Bernal zit weer op de fiets: “Hij richt zich nu op de Tour”

vrijdag 10 mei 2019 om 17:12
Bernal zit weer op de fiets: “Hij richt zich nu op de Tour”

foto: Team Ineos

Egan Bernal was de beoogde kopman van Team Ineos in de Giro d’Italia, maar de Colombiaan brak zijn sleutelbeen na een val op training. Amper een week na het ongeval zit Bernal alweer op de fiets. “Hij zal zich nu richten op de Tour de France”, zo tekent Cyclingweekly op uit de mond van teammanager Dave Brailsford.


“Tegenwoordig herstel je snel van een sleutelbeenbreuk”, zo vertelt Brailsford. “Egan zal kortom weinig van zijn conditie verliezen. Het is alleen de vraag of hij zijn topvorm kan rekken tot en met de Tour. Hij zit inmiddels weer op de fiets. We hebben vrijdagavond een gesprek met zijn coach.”

Normaal gesproken zal Bernal zich via het Critérium du Dauphiné of de Ronde van Zwitserland voorbereiden op de drieweekse rittenkoers door Frankrijk. Een definitieve keuze is nog niet gemaakt. In de Tour zal hij het gezelschap krijgen van viervoudig winnaar Chris Froome en titelverdediger Geraint Thomas.

De vraag is of Bernal een beschermde rol krijgt. “Dat kunnen we nog niet zeggen, aangezien hij eerst moet herstellen van zijn sleutelbeenbreuk. Hij moet vooral weer fit worden”, zo besluit Brailsford.

Dit artikel delen:

11 Reacties

de nieuweMerckx 10 mei 2019 om 17:18

Vreemd verhaal, ik geloof er geen snars van.

vlaamse ardennen 10 mei 2019 om 17:21

Idem dito. Denk dat hij enkel de Tour wil. Zie maar naar hoe het vorig jaar ging…

koos verrek 10 mei 2019 om 17:27

Moscon, Poels, Bernal, Thomas, Froome, wordt supertrein !

Marcel1112 10 mei 2019 om 17:30

Bah. Gelukkig nu de Giro, maar de Tour belooft niet veel zo.

krypton 10 mei 2019 om 17:50

Kwiatkowsi, Castroviejo.

koos verrek 10 mei 2019 om 17:54

@krypton: top!!

Groningen 10 mei 2019 om 18:49

Top 3 voor ineos niet onrealistisch vrees ik…
Dit kon wel eens een erg saaie tour worden (jammer, want ik zit de hele zomer thuis, kan veel kijken dit jaar)

IlPirata 10 mei 2019 om 23:05

Dat doe je goed, met pensioen al?

west 10 mei 2019 om 18:54

Dan heeft ie toch nog een week aan semi- vlakke etappes om helemaal te herstellen in de giro? ;)

Jan Blokland 10 mei 2019 om 19:21

Wordt een saaie Tour. Ineos, Ineos, Ineos en dan een hele tijd niets ben ik bang en vervolgens de rest. Hier is in de Tour niets tegen te beginnen. Niemand zal durven aanvallen tegen dit machtsblok. Mits ze elkaar het licht in de ogen niet gunnen en tegen elkaar gaan rijden. Dan zouden Bardet, Pinot, Quintana daarvan kunnen profiteren. Maar eerlijk gezegd geloof ik daar niet in.

IlPirata 11 mei 2019 om 09:09

,ik zou niet weten welk team het Ineos lastig kan maken in de TdF. Wat een weelde , qua team. Manchester city aka PSG van het wielrennen.