Bevin optimistisch over kansen in Tour Down Under: “Heb een mooie buffer op Porte nu”

vrijdag 18 januari 2019 om 15:16

foto: Cor Vos

Patrick Bevin is na vier etappes nog steeds de verrassende leider in de Tour Down Under. Met de etappe naar Willunga Hill nog in het verschiet, is de Nieuw-Zeelander optimistisch over zijn kansen op eindwinst. “Ik heb een mooie buffer op Richie Porte nu. Als de koers gecontroleerd kan worden de komende dagen, dan kan ik proberen de wedstrijd te winnen”, vertelt Bevin aan NZ Herald.


De Nieuw-Zeelander deed met een tweede plaats in de vierde etappe opnieuw een goede zaak in het klassement. Bevin moest even passen tijdens de beklimming van de Corkscrew, maar kwam uiteindelijk toch weer bij de vier koplopers terecht: “Ik wist dat ik iets moest toegeven op de Corkscrew, maar gelukkig waren er een paar coureurs die mij hielpen met de achtervolging.”

“Het is jammer dat ik wat tijd op Impey verlies vandaag. Maar hey, als je me verteld had dat ik vandaag de leiderstrui zou behouden en op een tweede plaats in de etappe zou eindigen, dan is dat beter dan het beste scenario dat ik voor mogelijk had gehouden”, eindigt de leider in de Tour Down Under tevreden.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Tour 18 januari 2019 om 15:47

En je bent nu gewoon beter, dit moet lukken. Hopelijk nog niet al je kruid verknapt.

Tour 18 januari 2019 om 15:48

Kruit verschoten ook.

AWestie 18 januari 2019 om 15:49

Als ‘ie het haalt zit CCC toch al weer op 2 uit 20 overwinningen ;) Gaat gestaag zo!

mm sch 18 januari 2019 om 18:00

Als hij het haalt zit CCC al op 3 van de 20, want Bevin is ook nationaal kampioen tijdrijden van Nieuw Zeeland.

Polleke 18 januari 2019 om 15:55

Zou zo maar kunnen, als ze niet vanaf de voet van Willunga bananas gaan kan hij binnen zijn opgebouwde tijdskrediet aankomen, een beetje zoals Impey verleden jaar…

Wheely 18 januari 2019 om 16:16

Is al eens als 10e geweest op die heuvel met een vergelijkbaar deelnemersveld dus maakt zeker een goede kans.

Jan Blokland 18 januari 2019 om 17:41

Maar ze gaan natuurlijk niet wachten deze keer. Dus weing kans voor Bevin vrees ik

Turtlehead 18 januari 2019 om 16:40

Toch wel leuk begin voor die ploeg, dat vind ik voor de spanning in wedstrijden wel mooier dan een lange lijdensweg (die bijna iedereen zag/ziet aankomen).

mm sch 18 januari 2019 om 18:07

Als Bevin wil winnen dan moet hij denk ik in etappe 5 een heel goede sprint rijden (het best winnen) dan verdient hij misschien nog een paar bonusseconden op Willunga Hill. Hij gaat waarschijnlijk zoiezo 10 bonificatieseconden verliezen op Willunga Hill. Ik denk niet dat Bevin top 3 rijdt op Willunga Hill. Dus dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Ik denk dan dat L.L. Sanchez of Impey wint, met een lichte voorkeur naar Impey.

lander luypaert 18 januari 2019 om 19:54

Ulissi pakt de bonies

havana 18 januari 2019 om 18:53

Inderdaad een mooi begin van die ploeg, maar laten we nou niet doen alsof daar alleen maar kneuzen rijden…

IlPirata 18 januari 2019 om 19:11

Gisteren kon hij toch echt niet mee op die klim vlak voor de finish, zal gaan tussen Woods, Porte, Bennett en Poels voor de eindzege. Ik zet mijn kaarten weer op porte, maar zo'n grote verrassing is dat niet.