BEMER Cyclassics komt in handen van de ASO
foto: Cor Vos
maandag 18 december 2023 om 11:28

BEMER Cyclassics komt in handen van de ASO

De BEMER Cyclassics wordt vanaf 2024 georganiseerd door de GRF, de Duitse afdeling van de ASO. De drie grootse wedstrijden in Duitsland – de BEMER Cyclassics, Eschborn-Frankfurt en de Deutschland Tour – komen zo allen te vallen onder de Amaury Sport Organisation.

“We zijn heel blij om de BEMER Cyclassics nu ook te kunnen rekenen tot de wedstrijden die we organiseren”, zegt Yann Le Moënner, de CEO van de ASO. “Duitsland is een van de belangrijkste gebieden voor de ASO. We willen hier de de sport verder ontwikkelen, nadat we de Deutschland Tour in 2018 nieuw leven hebben ingeblazen en we ook Eschborn-Frankfurt organiseren, waar jaarlijks duizenden enthousiastelingen op afkomen op 1 mei.”

De BEMER Cyclassics Hamburg werd voor het eerste georganiseerd in 1996, onder de naam HEW Cyclassics. Later heette de wedstrijd onder andere nog Vattenfal Cyclassics en EuroEyes Cyclassics. De laatste editie van de WorldTour-eendaagse in Hamburg werd gewonnen door Mads Pedersen. Volgend jaar staat de wedstrijd gepland voor 8 september.

RIDE Magazine
4 Reacties
18-12-2023 12:23
Doen ze bij de ASO slim en ze zijn ook het beste in staat om deze wedstrijden te organiseren, want kennis en er komt bij de betrokken autoriteiten ook een partner met gewicht binnen. Goede zet voor beide partijen. Hun machtspositie t.o.v. UCI ook weer versterkt wat voor hen niet onbelangrijk is.
18-12-2023 13:13
Jammer, dit is nou juist een van de koersen die je juist zou moeten schrappen als je de WT eens kritisch tegen het ligt gaat houden. Maar nu met de ASO op de achtergrond kun je dat wel weer vergeten natuurlijk.
    18-12-2023 22:22
    Tegen het ligt houden kan pas als er gevallen is
    19-12-2023 12:32
    Ja, laten we gewoon alle WT koersen die niet in Frankrijk, België, Italië of Spanje zijn gewoon schrappen.

    Het is juist goed dat andere landen ook wat WT koersen hebben, dat komt het wielrennen alleen maar ten goede.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine