Bob Jungels mikt op klassement: “Ik ga de uitdaging aan”

vrijdag 10 mei 2019 om 13:24
Bob Jungels mikt op klassement: “Ik ga de uitdaging aan”

foto: LaPresse

Bob Jungels stapt met voorzichtigheid het avontuur van de Giro d’Italia 2019 in. De Luxemburgse kampioen mag zich bij Deceuninck-Quick-Step richten op het klassement, maar hij tempert de verwachtingen. “Ik beschouw mijzelf niet als topfavoriet”, zegt Jungels op de persconferentie voor de Giro.

Bij Deceuninck-Quick-Step rijdt ook de Italiaans kampioen Elia Viviani, die enkele renners in steun heeft. Niet alles staat dus in het teken van Jungels. “We hebben een heel uitgebalanceerde ploeg. met een van de beste sprinters in de wereld. Ik mik op een goed klassement tot in Verona”, zegt de winnaar van Kuurne-Brussel-Kuurne. “Met de mogelijke sprints in de eerste tien dagen is het een mooi parcours voor iedereen.”

Jungels verwacht geen problemen te hebben om de stap te maken van de kasseikoersen naar de grote ronde. “Ik heb het voorrecht om een veelzijdige renner te zijn, dus ik kan voor een klassement rijden in een grote ronde na de klassiekers. Ik beschouw mijzelf niet als topfavoriet. Anderen hebben bewezen sterker te zijn in het verleden, maar het is een uitdaging die ik met trots aan ga.”

Twee keer eerder reed Jungels de Giro d’Italia. In 2016 werd hij zesde en in 2017 eindigde de nationaal kampioen als achtste in La Corsa Rosa.

Dit artikel delen:

14 Reacties

koos verrek 10 mei 2019 om 13:32

Als die op het podium komt vreet ik me hoed op. Veelste te zwak bergop. Zie knox hoger eindige

Retro Lex 10 mei 2019 om 14:59

Ik zie Knox eerder een etappe winnen dan een goed AK

Jan Blokland 10 mei 2019 om 13:33

Met dit deelnemersveld wordt top 10 echt wel lastig denk ik. Ik zie hem zo rond de 15e plaats eindigen.

Mac-S 10 mei 2019 om 14:50

Er vallen altijd wel renners uit of zakken er compleet doorheen, top-10 is zeker mogelijk dat heeft hij in het verleden al bewezen. Veel meer verwacht ik ook niet.

Stoempen 10 mei 2019 om 13:34

Zelfs LtD rijdt harder bergop .. https://www.procyclingstats.com/race/paris-nice/2019/stage-7

Sebas 10 mei 2019 om 15:33

Twee weken ervoor won hij Kuurne en twee weken erna reed hij podium in de E3; toch 8e in Nice. Ik zie hem wel top 10 rijden in de Giro en dan heb ik het niet over LTD.

pirazzi 10 mei 2019 om 13:40

Ongeveer 9 plekken lager dan Tom Dumoulin.

MaxvanHeeswijk 10 mei 2019 om 13:49

Die gaat het in de laatste week echt niet volhouden tussen de toprenners.

Djoop 10 mei 2019 om 14:19

Na alles wat die man al gepresteerd heeft vind ik het bijzonder dat hij door sommigen nog altijd onderschat wordt. Het zou absoluut een prestatie zijn, dat is waar, maar als er nu een is die het niet na een beetje tegenslag op zal geven is hij het wel.

Sauerpraum 10 mei 2019 om 14:46

Begrijp ik ook niet zo goed. En dan vooral de stelligheid waarmee ze hem afschrijven. Die gast heeft al twee keer top 10 gereden, is inmiddels gepokt en gemazeld en steekt in fantastische vorm. Zou me niets verbazen als hij weer een stap heeft gezet.

vlaamse ardennen 10 mei 2019 om 16:55

Volledig akkoord met jullie! Men gaf Geraint Thomas ook nauwelijks kans om de Tour te winnen. Valt denk ik wel wat te vergelijken…

ifor 10 mei 2019 om 15:24

Topcoureur, eigenlijk zonde dat hij zich op de grote rondes richt. Net als Kwiatkowski eigenlijk. Gewoon lekker klassiekers knallen!

west 10 mei 2019 om 15:25

Die gast moet toch gewoon een paar kilo zwaarder staan dan in voorgaande jaren?

sjoerdtjen 10 mei 2019 om 23:22

Ik denk ook dat hij onderschat wordt, tuurlijk komt hij net te kort in hooggebergte (naar verwachting), maar met tijdritten en diverse interessante etappes zou hij me niet verbazen door hier de Top 5 AK aan te vallen.

Headlines

Materiaalzone

Populair