Biermerk Maes 0.0% vanaf 2019 nieuwe subsponsor Quick-Step Floors

maandag 23 juli 2018 om 13:10

Philippe Gilbert en Julian Alaphilippe - foto: Sirotti

Quick-Step Floors heeft vanaf 1 januari 2019 een extra sponsor op het tenue staan. Het maakte vandaag bekend dat biermerk Maes 0.0% als subsponsor is binnengehaald. Volgens de ploeg en het merk sluit de filosofie ‘de band tussen echte maten maakt hen sterker als groep’ goed op elkaar aan.


De feestelijke onthulling werd gedaan op de tweede rustdag van de Tour de France. Maes en Quick-Step Floors zijn een meerjarencontract aangegaan. Hoe lang het contract precies duurt wordt niet vermeld. “Wij hebben geen seconde getwijfeld om met dit unieke team in zee te gaan”, zegt marketingdirecteur Jan Bosselaers van Maes in het persbericht. “Quick-Step Floors is een van de grootste en beste wielerploegen ter wereld. Het was meteen duidelijk dat we bij Maes en Quick-Step Floors dezelfde waarden delen.”

Ook ploegmanager Patrick Lefevere was blij te kunnen proosten met dit nieuws. “Ik ben zeer blij met de nieuwe samenwerking. Maes 0.0% is de perfecte match met onze ploeg”, aldus Lefevere, die de kameraadschap voorop zet als het gaat om The Wolfpack en Maes.

23 Reacties

Cadellie 23 juli 2018 om 13:12

Ja bier terug in het peloton!

Arema Pro Cycling Team 23 juli 2018 om 13:15

Nu wachten op conference van Youp!

dikkechaap 23 juli 2018 om 13:16

Meteen een goed streven wbt tolerantie tegen dopingpraktijken in heden en verleden.

Chrys 23 juli 2018 om 13:24

Komt Nikolas nu ook terug naar Quick Step? ;)

jenku 23 juli 2018 om 13:28

The return of Buckler

mic1984 23 juli 2018 om 13:28

Nieuwe sponsers altijd goed voor een ploeg en de sport

Flamme Rouge 23 juli 2018 om 13:30

Fijn voor Quickstep dat ze nu al eerder de zekerheid van een sponsor hebben, wat overigens ook niet verwonderlijk is na zo’n jaar. Helaas voor Quickstep is Jan Maas al zo goed als binnen bij Lotto Jumbo geloof ik, was naamtechnisch een leuk talent voor deze sponsor geweest.

vanSpringel 23 juli 2018 om 13:33

Oeps, als Joep van ’t Hek daar maar met zijn vingers vanaf blijft.

BasBelgie 23 juli 2018 om 13:36

Hopelijk heeft de ploeg nu ook meer zekerheid na 2020.

achtpuntzes 23 juli 2018 om 13:43

Waarom zijn dit soort bieren altijd 0,0%? Want het iets kortere 0% dekt precies dezelfde lading…

SS3000NL 23 juli 2018 om 13:58

Achtpuntzes, dat is omdat in bepaalde landen alcohol vrij bier, niet alcohol vrij hoeft te zijn. In sommige landen mag alcohol vrij tot 1.5% alcohol bevatten en in veel landen tot 0.5%. Door 0.0% te gebruiken geven ze aan, dat er echt geen alcohol in zit.

dikkechaap 23 juli 2018 om 13:58

@achtpuntzes
Als je afrondt op 1 decimaal is 0.4% ook 0%.
In Nederland mag je bier alleen alcoholvrij noemen bij een percentage <0.1%. In bijvoorbeeld Duitsland, België (0.5%) Spanje (1%) , Frankrijk (1.2%) is die wetgeving anders, en dat bier mag hier wel als alcoholvrij verkocht worden in de supermarkt.
Als je dus echt alchoholvrij wilt (bijv. religie), is de aanduiding 0.0% niet overbodig.

-edit: zie hierboven dus

Mr10B 23 juli 2018 om 14:02

@8.6
Nee, 0% is niet hetzelfde als 0.0%. Bij 0.0% zit er absoluut geen alcohol in het bier. Bij 0%, ook wel maltbieren genoemd, kan het alcoholpercentage oplopen tot 0.5%.

Simon1 23 juli 2018 om 14:06

Wat gebeurd er met Lidl?

achtpuntzes 23 juli 2018 om 14:31

Dank u allen.

Ik ben een echte speciaalbierkenner, maar van alcoholvrij/malt weet ik zoals jullie gemerkt hebben dan weer helemaal niks.

SS3000NL 23 juli 2018 om 14:49

@achtpuntzes, laat ik het zo zeggen, als je in Italië de bob bent, bestel vooral geen alcohol vrij bier. Je zit snel boven de wettelijke grens.

ah-ja 23 juli 2018 om 15:04

Is aanzetten tot drankmisbruik. Onder het mom van 0.0 wordt het merk gepromoot. Slecht voorbeeld voor de jeugd. Begrijp niet dat dit mag

Mr10B 23 juli 2018 om 15:27

Waar moet je dan de grens leggen? Lotto en Lotto en FDJ promoten gokken, Cofidis is een kredietbank, Katusha is vernoemd naar raketten, en dan heb je nog de promotie van dubieuze landen als Bahrein, UAE en Kazachstan (Astana).

04398 23 juli 2018 om 16:09

Waarom zouden ze geen reclame mogen maken, jupiler heeft jaren in voetballen gesponsord en nog steeds in België en Amstel heeft al jaren een reclame van Radler 0.0 op tv lopen en bij de Vuelta van die doeken hangen en moet de Amstel Gold Race dan ook afgeschaft worden. Andere ploegen kiezen voor gokken andere voor oliedollars andere voor telecom bedrijven, sponosoring is niks mis mee vooral als het dan ook nog gaat om 0.0 niks mis mee.

Ivanoviclover 23 juli 2018 om 16:52

Toch gaat er niets boven Mateus rosé.

Wielrennertje 23 juli 2018 om 17:27

@ah-ja Dan zal er wel wat meer mogen veranderen. Amstel gold race moet weg, Kwaremont bier mag geen wedstrijden meer sponsoren etc.

wolllie 23 juli 2018 om 19:34

Heineken stapt nu ook weer in de wielerwereld buiten Nederland.

EddyB1958 24 juli 2018 om 08:52

@simon1,ik veronderstel,dat de ploeg volgend jaar gewoon Quick Step-Maes 0.0%
zal noemen.
Zoals bv nu Lotto Soudal of Team Lotto Jumbo.
Of vroeger Etixx Quick Step.
Dan kan Lidl gewoon op de mouwtjes blijven.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.