Biniam Girmay vijfde in Napels: “Iedereen keek naar Mathieu en mij”

zaterdag 14 mei 2022 om 18:09
Biniam Girmay vijfde in Napels: “Iedereen keek naar Mathieu en mij”

foto: Cor Vos

Biniam Girmay zorgde in de achtste etappe van de Giro d’Italia voor een nieuw mooi resultaat voor Intermarché-Wanty-Gobert. Na een dag in de lange ontsnapping kwam de jonge Eritrese renner als vijfde over de streep.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier!
Bestel nu jouw exemplaar

Girmay was tevreden met zijn optreden, vertelde hij na afloop van de achtste etappe rond Napels. “Het was ongelooflijk. Van de start tot de finish, de hele dag reden we voorop volgas. Een grote ronde als deze is crazy. Gisteren was het zwaar, maar vandaag was het nog veel zwaarder. Ik ben echter blij met hoe ik het heb gedaan.”

Uiteindelijk miste de Eritreeër echter de beslissende aanval, waaruit winnaar Thomas De Gendt voortkwam – ook al kwam hij in de slotfase samen met Mathieu van der Poel nog heel dichtbij. “Iedereen keek naar Mathieu en mij. Het was onmogelijk om zelf koers te maken. Het was zwaar, maar ik ben blij met mijn optreden vandaag.”

Ook in de strijd om de puntentrui deed Girmay goede zaken. Hij pakte onderweg 26 punten en liep daarmee fors in op leider Arnaud Démare. Zijn achterstand bedraagt op dit moment 27 punten. “Vandaag pakte ik wat punten, wat een goede uitgangspositie biedt voor de komende dagen. Er komen nog veel meer kansen aan, dus we gaan het zien.”

Dit artikel delen:

170 Reacties

Sean Kelly 14 mei 2022 om 18:11

Nee Biniam, iedereen keek naar Mathieu. Inclusief jijzelf.

Handige Harry 14 mei 2022 om 18:17

Als je constant in het wiel zit van degene waar iedereen naar kijkt dan kun je de illusie hebben dat ze ook naar jou kijken.

makkelijk 14 mei 2022 om 18:18

Ik heb toch zeker 2 maanden sympathie gehad voor die jongen

Deel Koeper 14 mei 2022 om 19:15

Je raakt je sympathie al kwijt na 1 koers?

Ik kan zoiets begrijpen indien er sprake is van een trend of een patroon, waardoor je kan stellen dat er sprake is van een ietwat negatieve mentaliteit, zoals bij Matthews of Colbrelli of vroeger Rebellin. Tegenwoordig worden ze blijkbaar al na de eerste inbreuk gelabeld. Zou natuurlijk niet de eerste keer zijn de voorbije maanden.

Melkzuur 14 mei 2022 om 19:21

Dan moet je voor de grap eens terugkijken naar de finale van Gent-Wevelgem 2020. Zeker doen.

EDIT: ik ben blijkbaar niet erg origineel met m'n reactie. Er zal dus wel iets van zijn.

Scrabslag 14 mei 2022 om 19:31

@Deel Koeper Ik denk dat het in deze ook gaat om het interview achteraf. Het is gewoon erg vreemd om te verkondigen dat iedereen naar jou en iemand anders aan het kijken was als je in de finale zo weinig kopwerk hebt gedaan.

Deel Koeper 14 mei 2022 om 19:38

@Scrabslag

Hij werd in de livechat tijdens de koers ook al met de grond gelijk gemaakt. Alsof hij voor de zoveelste keer dit seizoen aan het slepen was.

We kennen hem allemaal al jaren, Girmay de notoire plakker. Ze zouden hem Glue Girmay moeten noemen.

Scrabslag 14 mei 2022 om 18:23

Hij heeft dat mooi opgelost door de boel te vertragen als hij per ongeluk op kop kwam

Lennimator 14 mei 2022 om 18:39

Pijnlijk. LOL.

Guushovd 14 mei 2022 om 18:42

Girmay reed hier niet om te winnen, maar om niet van MvdP te verliezen. Je kan zeggen dat, dat gelukt is. Hopelijk maakt hij er geen gewoonte van.

Jacob Lohof 14 mei 2022 om 18:26

Die Martin heeft alles verziekt

Dark Noise 14 mei 2022 om 18:41

Omdat hij altijd op kop gereden heeft?

Scrabslag 14 mei 2022 om 18:44

Kan gebeuren dat je het niet bij kan benen in de afdaling. Bini had gewoon een fatsoenlijke beurt op kop moeten doen als beste of op 1 na beste sprinter.

Handige Harry 14 mei 2022 om 18:27

Die reactie van Matthieu op die tweet, geweldig.

Turtlehead 14 mei 2022 om 18:28

Matje zou eens de ballen moeten hebben om meteen na de finish de pers te woord te staan als het eens wat minder is afgelopen.

Roel Delnooz 14 mei 2022 om 18:38

Ik heb liever iemand die ballen heeft op de fiets en die erna teleurgesteld is dan iemand die in de race alleen maar lafjes in het wiel zit en na afloop onzin verkoopt.

de cauwer 14 mei 2022 om 18:43

Matje rijdt regelmatig op het wiel van Wout van Aert. Remember Gent-Wevelgem van 2020.
Is nu eenmaal het lot van de renner die het beste is.

Roel Delnooz 14 mei 2022 om 18:53

Het is prima om in cruciale fases op het wiel van je grote concurrent te rijden, dat had Biniam ook kunnen doen. Maar hij koos er vooral ook voor om helemaal niks bij te dragen in die groep in de hoop dat de anderen hem de hele dag vooruit zouden helpen. Niemand deed minder in die vlucht dan hij. En dat kun je van de echt grote renners bijna nooit zeggen, en zeker van VDP niet.

Het was ook nog eens heel dom, want hij was de enige die VDP kon verslaan in de sprint, als hij beetje had meegewerkt had hij kunnen winnen.

Handige Harry 14 mei 2022 om 19:33

Hij doet het regelmatig maar je moet terug naar 2020 voor een voorbeeld.

Beer 14 mei 2022 om 20:39

Wel vreemd om de racistische pleonasme-koning Handige Harry hier nog steeds te zien rondhangen. Geen moderatie dit weekend; @Wielerflits? Alles mag voortaan?

Handige Harry 14 mei 2022 om 20:46

Misschien moet je geen woorden gebruiken waarvan je de betekenis niet weet.

Beer 14 mei 2022 om 20:49

Ik begrijp het maar al te goed Harry; en we gaan het niet laten passeren. Groetjes uit België

Murcia 14 mei 2022 om 20:59

Wie zijn we? De enigen die bepalen of een reactie of een poster te ver gaat, (zag ik hier trouwens geen enkele aanleiding voor in de post van de Handige Harry) zijn de moderatoren en niet 1 of 2 Beren uit België. Laat de redactie gewoon haar werk doen en wordt geen NSBeer met al dat klikken over anderen.

Beer 14 mei 2022 om 21:15

Als iemand zo zwaar over de schreef gaat als onzen Harry eerder en de moderatoren grijpen niet in, mogen 'we' hen daar best even op attent maken. Zoals die keer dat jij mij te ver vond gaan over Groenewegen, Murcia, en je zo vriendelijk was om de moderatie even te helpen. Toen had je minder moeite met klikken. Hypootje?

Handige Harry 14 mei 2022 om 21:28

Ga maar lekker klagen bij de meester dan.
Vooruit druk maar op het knopje.
Hopelijk maakt de redactie er dan werk van, want telkens andere leden van van alles beschuldigingen zonder dat daar aanleiding toe is, zou flink aangepakt moeten worden.

Johnny7 14 mei 2022 om 18:33

“Iedereen keek naar Matje en ik zat aan zijn wiel geplakt”

Roel Delnooz 14 mei 2022 om 18:36

Wat een grap, hij heeft zichzelf de kans op de zege gekost. Hij dacht slim te zijn door alleen maar op het wiel van VDP te zitten en met afstand het minste te doen van dat groepje, maar als hij een beetje werk had gedaan ( en dat had nog steeds veel minder kunnen zijn dan VDP) had hij ervoor kunnen sprinten. In plaats daarvan koerste hij als een kleine renner zonder sprint, lafjes.

andre77 14 mei 2022 om 18:44

Hij was de snelste van de achtereenvolgende groep. Onbegrijpelijk dat hij dan niet een beetje meehelpt om de koplopers te pakken, wil deze jongen niet winnen?

Turtlehead 14 mei 2022 om 18:46

Grootste verrassing van de dag: Intermarche leidt het ploegenklassement…

Roel Delnooz 14 mei 2022 om 18:54

Denk dat ze liever de etappe hadden gewonnen

zacht 14 mei 2022 om 18:55

Wat een heerlijke renner, jong, sterk, en een gevoel voor humor.

Tonydepony 14 mei 2022 om 19:03

Mathieu krijgt wat hij zelf eens deed bij Wout Van Aert in Gent Wevelgem

evelineroos 14 mei 2022 om 19:05

Haha dat zit wel diep in België.

Klimkater 14 mei 2022 om 19:08

@Tonydepony Jullie hebben met Merckx al de beste renner ooit. Heeft in zijn eentje meer roze truien dan alle Nederlanders samen. Bijna het dubbele van alle Nederlanders samen zelfs. Gun een ander ook wat.

Tonydepony 14 mei 2022 om 20:14

Het zit me helemaal niet diep haha! Het is volgens mij gewoon een vergelijkbare situatie, ben wel een fan van Mathieu. waarom meteen zo polariseren?

kleomantre 14 mei 2022 om 20:26

Dat deed Mathieu hoofdzakelijk in de finale, onderweg zelf behoorlijk actief. Maar goed selectief kijken is niet vreemd bij enkele volgers.

Pietspeed 15 mei 2022 om 00:07

Dat kun je in sinds hun jeugd durende rivaliteit context plaatsen. Dit is een ander, op zich logisch verhaal. Alleen die tweet van bini is buiten de realiteit.

Barry Batsbak 14 mei 2022 om 19:09

Hahahaha, nee.

Koers 14 mei 2022 om 19:23

Ik denk dat velen hadden gehoopt dat Girmay ook het aanvallende type was, en daarnaast niet blij zijn dat hij niet meereed. Maar dat is koers. Vdp is een maatje groter en dan hopen anderen toch altijd dat hij het werk doet om zelf te sparen danwel hem af te matten. Tuurlijk hopen we dan dat ze er in de laatste km’s nog bij komen en had Girmay (of de anderen) mee geholpen was dat vast gebeurd, maar die houden rekening met factor vdp, en gokken vergeefs op een andere situatie.

Laat vdp maar voor straf die trui afpakken.

Melkzuur 14 mei 2022 om 19:37

Die keer dat hij als junior won van Evenepoel, is hij meer dan 30 kilometer niet uit het wiel geweest. Behalve de laatste 100 meter dan. Het kan dus nog erger. :-)

Turtlehead 14 mei 2022 om 19:44

Daar moet je mee oppassen. Dan loopt het soms slecht met je af…

Kopinkas 14 mei 2022 om 23:59

@Turtlehead
De vloek van Evenepoel, zoals de mysterieuze vloek van de Grote Pyramide?
Colbrelli werd erdoor getroffen, maar met een vertragingsmechanisme, want hij kon eerst nog wel Roubaix winnen.
Zoiets bedoel je?

Pietspeed 15 mei 2022 om 00:04

Van der Poel trekt zijn eigen lijn.

Romāns Vainšteins 14 mei 2022 om 19:47

Grimay heeft het volste recht om in het wiel van MvdP geparkeerd proberen deze koers te winnen. Ook op wat waarheid verdraaiende interviews achteraf staan geen straffen voor zover ik weet.

Handige Harry 14 mei 2022 om 20:20

Natuurlijk mag dat, echter mag iedereen daar ook wat van vinden.

Michelangelo 14 mei 2022 om 19:57

Les gekregen vandaag. Namelijk dat als
Je wilt winnen en de paarse trui wilt, je ook je eigen bord moet durven leeg eten.

Benieuwd in hoeverre hij werd gestuurd vanuit de volgwagen en in hoeverre hij zelf zijn koerswijze heeft bepaald.

Hij is nog jong, heeft nog weinig gewonnen. Ik neem hem deze koerswijze niet kwalijk. Zeker als hij zijn lessen hieruit trekt

Pietspeed 15 mei 2022 om 00:02

Bini mag dan wel jong(er) zijn; lijkt wel een slimme gast die inmiddels weet hoe hij zichzelf kan verkopen.

Cochise 14 mei 2022 om 20:04

Mvdp is de grootste (en misschien wel enige) echte ster in deze Giro. Redelijk logisch dat hij geviseerd wordt. Het moet ook frustrerend zijn om te merken dat het dan niet makkelijk is om de overwinningen aan mekaar te rijgen. Hij botst hier toch wat op de limieten van z’n ploeg. Niet sterk genoeg om er alle sprinters uit te rijden als het peloton samenblijft, niet collectief sterk genoeg om meerdere pionnen in de vlucht te hebben. Want zo’n vlucht is natuurlijk niet zomaar een ticketje kopen, je ziet duidelijk hoe z’n ploeg er op gefixeerd is om Vdp in de vlucht te krijgen en de rest moet zich daarvoor opofferen. Andere ploegen hebben de luxe om bij elke poging een andere sterke man mee te sturen.

Uiteindelijk kan je niet zeggen dat hij er heel slecht of gefrustreerd mee omgaat. Op deze smiley na heb ik nog geen zure reacties van hem gelezen (al doen de fans dat wel graag in z’n plaats).

Murcia 14 mei 2022 om 20:13

De ploeg om hem heen is ook belachelijk slecht, Riesebeek rijdt mijns inziens een klasse minder dan vorig jaar, Jacub was een DNF die je kon noteren voor dit spektakel begon en met Krieger, Bayer en Leysen zit je je toch af te vragen of men daar niet wat gaat opruimen in de categorie renners zonder verhaal. Oldani heeft zich keurig laten zien bij de Etna maar heeft dezelfde kwaliteiten als renner die Matthieu alleen een factor 50 keer meer heeft. Alleen Dries kan iets meer, heeft zich vandaag de blubber gewerkt vroeg om mee te zitten en mist de slag. Dan heb je als ploeg hier een absolute wereldster maar is de keerzijde dat die als Alpha een te groot verschil heeft met de rest van zijn kudde.

kleomantre 14 mei 2022 om 21:14

Cochise misschien wat teveel eer voor VdP. Carapaz is geen kleine jongen, Valverde heeft een staat van dienst om u tegen te zeggen en is nog competitief ook. Nibali straalt niet meer maar is toch ook een ster. En dan is Cav er ook nog bij.

Beer 14 mei 2022 om 21:00

Wat een gehuil van die VDP-fans vandaag seg omdat er vandaag eens eentje op z’n wiel rijdt. Ze kunnen hem niet elke keer op een plateau naar de overwinning dragen zoals bv. in de afgelopen DDV. En dat Matje, wanneer hij slechte benen heeft, steeds het zelfde doet bij van Aert hebben ze blijkbaar ook niet gezien. Anyway; poepeklets van Girmay dus.

Westland95 14 mei 2022 om 21:11

Jij hebt een andere koers zitten kijken tijdens DDV? Op een plateau naar de finish gedragen, wat een grap.

Romāns Vainšteins 14 mei 2022 om 21:11

Maar opnieuw hey. Die Girmay doet maar weer mee alsof het totaal geen moeite kost, wielrennen op het hoogste niveau. Echt een waanzinnige aanleg heeft hij.

meqadon 14 mei 2022 om 22:07

@ Beer + 1

TheBigShow 14 mei 2022 om 23:47

Haha beer. Zo kennen we je weer.

In DdV hebben ze hem echt niet naar de streep gereden. Daar heeft heeft hij zelf 3 grote gaten dichtgereden. Benootje heeft ook maar 100m overgenomen nadat VdP kwam aansluiten.

Maar blijf maar lekker teren op Gent- Wevelgem… omdat ie een keer een gat heeft gedicht op van Aert.

Ik zie ook niet in wat er mis is met de reactie van Matje. Girmay heeft de hele dag geprofiteerd en tweet of hij op hetzelfde niveau zit hahahahah. Die emoji is treffend

Maar ja een getergde Van der Poel telt voor twee, dus je gaat nog een zware Giro tegmoet…

Alfons Haavers 14 mei 2022 om 23:53

Oei een vdP die voor 2 telt, zeker niet meer meerijden dan!

Pietspeed 14 mei 2022 om 23:59

Beertje, het gaat hier over de tweet van bini. Je maakt er een heel verhaal van. Jij weet ook wel dat die tweet buiten de realiteit is.

Beer 15 mei 2022 om 08:21

TheBigShow met z’n VDP-bril, ze blijven verbazen. DDV was het schoolvoorbeeld van hoe je VDP een zege kado doet; met dank aan meesterknechten Kung en Benoot die het werk amper overlieten aan de sterkste finisher in de kopgroep. Dat VDP verder ook wel eens een gaatje dicht reed, verandert daar verder weinig aan.

En dan gaan we San Matje z’n eigen negatieve koersgedrag weer minimaliseren? In die GW liep het de spuigaten uit. Dat was WVA in het verlies rijden. En het was niet de enige keer. Vanaf dat het wat minder loopt, is het achterwiel van van Aert blijkbaar the place to be voor El Sympatico. E3 2021, WK 2021, PR 2022…

TheBigShow 15 mei 2022 om 09:50

Beer. Je spreekt wartaal, maar dat is niks nieuws. Zoals ik zei heeft Van der Poel 3x zelf een gat moeten dichten en reed ie zelf naar Benoot toe. Benoot heeft toen voor de vorm nog 100m op kop gereden en VdP de laatste km zelf helemaal op kop… Maar ja tuurlijk, hij is naar de streep gebracht. Ach, waarschijnlijk lig je er nog wakker van dat Küng ook wat gaten heeft dichtgereden waardoor van der Poel kon winnen.

Maar veel plezier met je nieuwe bijnaampje voor Van der Poel

Zegt genoeg over jou…

En dat je al naar de E3 moet grijpen hahahahaha. Man man man. Hij reed daar zelfs op kop samen met van Aert terwijl hij een ploegmaat vooruit had. Anders had van Aert met 3 man in zijn wiel dat gat moeten dichten. Asjemenou

Beer 15 mei 2022 om 10:16

Ik ben overduidelijk BigShow. In DDV zag je op 50 km van de finish al dat ze VDP naar ee finish gingen brengen. Benoot en Kung hebben de meeste gaten dicht gereden; met VDP in het wiel. Zo klop je hem niet. En kom dan ook niet huilen als zo'n nieuwe jonge gast als Girmay het eens anders aanpakt.

