

Welke ploeg zou Deceuninck dan volledig in dienst laten rijden van Mas?
Dan wordt er wellicht eerder ingezet op 2 paarden: Mas en Alaphilipe (bergtrui en etappes), waarbij Alaphilipe misschien 1 renner toegewezen krijgt. Mas dan met Stybar, Keisse, Devenyns, deClerq, en Capechi? Maakt uiteindelijk niet veel verschil voor Mas.

krypton 23 mei 2019 om 13:10

Ze zouden ook gewoon Jakobsen zonder trein mee kunnen laten gaan en dan maar kijken wat hij uit kan richten.

Random wielerliefhebber. 23 mei 2019 om 13:15

Jungels staat er ook op voor de Tour toch?

krypton 23 mei 2019 om 13:08

Sam Bennett zou gelijk een leuke vervanger zijn voor Deceuninck-Quick-Step

Jean Dumas 23 mei 2019 om 13:11

Gaan ze weg omdat er teveel sprinters zijn, gaan ze naar een ploeg waar al twee sprinters rijden.

Jandepandaman 23 mei 2019 om 13:26

Vind Viviani niet overtuigen dit seizoen. Ik vind Bennett misschien zelfs wel sterker maar denk dat Bennett zelf zijn heil elders zal gaan zoeken.

Veloburto 23 mei 2019 om 13:30

Lijkt me geen slimme move voor Viviani. Ben je 3e man achter Ackermann en Saganmann

Samlambeej 23 mei 2019 om 13:42

Ik zou Bennett graag in de ploeg hebben. Benieuwd waar zijn voorkeur ligt. Mag hij Archbold weer meenemen?

jooprioolpijp 23 mei 2019 om 13:51

Levere gaat denkelijk echt geen poging doen om dat soort salarissen voor Viviani op te hoesten, zeker niet in deze vorm. Die mag vertrekken. Bennett-Movistar lijkt me intuitief ook geen huwelijk made in heaven. Eens met krypton, Bennett-DQS voelt veel beter.

ebl 23 mei 2019 om 13:56

2 miljoen voor Viviani? dan toch voor een 4 of 5 jarig contract lijkt me, 2 miljoen per jaar is wel echt absurd veel meer dan wat Viviani waard is.

Sagan=hulk 23 mei 2019 om 14:21

Bennett blijft gewoon beter bij Bora. Is helemaal mee opgeklommen van Net App naar Bora, wat nu één van de beste teams ter wereld is. Het zou spijtig zijn om dat weg te gooien.

Hij is ook gewoon één van de snelste ter wereld en bij Bora zullen ze ook wel inzien dat Sagan sportief niet meer zo goddelijk is. Dus als Bennett dit jaar in de Vuelta nogmaals bewijst dat hij oersterk is dan kan Bora hem volgend jaar gerust naar de Tour sturen, een jaartje Giro voor Sagan mag ook wel eens.

KnightBiker 23 mei 2019 om 15:42

Dat Viviani deze giro een klein beetje teleurstelt deze giro klopt, maar om hem daarmee af te schrijven bij Quickstep gaat een stap te ver: Viviani is een teamplayer die maar al te goed beseft dat geld niet alles is, hij heeft al bij Sky gereden en kreeg daat geen kansen. Bij DQS krijgt hij het team en programma dat hij nodig heeft.
Bij Bora zijn intussen veel andere sprinters van niveau waar hij niet mee hoeft te concurerren

Titaantje 23 mei 2019 om 17:28

Bennett naar Movistar? Hehe, hetzelfde Movistar dat totaal geen sprint-ondersteuning heeft? Dat lijkt me een rare keuze. Kan hij nog beter naar Cofidis gaan ofzo.

04398 23 mei 2019 om 18:10

Goede lead-out voor Ackerman.

LB108 23 mei 2019 om 18:55

Heb hier maar 1 woord voor : BULLSHIT. Niks van aan. En wie is hier de bron? Ik vind niks op la gazetta..

EddyB1958 24 mei 2019 om 09:22

Maar Specialized is nu toch nog de fietsensponsor van Deceuninck? Zouden de mannen van Lefevere volgend jaar op een andere fiets rijden?