Biermerk Maes 0.0% vanaf 2019 nieuwe subsponsor Quick-Step Floors
Quick-Step Floors heeft vanaf 1 januari 2019 een extra sponsor op het tenue staan. Het maakte vandaag bekend dat biermerk Maes 0.0% als subsponsor is binnengehaald. Volgens de ploeg en het merk sluit de filosofie ‘de band tussen echte maten maakt hen sterker als groep’ goed op elkaar aan.
De feestelijke onthulling werd gedaan op de tweede rustdag van de Tour de France. Maes en Quick-Step Floors zijn een meerjarencontract aangegaan. Hoe lang het contract precies duurt wordt niet vermeld. “Wij hebben geen seconde getwijfeld om met dit unieke team in zee te gaan”, zegt marketingdirecteur Jan Bosselaers van Maes in het persbericht. “Quick-Step Floors is een van de grootste en beste wielerploegen ter wereld. Het was meteen duidelijk dat we bij Maes en Quick-Step Floors dezelfde waarden delen.”
Ook ploegmanager Patrick Lefevere was blij te kunnen proosten met dit nieuws. “Ik ben zeer blij met de nieuwe samenwerking. Maes 0.0% is de perfecte match met onze ploeg”, aldus Lefevere, die de kameraadschap voorop zet als het gaat om The Wolfpack en Maes.
Als je afrondt op 1 decimaal is 0.4% ook 0%.
In Nederland mag je bier alleen alcoholvrij noemen bij een percentage <0.1%. In bijvoorbeeld Duitsland, België (0.5%) Spanje (1%) , Frankrijk (1.2%) is die wetgeving anders, en dat bier mag hier wel als alcoholvrij verkocht worden in de supermarkt.
Als je dus echt alchoholvrij wilt (bijv. religie), is de aanduiding 0.0% niet overbodig.
-edit: zie hierboven dus
Nee, 0% is niet hetzelfde als 0.0%. Bij 0.0% zit er absoluut geen alcohol in het bier. Bij 0%, ook wel maltbieren genoemd, kan het alcoholpercentage oplopen tot 0.5%.
Ik ben een echte speciaalbierkenner, maar van alcoholvrij/malt weet ik zoals jullie gemerkt hebben dan weer helemaal niks.
zal noemen.
Zoals bv nu Lotto Soudal of Team Lotto Jumbo.
Of vroeger Etixx Quick Step.
Dan kan Lidl gewoon op de mouwtjes blijven.