E3 ook weer met je brilletje gekeken? Paterberg, Kwaremont en Trieu kamperen in het wiel van van Aert om hem d0an op de Tiegem te lossen. Ja, groots!

TheBigShow 15 mei 2022 om 10:28

Maar wat is nou het probleem? Een emoji??

Van Aert was na Gent-Wevelgem toch ook verbolgen. Was hij toen ook een slechte verliezer? En je heb je daar ook tientallen reacties aan gewijd?

Beer 15 mei 2022 om 10:42

Situatie is toch totaal niet vergelijkbaar? Van Aert wordt in die GW volledig geneutraliseerd door VDP op vlakke wegen in een klassieker. En hij reageert open en bloot en eerlijk voor de camera. Niet met een spottende smiley.

S. Morgenstern 15 mei 2022 om 10:57

Die renners zelf zitten heel even met dit soort acties en koersen vervolgens weer even hard samen verder als de belangen weer gelijk zijn. Die misbruiken momentopnames niet. Blijft opvallend dat hun diehard supporters zoveel moeite hebben op dezelfde gezonde manier met dit soort dingen om te gaan.

Beer 15 mei 2022 om 11:01

Dat is maar een aanname wat je schrijft morgenstern. Even goed pikt dat gedoe en speelt het later in een wedstrijd kei hard weer op. Zeker als er, zoals in dit geval, een duidelijk patroon kan vastgesteld worden.

S. Morgenstern 15 mei 2022 om 11:04

Van Aert en Van der Poel koersen juist graag met elkaar. Werken ook nagenoeg altijd meer dan goed samen.

Beer 15 mei 2022 om 11:25

En ook dat is maar een aanname. Ik kan me moeilijk voorstellen dat van Aert graag koerst met VDP als die zijn wiel weer eens viseert.

S. Morgenstern 15 mei 2022 om 11:43

Van Aert is daar zelf vrij duidelijk over altijd. Daarnaast is het ook gewoon goed te zien wanneer ze samen komen te zitten in een koers. Die twee blijven niet hangen bij enkele specifieke situaties. Blijft zonde dat hun ‘supporters’ wel zo blijven hangen in hun gejank.

Beer 15 mei 2022 om 11:57

Van Aert is daar vooral duidelijk over wanneer het goed loopt tussen hen in de koers. Na GW ’20 was hij ook eens duidelijk toen het mis liep. Sindsdien vermoed ik dat hij op z’n tong bijt.

S. Morgenstern 15 mei 2022 om 12:07

Het is inderdaad duidelijk dat jij dat soort dingen moeilijk los kunt laten..

Michelangelo 14 mei 2022 om 21:25

Als je de koers vandaag gezien hebt werd er door meerdere renners gereden obv angst om te verliezen en niet met de wil om te winnen. Ze willen een goed samenwerkende kopgroep terughalen maar ze willen er geen moeite voor doen. Enkel oog voor het bordje van de ander maar te bang om ook aan het eigen bord te beginnen.

Ik vraag me af of dit wordt ingegeven vanuit de auto’s….

Handige Harry 14 mei 2022 om 21:31

Er zit ook totaal geen logica achter want als je niet vooraan zit, kun je sowieso niet winnen.
Ik weet niet of er onderzoek naar gedaan is maar ik verwacht dat de tactiek van het bord leegeten van een ander zelden succes oplevert in situaties zoals vandaag.
Want je komt gewoon niet in de gelegenheid om te winnen.

Cochise 14 mei 2022 om 22:16

Typische reflex (en ook een logische reflex) als je vanuit het standpunt van de geviseerde topper kijkt. Als Belg dacht je op het WK in Imola ook: waarom helpen ze Van Aert niet wat meer, als ze Flipje niet mee terughalen winnen ze sowieso niet. Maar de alternatieve visie is minstens even logisch: waarom zouden we Van Aert moeten terugbrengen zodat hij kan winnen?

Michelangelo 14 mei 2022 om 22:28

Cochise, obv de sprints deze giro hoeft girmay niet onder te doen voor mathieu. Zeker niet op een vlakke aankomst als deze.

En hij had meer te winnen. Paars, eerste ritzege voor zichzelf en zijn land. En heeft dus ook meer verloren.

Voor schmidt, poels of martin was het een ander verhaal, die zijn niet zo snel aan de meet.

Alfons Haavers 14 mei 2022 om 22:31

Ik vond Tokio op dat vlak erger dan Imola. Al die grote coureurs met naam & faam die in een rijtje in het wiel gingen hangen van WvA. Dat was bijna slapstick. Maar goed, een Olympische medaille is ook wat waard.

Durven gokken noemen ze dat zeker? Wel meewerken en dan verliezen van de topfavoriet = de ander in een zetel naar de overwinning brengen. Koers, quoi.

Cochise 14 mei 2022 om 22:39

Ik denk dat Bini meer schrik had van een poef op dat laatste klimmetje dan van de sprint. Op die klim vond ik vooral Martin het meeste kopwerk doen en eens ze beneden waren reden Bini en Vdp toch kop over kop?
Ik wil ook maar zeggen dat ik geen ploegleider zou nodig hebben om in deze rit te denken: wil je winnen, zorg dan dat je het wiel van Vdp kan houden.

Romāns Vainšteins 14 mei 2022 om 22:40

Het is gewoon een klassiek ethisch coureursdilemma, Girmay lijkt er alvast besluitvaardiger in te staan dan dat sommige fans het begrijpen kunnen.

Handige Harry 14 mei 2022 om 22:47

In Tokio was het toch logisch dat niemand behalve Pogacar met van Aert meereed, want je rijdt niet naar de streep met iemand waartegen je geen kans maakt.
Dat was vandaag gewoon anders want Girmay is ook gewoon heel snel, die had dus een goede kans op de zege.
Dan heeft slepen en vervolgens de sprint winnen voor plek vijf, weinig zin.

TheBigShow 15 mei 2022 om 09:58

Ja Romans. Girmay was zo besluitvaardig dat ie een mogelijke ritzege heeft laten liggen. Hopelijk gaat ie vooral zo door

Beer 15 mei 2022 om 10:18

Beter zo dan de lead-out van VDP doen; wat de fanboys hier blijkbaar zouden willen zien.

TheBigShow 15 mei 2022 om 11:28

Ja want er zit niks tussenin natuurlijk

Beer 15 mei 2022 om 11:33

Tuurlijk wel, maar die tussenin lees ik niet in jouw comments.

TheBigShow 15 mei 2022 om 11:53

Haha wat is dit dan

Luc La 14 mei 2022 om 21:46

Matje niet goed genoeg. Bergop kon hij er alleen geen secondes afkrijgen bij de gent. Schmidt was bij momenten sterkste bergop in achtervolging.

Matje maakt nu mee wat em zelf al eens doet bij Wout.

Bij verlies of bij het rijden op zijn wiel maar een kleine mijnheer eigenlijk. Men gaat niet eeuwige blijven meerijden tot aan de streep met hem

Jooop 14 mei 2022 om 21:59

Heel klein. Als je een grote meneer bent kom je natuurlijk ook hier alleen reageren om te anti-supporteren.

Gebruikersnaam 14 mei 2022 om 22:07

Elke vorm van kritiek op zijn heiligheid Mattheus wordt weggewuifd als anti-supporteren?

Weinig mis met de tweet of de bijhorende mening, maar van der Poel is gewoon heel vaak niet beschikbaar voor interviews na een tegenvaller of teleurstelling. Op dat vlak kan je hem moeilijk groots in het verlies noemen.

Jooop 14 mei 2022 om 22:20

VDP is voor mij zeker geen heilige, gelukkig maar want daar is weinig lol aan te beleven. Kritiek is dan ook prima. Alleen maar negatief reageren op VDP zonder ook maar ergens op de rest van de koers te reageren komt wel aardig in de buurt van antisupporteren zou ik zeggen. Past bij een aantal in een patroon. Wel lachwekkend om dan te zeggen dat VDP een kleine meneer is.

Reacties na de koers aan de pers boeien me weinig, net als wel of niet rollen over de grond. Voor de koers vind ik het een aanwinst als VDP erbij is.

TheBigShow 15 mei 2022 om 00:29

Ik hou van slechte verliezers. Dat is tenminste echt

Beer 15 mei 2022 om 08:27

Ik hou van verliezers die respect hebben voor hun tegenstanders. Mensen die ondanks hun persoonlijke ontgoocheling toch de waardigheid hebben om de winnaar, die er ook ontzettend hard voor gewerkt en gestreden heeft, oprecht te feliciteren. Het maakt de voldoening en gelukzaligheid bij die winnaar enkel groter.

TheBigShow 15 mei 2022 om 10:12

Maar van der Poel is vaak ook sportief in zijn verlies. Zoals met Asgreen in 2021. Alleen als je de hele tijd loopt te kloten in zijn wiel… daar heeft hij blijkbaar wat meer moeite mee

Maar jij gaat een emoji nou weer gebruiken als voer voor de komende tijd

Beer 15 mei 2022 om 10:23

Ik heb in deze topic al voorbeelden genoeg gegeven van situaties waarin VDP slecht omging met zijn verlies. Dat het hem een keertje wel lukt om sportief te reageren verandert daar weinig aan.

TheBigShow 15 mei 2022 om 11:24

Oh dat ie de pers weleens vermijdt… Nou nou wat erg.

En altijd kom je terug op die dopingbeschuldigingen waar niks van waar is. Tenminste, dat Matje die beschuldigingen zou hebben geuit.

Er zijn trouwens ook genoeg voorbeelden dat hij de winnaar wel feliciteert. Zoals Asgreen, Flipje, Mohoric, Pogacar etc… Zelfs van Aert

Beer 15 mei 2022 om 11:30

Ja, oe-aa, nounou, wat erg.

En die dopingbeschuldigingen/insinuaties zijn idd de grootste schande van heel het verhaal. In Bieles heeft hij ze zelf geuit, in Valkenburg had hij zijn vader moeten terugfluiten of zich van diens uitspraken distantiëren. Walgelijk en ongezien gedrag. Nooit begrepen dat hij hier zo makkelijk mee is weg gekomen. Meteen ook de reden dat ik hier steeds op blijf terug komen. Fantastisch sterke en indrukwekkende renner op de fiets. Maar voor zo iemand zie je mij niet juichen.

TheBigShow 15 mei 2022 om 11:41

In Bieles heeft hij ze zelf geuit? Kom eens met een quote dan.

Hij klaagde daar vooral over zijn 4 of 5 lekke banden… En hij zei dat van Aert een goede wereldkampioen was

Beer 15 mei 2022 om 11:55

Transparant dopingformuliertje. De boodschap was duidelijk.

Waar en wanneer zei hij toen dat van Aert een ´goede´ wereldkampioen was?

TheBigShow 15 mei 2022 om 12:01

Mijn god, als je daar een een dopingbeschuldiging in ziet…

Dat zei hij vlak na de afloop, rillend van de kou en met traantjes in zijn ogen

Beer 15 mei 2022 om 16:11

Rillend van de kou? Paar dagen voor de wedstrijd ja. En eigenlijk zag iedereen daar wel een dopinginsinuatie in, behalve jij blijkbaar. Hoe ver kan je met je struisvogelkop in de grond zitten?

Barry Batsbak 15 mei 2022 om 16:52

Beer vergeet voor het gemak weer even te vermelden dat het openbaar maken van zijn testresultaat een reactie was op Kevin Pauwels die dat als eerste deed. Ja Pauwels ja, uit het Belgische kamp. Gek genoeg zie ik Beer nergens vermelden dat Pauwels probeerde Van Aert aan de schandpaal te nagelen. Er wordt hier weer gemeten volgens het bekende 2-matenstelsel waar Beer zo graag mee meet zodra het hem uitkomt. Er is geen quote te vinden waar Mathieu iemand van dopinggebruik heeft beschuldigd dus gebruikt Beer weer zijn eigen interpretaties als vaststaande feiten. Best treurig, maar niet verrassend.

Beer 15 mei 2022 om 17:06

Ik vergeet helemaal niks; het doet gewoon niet ter zake. Wie is Kevin Pauwels op de weg? Hoe lang is hij al met pensioen? Ga je je nu echt als VDP(fan) zijnde verstoppen achter de frêle schouders van de Kevain want 'hij was eerst'? Niet alleen laf, maar ook naast de kwestie.

Verder gaar het helemaal niet om eigen interpretaties als vaststaande feiten. De eigen, goedpratende interpretaties komen hier van diehard VDP-supporters. Het spijt me jongens, maar hij heeft echt zijn transparante formuliertje gedeeld. En zijn intenties waren overduidelijk. Wat een schandalig gedrag voor zo'n toprenner.

Barry Batsbak 15 mei 2022 om 17:39

Hoe lang is hij met pensioen? Dat doet niet terzake. Dat Kevin Pauwels begón doet er echter weldegelijk toe. Van der Poel heeft dus alleen geantwoord op provocaties afkomstig vanuit het Belgische kamp. Uiteraard niet hoe jij het interpreteert maar je wentelt je toch graag in je eigen waarheden dus soit.

Dat je hier na een lachwekkende situatie tussen Girmay en Van der Poel al 2 dagen onafgebroken je gif loopt te spuwen zegt werkelijk alles over je. Nou, veel plezier ermee en geef jezelf nog even een sticker of een schouderklopje ofzo. Hahaha, ongelooflijk treurig.

Beer 15 mei 2022 om 17:47

Nu gaan we het nog draaien dat VDP geprovoceerd werd? Over ongelooflijk treurig gesproken. Om niet te zeggen leugenachtig. Facts effe straight krijgen Batsbak. Zo zijn we ook nog maar een dag bezig. Maar 2 klinkt natuurlijk straffen om wat stemming te maken en de aandacht af te leiden.

Barry Batsbak 15 mei 2022 om 18:09

Ik zeg niet dat Van der Poel geprovoceerd werd. Ik zeg alleen dat de eerste provocatie met een dopingtestresultaat uit het Belgische kamp afkomstig was (feit; daar hou je toch zo van?). Vanwege “transparantie“. Van der Poel heeft daarop geantwoord met zijn eigen testresultaat (feit). Vanwege transparantie terug. Hoe dit een “dopingbeschuldiging” is van Van der Poel aan het adres van Van Aert zoals jij hierbij hoog en bij laag blijft volhouden is mij werkelijk een raadsel. Je begrijpt zelf niet dat dat kolder is? Wauw.

Beer 15 mei 2022 om 18:28

De kolder zit ‘em bij jou. Mettepenningen gooit een visie uit en VDP hapt meteen. Zuivere provocatie en insinuatie. Ongezien en schandalig. Wees maar zeker dat het ooit nog eens in zijn gezicht ontploft.

Barry Batsbak 15 mei 2022 om 19:30

Die krijgt Mettepenningen inderdaad nog wel een keer terug ja.

Deel Koeper 15 mei 2022 om 19:44

Had toch weinig met dopinginsinuaties te maken?

Gewoon wat goedkoop om te tonen dat je zonder TUE rijdt wanneer een opponent knie-problemen heeft en jij zelf blessurevrij bent. Beetje een non-statement, zoiets openbaar maken heeft alleen waarde als je zelf ook ergens mee sukkelt.

TheBigShow 16 mei 2022 om 10:29

Hahahaha Beer

Wat ben je toch ook ongelooflijk…

Paar dagen voor de wedstrijd…. man man man. Het wedstrijdverloop werd besproken en hij noemde de 4 of 5 lekken banden… En dat van Aert een goed kampioen was. Hoe kan je dit nou ter discussie brengen? Echt….. Dit heb ik ook reeds vermeld hier. Dan kan je toch niet anders tot de conclusie komen dat dit vlak na de wedstrijd was. Maar, blijkbaar hebben beren daar moeite mee. Heb ik wel vaker gezien hier…

En blijf jij er maar insinuaties inzien. Het was niet eens een dopingformulier en zoals Barry aangeeft; het was een reactie op Pauwels.
Maar misschien weet jij meer, of heb je zelf je bedenkingen en wil je daarom niet loslaten

Beer 16 mei 2022 om 11:20

Beste Bigshow, leuk dat je hier wat lacherig komt doen, maar blijkbaar begrijp je nog steeds niet waar het overgaat. VDP uitte zijn dopinginsinuaties aan het adres van van Aert enkele dagen voor het WK in Bieles. Een artikeltje over het onderwerp; er zijn er vast nog meer te vinden:
https://wielerrevue.nl/artikel/71082/van-der-poel-pauwels-controle-online

Het was hun manier om van Aert onder druk te zetten om ook zijn formulier te delen, waarmee ze wilden insinueren dat van Aert een TUE nodig had voor zijn knie. Gedoogd cortisone-gebruik dus, waar die tijd veel over te doen was.

Deze actie ging gepaard met een aantal hypo's avant la lettre:
Mettepenningen: "Transparantie is de toekomst van het wielrennen en het veldrijden"
Van Der Poel: "Groot gelijk, sta ik volledig achter! #transparantie"
van den Bosch: ""Schitterende actie, renners effenen het pad en maken hun sport weer helemaal geloofwaardig."

Nou; we hebben sindsdien nog veel van die transparante formuliertjes zien verschijnen…

Nu kan je wel beweren dat dit geen dopingbeschuldiging of insinuatie is, omdat ze het onrechtstreeks doen, zonder een naam te noemen of omdat het om een TUE gaat, wat het gebruik zou toestaan. Maar ik denk niet dat we daar flauw over hoeven te doen. De eigenlijke boodschap vanuit het kamp Mettepenningen en het kamp VDP is klaar en duidelijk. Mocht van Aert wereldkampioen worden, dan zou het natuurlijk niet eerlijk en verdiend zijn, maar omdat hij een TUE had om producten te gebruiken.

Nu kan je je ook wel gaan verschuilen achter Kevin Pauwels, maar nogmaals, wat doet dat er toe? Pauwels is al even geen renner meer en was op de weg geen concurrent voor van Aert en VDP. Zelfs in het veld kwam hij er amper aan te pas. De eeuwige battle WVA-VDP; daar gaat het hier om. En het mag duidelijk zijn dat VDP (vader en zoon) zowel in Bieles als in Valkenburg serieuze slagen onder de gordel hebben uitgedeeld.

Je rechtstreekse concurrent van dopinggebruik beschuldigen zonder bewijzen; nogmaals voor mij is het ongezien, not done en compleet walgelijk. Net zoals ik nooit zal begrijpen dat VDP hier zo gemakkelijk mee weg gekomen is en een deel van pers en publiek hem nog steeds als de sportieve sympatico blijven opvoeren.

Zoveel jaren later toont een onbeduidende tweet aan het adres van Girmay voor de zoveelste keer aan dat het met het respect van VDP voor zijn concurrenten niet helemaal snor zit.

TheBigShow 16 mei 2022 om 12:41

Ik had het over het interview na de wedstrijd Beer…

Je vroeg toch wanneer van der Poel dat over van Aert had gezegd… Nou, vlak na de wedstrijd. Daar gaf ik antwoord op.

En nogmaals. Dat is toch geen dopingbeschuldiging. Het zou sws niet eens illegaal zijn. Weet jij het verschil niet ofzo? En mss had van Aert maar gewoon open moeten zijn. Dan was je van het ‘gezeik’ af
En waarom doet Pauwels er niet toe… Hij is ermee begonnen. Dat hij wel of niet relevant meer was als wielrenner is dan…. irrelevant. Of zie je er een complot in? En ook de andere Belgen zijn tegen van Aert. Haha je ziet spoken Beertje.

En hoe ongesteld je nu ook weer reageert over zijn reactie op twitter. Dat vind ik inderdaad lachwekkend

Maar alle overwinningen van van der Poel smaken net even zoeter als ik weet dat jij op dat moment schuimbekkend naar de tv zit te kijken

TheBigShow 16 mei 2022 om 12:47

Van Aert heeft trouwens de tweet van Mathieu geliket… Het lijkt erop dat hij minder problemen het met van der Poel dan jij…

Hij had trouwens ook wat negatieve tweets over Evenepoel geliket. Was dat wel sportief dan? Of het terecht was of niet, laat ik terzijde

Beer 16 mei 2022 om 12:54

Sorry BigS; maar je bent echt een struisvogeltje. Het ging hier over dopingbeschuldigingen/insinuaties. Niet over een interviewtje na de wedstrijd waar jij dan plots over begint.

En ook wat betreft die hypo-transparantie steek je je hoofd graag vrolijk in de grond. Je goed recht, maar ik doe dat dus niet.

Verder kom je blijkbaar niet verder dan wat ‘haha’ en spot. Vrij kinderachtig allemaal, maar dat blijkt meer en meer jouw stijl hier te zijn. Best jammer.

TheBigShow 16 mei 2022 om 13:15

Dat is omdat jij dat gewoon opwekt. Wat de van der Poel’s betreft zie jij overal spoken. Je blijft bij dezelfde dingen hangen; elke keer als Mathieu(of Adrie) iets verkeerd doet in jouw ogen, moeten we daar dagenlang hersenspinsels van jou over lezen op wielerflits. Maar als van Aert iets vergelijkbaars doet dan ben je opeens zelf de ‘struisvogel’

En hoezo ik begin opeens ergens anders over? Jij vroeg naar wanneer dat interview plaatsvond… Jij zei dat hij IN Bieles de insinuaties had GEUIT. Nou bleek dus dat je het weer over dat formuliertje had… Welke helemaal niet over DOPING ging

Beer 16 mei 2022 om 13:37

Ok Bigshow; speciaal voor jou! En nu wel alles lezen en een volwassen reactie graag! Thanx!

->
Beste Bigshow, leuk dat je hier wat lacherig komt doen, maar blijkbaar begrijp je nog steeds niet waar het overgaat. VDP uitte zijn dopinginsinuaties aan het adres van van Aert enkele dagen voor het WK in Bieles. Een artikeltje over het onderwerp; er zijn er vast nog meer te vinden:
https://wielerrevue.nl/artikel/71082/van-der-poel-pauwels-controle-online

Het was hun manier om van Aert onder druk te zetten om ook zijn formulier te delen, waarmee ze wilden insinueren dat van Aert een TUE nodig had voor zijn knie. Gedoogd cortisone-gebruik dus, waar die tijd veel over te doen was.

Deze actie ging gepaard met een aantal hypo’s avant la lettre:
Mettepenningen: “Transparantie is de toekomst van het wielrennen en het veldrijden”
Van Der Poel: “Groot gelijk, sta ik volledig achter! #transparantie”
van den Bosch: “”Schitterende actie, renners effenen het pad en maken hun sport weer helemaal geloofwaardig.”

Nou; we hebben sindsdien nog veel van die transparante formuliertjes zien verschijnen…

Nu kan je wel beweren dat dit geen dopingbeschuldiging of insinuatie is, omdat ze het onrechtstreeks doen, zonder een naam te noemen of omdat het om een TUE gaat, wat het gebruik zou toestaan. Maar ik denk niet dat we daar flauw over hoeven te doen. De eigenlijke boodschap vanuit het kamp Mettepenningen en het kamp VDP is klaar en duidelijk. Mocht van Aert wereldkampioen worden, dan zou het natuurlijk niet eerlijk en verdiend zijn, maar omdat hij een TUE had om producten te gebruiken.

Nu kan je je ook wel gaan verschuilen achter Kevin Pauwels, maar nogmaals, wat doet dat er toe? Pauwels is al even geen renner meer en was op de weg geen concurrent voor van Aert en VDP. Zelfs in het veld kwam hij er amper aan te pas. De eeuwige battle WVA-VDP; daar gaat het hier om. En het mag duidelijk zijn dat VDP (vader en zoon) zowel in Bieles als in Valkenburg serieuze slagen onder de gordel hebben uitgedeeld.

Je rechtstreekse concurrent van dopinggebruik beschuldigen zonder bewijzen; nogmaals voor mij is het ongezien, not done en compleet walgelijk. Net zoals ik nooit zal begrijpen dat VDP hier zo gemakkelijk mee weg gekomen is en een deel van pers en publiek hem nog steeds als de sportieve sympatico blijven opvoeren.

Zoveel jaren later toont een onbeduidende tweet aan het adres van Girmay voor de zoveelste keer aan dat het met het respect van VDP voor zijn concurrenten niet helemaal snor zit.

TheBigShow 16 mei 2022 om 13:46

Ik ben er eigenlijk wel klaar mee. Je komt steeds met dezelfde bullshit aanzetten. Je verhaaltje is hier al 5 keer ontkracht en telkens kom je er weer op terug met datzelfde badinerende toontje. En alle focus op Mathieu. Want hij is de enige die stoute dingen doet en Wout is heilig.

Maar prima hoor. Blijf maar lekker in je haat hangen en 5 jaar lang deze onzin oprakelen. En nu weer een lachende emoji! Hoe lang kan je daar nog op ‘teren’. 3 jaar moet toch wel lukken?

Beer 16 mei 2022 om 14:01

Ik ben er niet klaar mee. Het is immers geen bullshit en er wordt ook helemaal niets ontkracht. Je ziet er gewoon geen graten in omdat VDP je held is. Maar Matje is inderdaad wel de stoute. Of heeft van Aert ooit al dopinggebruik bij hem geïnsinueerd? Oprakelen gaan we in elk geval zeker blijven doen. Laat ons zeggen tot het tijdstip dat El Sympatico eindelijk zijn excuses aanbiedt voor zijn wangedrag.

evelineroos 16 mei 2022 om 14:13

Beetje zinloos dit hè.

TheBigShow 16 mei 2022 om 14:24

Nee, dat merk ik Beer…

Murcia 16 mei 2022 om 14:26

@Eveline
Is het ook, maar voor een anti-supporter als Beer is elk artikel over die verschrikkelijke Matthieu en zijn familie aanleiding om door te jengelen als een klein kind. Het vermeende onrecht is dan te groot en moet door pak hem beet een 40 tal reacties hier alleen al bestreden worden. En let wel, om slechts een emoji. Soms schiet hij door zoals bij zijn Dylan is een moordenaar tirade en dan grijpt de moderator gelukkig in en voor de rest is het een herhaling van zetten en 1 van de constante dingen waar dit forum op terug kan vallen.

Beer 16 mei 2022 om 14:42

Ah Murcia, je kan het weer wel doodslaan met de term ‘anti-supporter’, maar ik geef wel duidelijk aan waar m’n probleem zit. Je kan ook weer een schampschot afvuren over die emoji; maar dat is uiteindelijk ook niet waar deze draad om draait. Daarin is die emoji enkel maar een bevestiging van het gedrag van VDP richting zijn collega’s.
En je kan ook weer die leugen posten dat ik Groenewegen een moordenaar noemde, maar ook dat leidt nergens toe. Enkel wat off topic gewauwel in je doorgeslagen politiek correctheid met als enige doel negatief over mij te kunnen schrijven. De man spelen noemen ze dat hier. Maw; hele lege post die je hier weer neerpent.

Murcia 16 mei 2022 om 14:55

Nee hoor Beer, wanneer jij over de schreef gaat zoals bij Groenewegen komt er van mij en anderen een reactie. De moderatoren hebben jouw lasterlijke posts toen niet voor niks verwijderd. Jij hebt een enorme hekel aan Matthieu en zijn familie, dat ontkennen heeft geen zin en je verwijt anderen gedrag dat je zelf telkenmale weer vertoont. Daardoor ontsporen simpele nieuwsberichten als deze altijd weer. Wat mij betreft zetten de moderatoren ook deze op slot maar ik ga daar gelukkig niet over. Wel ga ik over mijn eigen bijdrages en hierbij laat ik het.

Romāns Vainšteins 16 mei 2022 om 14:59

‘Hij had trouwens ook wat negatieve tweets over Evenepoel geliket’

Wie likete dat? Had WvA of MvdP dat geliket? En wat was precies de gelikte tweet, die van Facebook??

TheBigShow 16 mei 2022 om 15:04

Volgens mij wel duidelijk wie dat was meneer Vainsteins

Romāns Vainšteins 16 mei 2022 om 15:42

Voor mij niet, likes op tweets ontgaan mij veelal. Dus wie van de 2 had het lef om iets negatiefs op REVKET te (dis)liken/(re)tweeten?? WvA of MvdP?

TheBigShow 16 mei 2022 om 15:55

Het was WvA na het gedoe op het WK. Onder meer een tweet van Zonneveld(die jij altijd relnicht o.i.d. noemt)

Pietspeed 14 mei 2022 om 21:51

Het is bini een beetje naar z’n hoofd gestegen. Of het gaat boven z’n petje.

williams 14 mei 2022 om 22:22

Oei Bini, opletten met de nationale held man…Had Matje in t begin van de etappe geen 10km alleen in de aanval gereden had hij misschien nog wat meer in de tank gehad op het einde…

Luc La 14 mei 2022 om 22:48

De fan boys van vdp wel lichtgeraakt en tikje gefrustreerd. Mss ook ff ventileren op Twitter zoals #el sympatico#deed.

De gent gewoon de sterkste, zo simpel is het.

TheBigShow 15 mei 2022 om 10:07

Nou dat valt volgens mij wel mee. Ik zie vooral mensen die VdP niet zo mogen lekker klagen hier over een emoji. En dan weer oude koeien uit de sloot halen

MaAr GeNt-WeVeLgEm 2020

Beer 15 mei 2022 om 10:12

Valt helemaal niet mee hoor. Kritische opmerkingen over youknowwho en je wordt hier direct uitgescholden en bespot.

Ah ja; GW 20, E3 21, WK 21, PR 22, etcetera…

TheBigShow 15 mei 2022 om 11:46

Dat is het enige wat jij doet Beer; Van der Poel bekritiseren. En dan verontwaardigd doen als mensen je daarop aanspreken

Beer 15 mei 2022 om 11:53

Moet ik dan 'aangesproken' worden op terechte en gefundeerde kritiek? Laat staan uitgescholden en bespot worden. Don't think so?

TheBigShow 15 mei 2022 om 11:55

Niks moet. Mag wel.

Als je uitdeelt, moet je ook kunnen incasseren…
Maarja, jij hebt inderdaad alleen gefundeerde kritiek

Ik heb overigens geen scheldwoorden gezien. Maar jij noemt mij ook altijd fanboy met bril op en daarbij heb je ook een nieuwe, negatief bedoelde, bijnaam voor Matje geadopteerd.. Dus jij doet ook gewoon mee

assen 14 mei 2022 om 23:11

Ik ben verzot op MvdP vanwege zijn manier van koersen.
De manier van koersen vind ik niet altijd snugger, en ik vermoed dat MvdP niet zo snugger is als zeg Tom & Bauke & Steven, wat misschien zijn koersen verklaart. Maar het kan ook zijn dat ie gewoon LEUT wil hebben, en daarom zo koerst.

Hoe het vandaag gelopen is… tsja… je kunt niemand toch wat verwijten? Iedereen wil winnen.

Ik vroeg me al vroeg in de koers af of MvdP beter niet had kunnen meerijden, wachten tot Alpecin terugkomt. Tegen zoveel mannen strijden is toch haast onbegonnen werk, zonder ploegmaat.

Mooie winnaar zeg, ook beresterk!