BMC-ploegleider na vier lekke banden: “We denken dat het kleine steentjes zijn”
foto: ANSA
zondag 4 juni 2017 om 16:10

BMC-ploegleider na vier lekke banden: “We denken dat het kleine steentjes zijn”

BMC was goed op weg naar de zege in de B-groep van de Hammer Chase, maar vier pechgevallen gooiden roet in het eten. De meeste daarvan waren lekke banden. “We weten het niet precies, maar toen we naar de banden keken, dachten we aan kleine steentjes”, zegt ploegleider Jackson Stewart na afloop tegen WielerFlits.

De Amerikaanse ploeg reed aan kop, maar zag door de problemen Quick-Step en Trek-Segafredo passeren in de achtervolging en ook in het klassement. “Er is geen grote snee te zien, er zijn geen grote gaten”, legt hij uit. “We waren op dat moment de eerste ploeg die over het asfalt reden, maar we weten het echt niet. Het is bijna onmogelijk wat is gebeurd. Ik heb zoiets nog nooit gezien. We nemen de banden terug naar onze mechaniekers en zullen zien wat er aan de hand is.”

“We zijn een ploeg met goede tijdrijders en willen deze wedstrijd dan ook winnen”, zegt Stewart. “Ondanks de eerste lekke band bleven we doorrijden, omdat we wisten dat we nog konden winnen. Het was een smalle weg en we hadden onze auto aan de kant gezet om niemand in de weg te rijden. En toen kregen we nog een lekke band, en nog één, en nog één. Het is hetzelfde materiaal waarop we eerder dit seizoen wedstrijden hebben gewonnen.”

RIDE Magazine
4 Reacties
04-06-2017 18:23
productiefoutje? zuur...
04-06-2017 19:27
"maar vier pechgevallen gooiden roet in het eten. De meeste daarvan waren pechgevallen."
Ja, dat is wel duidelijk. :p
Na drie uur nog niemand van de redactie die dit nagelezen en opgemerkt heeft?
04-06-2017 21:50
"maar vier pechgevallen gooiden roet in het eten. De meeste daarvan waren lekke banden." Dat waren ze toch alle vier?
05-06-2017 11:28
Limburg en scherpe (zand)steentjes. Een klassieke combinatie, dus herkenbaar! De hoger liggende zijkanten van de weg zorgen er in Limburg voor dat er meer " vuil" op de weg ligt. Hierdoor is het lekrijden een groter risico!

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine