Bijna raak: Mathieu van der Poel gooit bidon bijna in container op WK

maandag 27 september 2021 om 16:14
Bijna raak: Mathieu van der Poel gooit bidon bijna in container op WK

foto: Cor Vos

Meer dan een achtste plaats zat er op het WK wielrennen niet in voor Mathieu van der Poel, maar na afloop viel vooral een andere actie van de Nederlandse kopman op. Hij gooide een bidon weg en die belandde bijna in een container die meters verderop stond.

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Wout van Aert en Jasper Stuyven. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.

Het incident gebeurde op een kleine 70 kilometer van de finish. Van der Poel reed achterin het peloton en nam een laatste slok uit zijn bidon. Die fles gooide hij vervolgens ver weg richting een grasveld, omdat ook daar het publiek rijen dik stond. Op dat grasveld stonden enkele afvalcontainers open en de bidon van Van der Poel miste die container op een haar. De vraag is nu dan ook: deed hij het met opzet of was het puur geluk?

Uiteindelijk werd Mathieu van der Poel achtste op het WK wielrennen in Vlaanderen. Daarmee was hij niet de beste Nederlander, dat was Dylan van Baarle met een zilveren medaille.

Bekijk hieronder de beelden van de worp van Van der Poel.

Dit artikel delen:

45 Reacties

Matjeadje 27 september 2021 om 16:17

Ik begin het idee te krijgen dat hij echt alles kan.

hongerklopje 27 september 2021 om 16:26

Tering, wat een non-nieuws.

Emergo 27 september 2021 om 16:52

Honger naar humor ??

dit is mijn voorwiel 27 september 2021 om 16:27

Het was het allemaal nèt niet zondag…

Panache 27 september 2021 om 16:28

Die heeft natuurlijk kunnen oefenen op de VAM berg.

Quintenri 27 september 2021 om 16:35

Wauw, wat een ongelooflijke kampioen is het toch!!!

Harrogate19 27 september 2021 om 16:40

wauw wat een talent

Rawolf Rawolf 27 september 2021 om 16:44

Bizar! Wielrenner en dan ook nog basis-motorieke vaardigheden

Romāns Vainšteins 27 september 2021 om 16:46

Hij liet ook een vrij vieze scheet net toen de pa van van Aert zijn Nederlandse bakkes over de nadar stak, toeval?

Harrogate19 27 september 2021 om 17:23

nee, timed to perfection

Alfons Haavers 27 september 2021 om 17:01

Zou dit een bidon geweest zijn gevuld volgens het model-De Gendt?

girardengo 27 september 2021 om 17:02

Natuurlijk deed hij dat bewust. Talent of oefening?

xistnc 27 september 2021 om 17:07

Gerben de Knegt had ‘m verteld waar die kliko stond.

Guushovd 27 september 2021 om 17:22

Thx, xistnc, de opmerking die voor mij het lezen van het bericht de moeite waard maakt.

Wheely 27 september 2021 om 18:39

Vader had Matje nog wel verteld dat hij een paar centimeter verplaatst was maar dat was wederom aan dovemansoren gericht.

xistnc 27 september 2021 om 19:13

Ja, ik probeerde er nog een plankje bij te rijmen maar dat werd me te geforceerd ;)

thorsen 27 september 2021 om 17:14

Liep iemand nog achter op zijn artikel-quota? Of gewoon liefhebber van komkommer?

Wheely 27 september 2021 om 17:20

Hier kan Bernal nog een puntje aan zuigen.

Kelder is de Man 27 september 2021 om 17:25

Goeie backhand.

willempie72 27 september 2021 om 18:00

Kan hij ook piano spelen?

Kopinkas 27 september 2021 om 19:29

Heb ‘m wel eens een behoorlijke versie van ‘I just cannot contain this’ van Moloko horen spelen…

Willem Kieft 27 september 2021 om 20:24

Dat speelde hij toch toen Dumoulin in de Giro even in de berm ging zitten?

jan jansen 27 september 2021 om 18:27

Uitzonderlijk talent.
Zo lopen er geen tien rond in Nederland

Wheely 27 september 2021 om 19:39

In tegenstelling tot Jan Jansen, daar lopen er geheid meer dan 10 van rond.

ThorHushovd 27 september 2021 om 20:02

Haha wheely :)

Cochise 27 september 2021 om 19:09

Had toch eerder een nieuwtje verwacht als “voor het eerst sinds februari 2017 eindigen er drie (ex-)crossers voor Mathieu en Wout in een wedstrijd waar ze wel allebei aan de start staan”.

iLLan 27 september 2021 om 19:47

Dit is de gouden tip voor de redactie! Hier zit een hele serie nieuwsberichten in.

dit is mijn voorwiel 27 september 2021 om 20:11

Sssshhttt…

Turtlehead 27 september 2021 om 22:02

Welke drie dan? Kan het me niet voorstellen…

LaLaternaRossa 28 september 2021 om 09:56

Stybar, Alaphilippe en Pidcock bedoelt ie denk ik

Kopinkas 27 september 2021 om 19:27

Liet in de Container Cup ook al goede dingen zien…

evanderwel 27 september 2021 om 19:52

En nu, diskwalificatie?

Polleke 27 september 2021 om 20:28

Tja… die regel is even snel verdwenen als het maagdenvlies van Madonna…

zacht 27 september 2021 om 20:36

Heeft Patje Hypo al gereageerd? Vast niet, want dan was daar vast ook een artikel aan gewijd.

Covadonga 27 september 2021 om 21:08

En heeft hij toch goed geslapen? Graag meer van dit. Hier zit je voor op een wielersite.

Turtlehead 27 september 2021 om 22:04

Doet me denken aan die grote vangnetten langs de fietspaden op schoolroutes bij ons in de buurt. Is misschien een gat in de markt voor de UCI? Scheelt een hoop veeg-jongens…

Een soort omgekeerd ringsteken: op de fiets afval in een container langs de weg dumpen.

Polleke 27 september 2021 om 22:53

En extra UCI punten voor iedereen die raak gooit !

Jean Dumas 28 september 2021 om 00:44

Dit moet verder worden uitgezocht. Had hij een hypo of een beslagen bril?

GroteSmurf 28 september 2021 om 01:13

Dit bericht is mede mogelijk gemaakt door Komoot en Ride Magazine

PS Dank voor alle leuke reacties hierboven.

wimvl 28 september 2021 om 08:53

Net zoals bij veel berichten over Remco veel stomme opmerkingen die er helemaal niets met te maken hebben.

Lalsacien 28 september 2021 om 09:57

Neem jezelf niet zo serieus. Zo een bericht vraagt om flauwe grappen.

Japiejo 28 september 2021 om 10:41

Nou idd. Waar blijven de analyses van de worp? Waar ging het fout, hoe stond de wind, etc.
Maar nee hoor. Beetje flauwe reacties plaatsen…

Marco 28 september 2021 om 11:28

Volgens mij moet hij ook een boete krijgen, buiten de zone en naast de vuilnisbak is vervuiling.. daarom is het natuurlijk ook gefilmd.. het dient als bewijs voor de UCI